Hier voor de zelfde keus gestaan. De GM werd helaas net voor mān neus gekaapt hier op het forum. Vind 'm stiekem wel heel veel hebben van een Rolex, maar toch uniek.
Open caseback van GM staat ook wel heel mooi! Het uurwerk heeft een META certificaat. Volgens mij bedacht door Omega zelf.
Ik zou tweedehands voor de GM gaan, en nieuw voor een OP, vanwege de afschrijving. Lekker beide gaan passen!
Mijn niet geheel onbevooroordeelde mening is dat de witte OP zaai is, terwijl de GM schwung heeft. De piepan en de bezel geven hem meer smoel dan de meer standaard OP. Ook is het uurwerk een mooi stukje vernieuwende technologie die ook nog eens zichtbaar is. Afschrijving is een feit, maar daar heb je geen last van als je tweedehands koopt. En als afschrijving de hoofdreden is om het ene horloge boven het andere te verkiezen, dan kun je naar mijn mening het horloge überhaupt beter niet kopen.
Echt? Niemand? Oke dan, ik vul hem alvast in.
Die stalen band op de Globemaster lijkt wel iets wat ik op menig Pulsar horloge terugzie. Nu snap ik ook waarom mensen zeggen dat het een bandenswapper is Wat een heerlijke rust straalt die OP uit⦠imo
Vond de globemaster tijd erg mooi totdat ik hem een keer gepast had⦠Straalt voor mij in het echt weinig luxe en kwaliteit uit. Ik zou voor de OP gaan
Why? Paar jaar geleden vond ik de globemaster blue prachtig op plaatjes. Prachtig in filmpjes en uurwerk is handsdown heel mooi. Heb zelfs nog een uhrmagazin gekocht wat ik niet standaard doe voor een review te lezen.
En toen ben ik m uiteindelijk gaan passen. Deed me helaas niks⦠En dat heb ik niet vaak. Passen en dan pas knopen doorhakken is mijn advies.
Ik heb beide uurwerken gehad en vond de Rolex extreem accuraat en ik had het gevoel dat de Rolex 20 jaar kon draaien zonder problemen. Bij de Omega had ik direct grotere afwijkingen en ik heb minder vertrouwen in de nieuwe technologie zeg maar.
Eigenlijk vind ik de GM meer een DJ achtig horloge. Maar ik zou voor de OP gaan, vanwege de Oysterband. Deze band voelt zo heerlijk als je hem om ākliktā en zeker zoān full-brushed is geen aandachttrekker. Toch is de glans prachtig.
Ik snap je gevoel, alleen is dit natuurlijk niet objectief. Statistisch gezien kun je weinig zeggen over 2 geteste uurwerken. Heb zelf ook ervaring met meerdere uurwerken van Rolex, en een metas uurwerk van Omega. Mijn ervaring is dat de uurwerken kwa nauwkeurigheid gelijkwaardig zijn.
Overigens ben ik het wel eens met je laatste opmerking. Rolex is proven technologie en de kwaliteit is bewezen. Hoe dit zit bij omega op de lange termijn is onbekend. Ik heb er vertrouwen in dat dit ook goed zit bij Omega, zeker icm de 5 jaar garantie op het uuwerk. Omega kan het zich niet veroorloven om slordig te zijn.
Ik vind de GM net wat meer eigen karakter hebben. Eigenzinniger ook. Een mooie connectie met de piepan dials uit het verleden en toch modern.
Een witte GM staat hoog op mijn wensenlijstje (maak er maar lijst van)