Na een tijdje droog te hebben gestaan als het gaat om de aanschaf van horloges, is het zo zoetjes aan tijd voor een nieuw horloge. Voordat dingen bij mij concreet worden, kijk ik eerst of bepaalde voorkeuren beklijven. Vind ik ze na een jaar nog mooi? Zo kijk ik al een tijd naar de Omega Globemaster en de Rolex Oyster perpetual 39 met witte wijzerplaat. Dit zijn wel de modellen waar ik na veel wikken en wegen en uitstapjes naar de meer obscure modellen weer op uit kom. Noem ze tijdloos saai, maar ze blijven me bekoren. Beide horloges heb ik in het echt al mogen bekijken en eigenlijk kom ik er niet uit. Collectie bestaat momenteel uit een Tissot Lelocle, Omega Seamaster ceramic blue en een Omega Speedmaster
Zijn er mensen hier die voor dezelfde afweging hebben gestaan en wat gaf uiteindelijk de doorgeslag om voor ofwel de Globemaster ofwel de OP te kiezen? Ik ben er erg benieuwd naar die afweging. Uiteindelijk is het natuurlijk aan mij om een keuze te maken, maar hé, dit soort vragen zijn ook onderdeel van de voorpret natuurlijk
Overigens, ik ben sowieso benieuwd waarom jullie vinden dat ik juist níet voor de Globemaster of juist níet voor de OP moet kiezen! Schieten maarrrr!
OP 39, omdat je bij die globemaster anders een kapitaal aan bandjes kwijt bent want dat is een echte bandenswapper. De OP39 met witte plaat is de laatste tijd trouwens erg populair aan het worden zo te lezen op het forum.
Ik vind de OP vrij saai en door de gladde bezel méér een krassen magneet dat de GM.
Verder vind ik de GM specialer dan de OP dat ik tóch als een instap Rolex beschouw.
Voordeel Rolex: het is een Rolex.
Zou persoonlijk eerder voor een DJ gaan en zo’n OP overslaan.
Ik zou voor een gebruikte GM gaan. Ben je voor 4K klaar. En heb je nog een paar honderd om bandjes te kopen. Dat gaat zeker gebeuren.
Zelf vind ik de witte GM mooier dan de blauwe.
De OP vind ik wat saai persoonlijk. Ik zou de datum ook missen.
Mijn GM gaat niet meer weg. Perfect formaat, alle banden staan top, a-magnetisch, prachtige caseback, symmetrische datum… Wel lijkt de rolex band mij comfortabeler dan de stalen GM band. Ander minpunt is dat de kroon niet schroeft (wel 100m WR)