Advies of aanraders gevraagd horloge tussen de 5000/6000 euro

een prachtig pak geld om een aparte horloge te kopen ik zou gwn naar een apart merk kijken ipv de merken die je bij vele om de pols ziet b.v corum admiral serie €5200 je heb ze ook duurder natuurlijk😜

tudors,breitlings,cartier,omega etc etc zie ik teveel

Apart is het wel inderdaad ook ongelofelijk lelijk…:joy:

4 likes

Ik weet niet of je hier klaar voor bent

Anders deze

Die ga je ook niet snel tegenkomen op straat

1 like

Ik zie ze zelden en al helemaal niet ‘teveel’.
Gelukkig zie ik die Corums nooit, die kunnen mij niet becorum…

3 likes

Omega Aqua Terra of Rolex Explorer (2e hands op forum)!

:grin: das waar je ziet ze ni veel,wou gewoon efe aangeven kies iets dat een gesprek kan worden van wooo wat mooi
wat een prachtige design
wat een apart merk !!!
hoeft natuurlijk geen corum te zijn
er zijn zoveel kleine horloge makers om van te smullen…:blush:

2 likes

Je kan ook die zenith in t blauw kopen, two tone, 4600 als ik me niet vergis?

Lees vooral eens over R.O. Watches. Het is een keer wat anders, hè?

Oók leuk voor om en nabij € 5.000 / € 6.000: een X33.

Koop een leuke Seiko of Citizen van rond de 500,- en steek de rest in een Lamborghini of rijbewijs fonds…

Nee, hoezo?

Pre owned Speedmaster…staan er genoeg in het blauw onder de 6k en dan heb je het mooitste horloge OOIT!

Ik had het in Gers het maar denk niet patserig genoeg bevoorrecht de
Leeftijd

2 likes

pre-owned hmm met zoveel money als meneer heb toch iets gloednieuw fris uit de werkplaats uit het gebied rond basel🤑

1 like

hey bedankt voor alle reacties! ik heb trouwens recentelijk de chronomat en de navitimer gepast en ik vind eigenlijk die navitimer super mooi echt een mooi horloge die navitimer, maar hij heeft 1 nadeel en dat is dat hij niet waterdicht is hij is maar tot 30bar, dus ik moet dan erg voorzichtig doen met water maar stel dat die navitimer 100 bar was dan was dat de nummer 1 horloges wat ik dan ga kopen, maar mijn vader zei tegen mij je moet die navitimer dan zien als een Porsche je haalt hem uit de Horloge doos als het mooi weer is of bij speciale gelegen heden, dat vond ik wel een goeie… maar volgende week ga ik naar schaap en citroen om de Tudor black bay gat two tone te gaan passen. ben erg benieuwd hoe die bij mij staat.

hier volgen een aantal foto’s van de 2 horloges die ik gepast heb

4 likes

Dat zijn de specs van een duikhorloge. 30 bar = 300 meter. Ben vrij zeker dat het voor dit horloge 3 bar of 30 meter is.

1 like

Ja sorry klopt idd ik had het verkeerd getypt ik bedoelde 3bar😁

Kijk voor die 5K is op Chrono op de tweedehands markt. Dan is die eerste afschrijving er al af en je eindigt met meer horloge voor je geld.

Zal toch wat meer zijn, eerder een goeie 6 voor een B01.
Een 2021 model moet wel lukken rond de 5k.

Persoonlijk vind ik dat een navitimer of chronomat een chrono hoort te zijn. Zoek de historiek van die modellen eens op.

De 30m WR zou ik niet van wakker liggen. Gewoon nog een beater erbij nemen.