Advies op expertise

Beste Allen.

Ik heb recent een Breitling model AB0110 via marktplaats gekocht zonder certificaat omdat de verkoper deze na 12 jaar hem niet meer in zijn bezit had.

Nu ben ik zelf geen kenner maar vond de horloge mooi en het vertrouwde goed toen ook de koop doorgezet.

Volgende week heb ik een afspraak in de Breitling shop in Amsterdam voor een keuring.

Kwam via Google op deze geweldige forum en dacht misschien kan iemand mij alvast van mijn stres verlossen met een advies of ik de juiste keuze gemaakt heb of niet? Als nieuwe gebruiker kan ik niet meer dan 2 foto’s plaatsen hoop dat dit voldoende is.

1 like

Aan die 2de foto heb je niks :joy:
Heb je niet een goede foto van de achterkant? Obv de eerste foto zie ik persoonlijk niks geks.
En het ref nummer komt ook overeen met het model.

En de factuur waar die op ligt? Is dat van service? Dat zegt ook al iets.

Nou, daar denk ik anders over. Dat gaat een heel vervelend bezoekje worden.

Beter van tevoren jezelf informeren dan achteraf. Je ziet gewoon meteen dat deze niet klopt. Hoe dan? Te veel echte gezien hebben.

8 likes

Hahah ok dan zal ik de tweede foto even verwisselen.

1 like

Oei oei oei ok , dus nu valt de munt weer aan de andere kant

Ik buig in schaamte als-ie echt is. Maar de proporties van de subdials kloppen meteen al niet. Dat doet Breitling echt altijd goed.

3 likes

afbeelding

Subdials laten zien dat er iets aan de hand is, dit is meer wat je zou verwachten

5 likes

Klopt niet, de counters liggen teveel tegen elkaar aan.

1 like

Die dus. :ok_hand:

1 like

Uurwerk is veel te klein. Zal wel een of andere cheapo quartz in zitten ipv een breitling uurwerk. En zo te zien ook met kalender ipv chrono. Dus dat klopt allemaal niet.

5 likes

Ja iedereen reageert tegelijk met dezelfde opmerking zie ik nu idd

3 likes

Begin nu ook te twijfelen obv de lume pip en het logo. Ik hoop voor @Salver dat het de real deal is.

De prijs geeft ook wel wat aan. De waarde is rond de 3k. Als de prijs die je betaald hebt heel erg afwijkt is dat ook een flag.

Klopt, de wijzerplaat is een soort van gekrompen.

1 like

Pffff als ik dit zo hoor dan heb ik zeker een miskoop gedaan gelukkig kan ik ermee terug. Maar had gehoopt dat die wel echt zou zijn. Ik weet even niet hoe ik de foto kan verwisselen de tweede dan maar heb er zo een slecht gevoel over.

2 likes

Gekocht van een kwakzalver salver. De factuur is dus fraude.!

1 like

Als je 'm terug kunt geven, meteen doen. En desnoods met als reden dat-ie je toch niet helemaal “staat”. Als je je geld maar terug krijgt.

1 like

Ja dat is vervelend.
Maar wat deed je twijfelen?
Er is iets dat je deed twijfelen anders zou je niet ook hier en naar de juwelier gaan.

Daar ga ik natuurlijk wel voor. Expertise bij Breitling in Amsterdam dus weinig zin of dat wel even laten bevestigen ?

Inderdaad gaat er wel op lijken als ik de reacties nu zo lees 🥹

Dit zie ik:

1. Lume dot veels te groot.
  2. De B van het Breitlong logo aan de secondewijzer hoort een klein haakje te hebben. Op de foto zie ik dat niet.
  3. Subdials zijn te klein.
  4. Wijzerplaat lijkt kleiner waardoor de subdials kleiner zijn en de tachymeter ring is veel te groot.
  5. De secondenwijzer komt niet tot aan de tachymeter ring (is dus te kort).

Al met al kan het ook aan de foto liggen, maar volgens mij is deze niet legitiem.

Ik zou snel zeggen dat je hem toch niet mooi vind en gewoon weer je geld terug halen.

3 likes