Advies: Omega Globemaster of Rolex OP?

Ik zelf zou altijd voor de OP kiezen.

Zo een Oyster Perpetual is echt gebouwd als een ware alles kunner. Een tank voor het leven.

Ik vind de case van de OP ook net wat ingetogener en de simpliciteit van dial dial is ook schitterend.

De omega heeft zijn plus punten en eigen charme, maar dat valt naar mijn mening weg als je hem naast de OP zou houden.

2 likes

Hier voor de zelfde keus gestaan. De GM werd helaas net voor m’n neus gekaapt hier op het forum. Vind 'm stiekem wel heel veel hebben van een Rolex, maar toch uniek.
Open caseback van GM staat ook wel heel mooi! Het uurwerk heeft een META certificaat. Volgens mij bedacht door Omega zelf.
Ik zou tweedehands voor de GM gaan, en nieuw voor een OP, vanwege de afschrijving. Lekker beide gaan passen!

2 likes

Mijn niet geheel onbevooroordeelde mening is dat de witte OP zaai is, terwijl de GM schwung heeft. De piepan en de bezel geven hem meer smoel dan de meer standaard OP. Ook is het uurwerk een mooi stukje vernieuwende technologie die ook nog eens zichtbaar is. Afschrijving is een feit, maar daar heb je geen last van als je tweedehands koopt. En als afschrijving de hoofdreden is om het ene horloge boven het andere te verkiezen, dan kun je naar mijn mening het horloge überhaupt beter niet kopen.

2 likes

Ik zou zeggen de OP. Dat rustige en cleane vind ik juist heerlijk.

Globemaster! Waarom? Geen idee, sowieso minder obligaat dan een OP en het straalt een bepaalde rust en kwaliteit uit.

Echt? Niemand? Oke dan, ik vul hem alvast in.
Die stalen band op de Globemaster lijkt wel iets wat ik op menig Pulsar horloge terugzie. Nu snap ik ook waarom mensen zeggen dat het een bandenswapper is :stuck_out_tongue_winking_eye: Wat een heerlijke rust straalt die OP uit… imo

• Globemaster
  • Oyster Perpetual 39mm

0 stemmers

Vond de globemaster tijd erg mooi totdat ik hem een keer gepast had… Straalt voor mij in het echt weinig luxe en kwaliteit uit. Ik zou voor de OP gaan

1 like

Blauwe Globemaster :heart_eyes:

1 like

Ik ben echt een Omega fan maar tussen de witte was ik ook sowieso voor de OP gegaan. De blauwe GM vind ik dan wel weer geinig.

:point_down:

Dit is dus waarom ik er geen polletje in knalde. Gaat mij niet om een gortdroge stemronde, maar om de reden waarom men een voorkeur heeft voor het ƩƩn of het ander.

1 like

Een keuze tussen de OP en de Globemaster?

natuurlijk!

6 likes

De op 39.

Why? Paar jaar geleden vond ik de globemaster blue prachtig op plaatjes. Prachtig in filmpjes en uurwerk is handsdown heel mooi. Heb zelfs nog een uhrmagazin gekocht wat ik niet standaard doe voor een review te lezen.

En toen ben ik m uiteindelijk gaan passen. Deed me helaas niks… En dat heb ik niet vaak. Passen en dan pas knopen doorhakken is mijn advies.

1 like

Waarom is dit zo volgens jou?

Het uurwerk van de omega is qua specs wel moderner en beter.

Ik zou overigens gaan voor de OP. Al zou ik die laten liggen en doorsparen voor een datejust.

Ik heb beide uurwerken gehad en vond de Rolex extreem accuraat en ik had het gevoel dat de Rolex 20 jaar kon draaien zonder problemen. Bij de Omega had ik direct grotere afwijkingen en ik heb minder vertrouwen in de nieuwe technologie zeg maar.

die omega is leuk om lekker banden te wisselen, maar je hebt all twee omega’s… succes met je keuze!

1 like

Idd … heerlijke kleur. Ik zou het wel weten :eggplant:

1 like

Eigenlijk vind ik de GM meer een DJ achtig horloge. Maar ik zou voor de OP gaan, vanwege de Oysterband. Deze band voelt zo heerlijk als je hem om ā€œkliktā€ en zeker zo’n full-brushed is geen aandachttrekker. Toch is de glans prachtig.

1 like

Ik snap je gevoel, alleen is dit natuurlijk niet objectief. Statistisch gezien kun je weinig zeggen over 2 geteste uurwerken. Heb zelf ook ervaring met meerdere uurwerken van Rolex, en een metas uurwerk van Omega. Mijn ervaring is dat de uurwerken kwa nauwkeurigheid gelijkwaardig zijn.

Overigens ben ik het wel eens met je laatste opmerking. Rolex is proven technologie en de kwaliteit is bewezen. Hoe dit zit bij omega op de lange termijn is onbekend. Ik heb er vertrouwen in dat dit ook goed zit bij Omega, zeker icm de 5 jaar garantie op het uuwerk. Omega kan het zich niet veroorloven om slordig te zijn.

1 like

Die gedachte schoot ook door mij heen, maar wat ik waardeer aan de OP is dat deze wat minder uitgesproken is dan de DJ. Vooral de band.

1 like

Ik vind de GM net wat meer eigen karakter hebben. Eigenzinniger ook. Een mooie connectie met de piepan dials uit het verleden en toch modern.
Een witte GM staat hoog op mijn wensenlijstje (maak er maar lijst van)

Succes met je keuze, je kan niet misgaan.

3 likes