Advies, Nomos Club vs. Oris Cervo Volante Pointer Date

:raised_hand:t2:

Nooit meer… :rofl:

1 like

Nomos is mijns inziens beter afgewerkt dan Oris. Ik heb op mijn eerste Pointer Date gehad dat de zijkant van de wijzers echt ruw afgewerkt was. De wijzerplaten zijn nog maar onlangs mooier geworden bij Oris. Oris heeft ook “maar” een eenvoudig Sellita uurwerkje, niets bijzonders.

Nomos is een aparte stijl, maar er zit meer aandacht in de details en de uurwerken zijn ook mooier afgewerkt. De dunne kasten zijn ook heel comfortabel om de pols, maar even de 38mm Club passen is wel een goed idee. Die draagt vrij groot :slight_smile:

Ik stem Nomos, maar het zijn beide heel mooie merken! Neem wat het meeste spreekt om de pols :+1:

2 likes

Club heeft bizar lange lugs en gat tussen kast en band. Maar gewoon kopen!

En die prachtige “4” (in de huidige modellen)

1 like

Deze Oris, maar dan op een fris zomers bandje.

3 likes

Ik zeg Nomos…en dan niet kiezen tussen leer of staal, maar gewoon beiden kopen!


Oja, met een eigen uurwerk. Heeft oris dat ook in deze prijsklasse? Een inhouse - uurwerk is natuurlijk best cool!

1 like

Ik zou zeggen de Oris
image

ik zou zeggen: de ‘horloge winkel’ lijkt soms wél op een (heel) dure snoepwinkel !
én beide winkeks heb ik steeds leuk gevonden !

Lekker goed gaan passen @Martynnn , komt vast wel goed. Zijn ook 2 totaal verschillende horloges, dus toch een persoonlijke keuze.

Nou ben ik weg :wave:t5:, voordat de Nomosfanclub wakker wordt.
image

Die!

Of deze:

De California dial en een kek kleurtje is ook wel top.

9 likes

Die is wel tof alleen zonder nato krijg je toch een beetje dit gevoel

image

3 likes

Hoppa.

4 likes

Geen geld! Ik zou het wel weten…

4 likes

Dit is inderdaad een zeer nette prijs, buitenkansje voor wie er naar op zoek is.

3 likes

Dit :point_up: ! Voor de juiste prijs is een Oris zeker de moeite.

1 like

Zonder twijfel Nomos. Oris is overrated op dit forum.

6 likes

En dat is tegelijkertijd ook de charme van een Club Campus.

Oris kan eigenlijk niet opboksen tegen die Deutsche Gründlichkeit.

6 likes

True… ik heb onlangs een Club gespot in het wild, stond echt top. Kleurtjes genoeg om uit te kiezen ook :sunglasses:

2 likes

Vind deze wel geslaagd.

Maar deze eigenlijk ook wel en die is dan weer een stuk beter geprijsd. :thinking:


Zou dan wel voor de 36 gaan.

Anyway, ik heb zelf met geen van beide merken ervaring. Maar ik begrijp dat beide merken toch wel een beetje horlogeliefhebberslievelingetjes zijn (die paar haters daargelaten :wink:) en kwalitatief allebei prima. Dus volgens mij doe je met beide geen miskoop. Succes en veel plezier met het uitkiezen van je nieuwe horloge!

1 like

Dat heb ik uit de reacties nu ook begrepen haha…
Ik zie dat de 36 inderdaad al een lug to lug van 47,5mm heeft, terwijl mijn Khaki Field 38mm een lug to lug van 47mm heeft.
De Club 38mm heeft lug to lug 48,9, dus dat wordt hoe dan ook eerst even passen!

1 like