Hallo horloge forum leden ik heb al een mooie horloge collectie van horloges onder €1100 maar ik ga rond eind dit jaar begin volgend jaar rijbewijs halen en ik wil eigenlijk 1 horloge hebben in het hogere prijsklasse ik zat in mijn horloge tijdschriften te bladeren en zag de tudor black bay gmt two tone met geel goud en ik vond dat horloge erg mooi en toen dacht ik van dat word hem maar iemand gaf mij de tip om ook voor dat ik dat horloge ga kopen andere horloges ga passen en bekijken dus dat ben ik nú allemaal aan het uitzoeken ik heb toevallig vandaag in de jewelier in Enschede een horloge gepast een breitling gmt ik laat hier onder wel een foto achter
Maar ik kwam er dus achter dat dat niet echt mijn smaak was ik wad er niet zo enthousiast over dan toen ik mijn tissot prx had gekocht, ik wel zeg maar echt een gevoel krijgen van wouw dit horloge is zo mooi dat ik hem ga kopen en echt mijn hele leven lang er van kan genieten!
Mijn vraag is dus hebben jullie advies of aanraders voor een horloge tussen de €5000/€6000 dat is echt de max merken die mij echt super erg aanspreken is omega,tudor,rolex,cartier, en sommige breitlings vind ik ook mooi, maar alle horloge die jullie mij adviseren ga ik goed onderzoeken en misschien ook nog in het echt bekijken en passen. En ik wil het liefst het horloge helemaal nieuw kopen maar als het bijvoorbeeld een cartier santos is die b.v. 5600 is maar pre owned is met box en papers dan overweeg ik misschien of ik dat ga doen…
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik wat inspiratie kan doen op wat ik hier allemaal ga lezen! :))
We kunnen nu wel allemaal oneindig veel horloges gaan roepen maar uiteindelijk gaat het erom wat jij leuk vindt. Met dit budget is er ontzettend veel te vinden.
Kijk eens op de website van Gassan of Schaap Citroen en stel de filters met waar je naar op zoek bent. Zet je maximum op € 6.000 en zie wat er allemaal naar voren komt. Maak een selectie van wat je aanspreekt en breng een bezoekje om wat te gaan passen.
Ik heb slechtere motivaties gelezen, denk ik Ik snap de intrinsieke motivatie nooit zo om een bepaald bedrag uit te willen geven, en dan geen idee te hebben wat voor soort horloge dat zou kunnen zijn. Je gaat toch ook niet naar een kaaswinkel en dan vragen om € 20 kaas?
Ik ben wel een zeikerd…
Maar ik haak hier ook echt volledig op af. Wat de reden ook is (dislexie or what so ever), het moet echt beter kunnen.
On topic:
Voor dat bedrag zijn er 234.841 mogelijkheden. Ik heb ze geteld.
Passen, passen, passen. Goed over nadenken en vervolgens kom je er driekwart jaar na aankoop achter dat je toch iets anders wil.
Zo zal het gaan.
Ik snap er helemaal niks van, beetje vreemd verhaal.
Wat zijn bijvoorbeeld de top 5 horloges die je super mooi vind waar je hart sneller van gaat kloppen. Krijg daar eens inzicht in en ga dan kijken of ze binnen je budget vallen. Vallen ze in je budget… perfect. Vallen ze buiten je budget…verder sparen of een goede tweedehands overwegen ipv nieuw.
Passen is inderdaad het devies.
Een stad als Maastricht, Düsseldorf of Amsterdam bezoeken en veel gaan passen.
Er is zoveel moois binnen jouw mooie budget.
Advies van mij is om ook de nieuwe BB58 gmt te gaan passen. Beter wordt het niet
Aan je bericht te lezen vermoed ik dat je nog relatief jong zal zijn. Uiteraard is dat prima maar wil je dan echt al een fors bedrag neerleggen voor een horloge dat waarschijnlijk toch niet zal voldoen aan de verwachtingen?
Als het antwoord daarop echt ja is zou ik gaan voor een (vintage) Rolex zoals hierboven al is genoemd. Die zijn redelijk waardevast zodat je, wanneer je spijt krijgt of toch weer wat anders op het oog hebt, niet teveel afschrijft op het horloge.