Advies over aankoop

Voordat ik allemaal reacties krijg over het merk, dat mensen het niet aanstaat . Ik vraag advies waar ik wat aan heb. Ik ben een fan van Invicta horloged, zowel de Vintage als de nieuwere modellen.

Iemand wilt mij dit horloge verkopen voor een prima prijs die ik bewust nu even niet deel.

Alleen heb ik een aantal vragen over sommige kenmerken van dit horloge. Ik heb weleens gelezen dat gold plated niet echt goed is. Je gaat voor massief of gewoon staal zegt men. Is gold plated echt zo fout?

Daarnaast zit er in dit horloge een Caliber: DD 2055 Zwitsers uurwerk in, ik kon daar niet zo snel informatie over vinden. Is dat een prima uurwerk? Er zitten 52 jewels in, zegt dat iets. Meeste horloges die ik tegenkom zitten tussen de 17 en 30 stenen. Ik zag dat dit horloge in elkaar is gezet in la chaux de fonds. Wat weer terug gaat naar hun roots.

1 like

Ik heb zelf een gold capped vintage Certina. Ik weet niet in hoeverre het verschilt met een plated horloge, maar het goud zit er nog altijd strak op!

Over het uurwerk kan ik niets zeggen… onbekend mee :wink:

Gold plated is niks mis mee wanneer het althans goed is gedaan.

Weet je zeker dat dit gold plated is? Ik zie het niet staan. Stainless steel, met daarover een goudkleurig materiaal volgens mij.

Uurwerk is zo te zien een automaat + chronograaf module. Zo te lezen is dat een Dubois Depraz module. Dus omdat je die twee delen hebt kom je op een veel hoger aantal jewels. Niet fijn om te servicen vaak die DD modules.

en doe dit ons niet aan zodat we geen fotos hoeven te zien van dit horloge op het forum

8 likes

Dat geblurde van Kroepoek, wat me nu even niet lukt om te selecteren :beers:

:point_up:

7 likes

XD die laatste verstopte zinnetje heb ik wel gelezen hoor. :see_no_evil:

Goldcapped is naar mijn weten ook een stuk ā€˜beter’ dan plated: het is een laagje goud dat is geslagen op de horlogekast. Bij goldcapped is de kans volgens mij nihil dat de laag er echt af komt en dus zal hij er langer strak uitzien, maar verbeter me vooral!

1 like

Maar wat betekent Dubois Depraz?

Dat is gewoon een fabrikant van chronograaf modules. Ze zaten ook in de Omega Speedmaster reduced. (wellicht wel een ander model module). Je hebt dus een normaal ETA, Myota of Seiko uurwerk en daar op wordt dan zo’n module geplaatst.

1 like

Niet helemaal waar volgens mij. De DD module hoeft zelden of niet geserviced te worden. Resteert de service aan het standaard uurwerk en die is eenvoudiger dan aan een volwaardig chronograaf uurwerk.

Ik heb opgezocht wat de nieuwprijs is. Een weliswaar zeer dun laagje 8K goud zou niet misstaan.

Je kunt voor deze prijs echt iets heel moois kopen. Maar goed, jouw keus nietwaar.

Uurwerk is prima, zou ik me geen zorgen over maken. Of goldplated lang houdt ? Als de laagdikte en vooral ook voorbewerking van het staal goed is blijft het redelijk lang mooi maar met beschadigingen en schuren komt het er wel vanaf en zie je het RVS.

Als dit jouw klokje is en je vindt m mooi, gewoon doen en voorzichtig mee zijn. Het is niet mijn cup of tea, maar das persoonlijk :grin:

Goede specs: 54.3mm
Ik zou het niet doen en geen idee wat het kost maar hij lijkt het me niet waard.

Ik zie niet staan dat het gold plated is, kan dus net zo goed een goudkleurige pvd laag zijn. Verder snap ik de chrono ook niet. De grote secondewijzer zal van de chronograaf zijn, de subdial rechts normale secondeweergave, en de subdial links is de gmt functie. Waar houdt de chronofuntie dan het aantal verstreken minuten en eventueel uren bij?

Not my cup of tea… come to think of it…ik zou letterlijk liever een theekopje om mijn pols dragen. Ik heb niets tegen het merk zelf (Bv pro diver vind ik wel leuk) maar dit is echt mijn smaak niet.

Maar als jij het mooi vindt, gewoon ervoor gaan en genieten

Rond de 1000 euro (ā€œafgeprijsdā€)…sjeez… Hoe durven ze…

Ik zag het dubbele, ex btw, voor 1000 eur wordt het wel wat aanvaardbaarder, ja.

Als je het KLOKJE leuk vind gewoon kopen.
Zou me niet druk maken over de kleur (zal weinig met goud te maken hebben).
Echter een mannen pols zal niet misstaan gezien het formaat. Maar dat idee heb ik al bij de gemiddelde rolex die hier op het forum voorbij komt, dus dat zal dan wel los lopen.

(tenenkrommend om te zien dat sommige klokken om een pols getrokken worden omdat ze wel de pats, maar niet het lichaam hebben)……

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen behalve dat een gold plating over het algemeen lange tijd goed moet blijven. Gold capped is een stapje hoger en ultiem is natuurlijk een volgoudenkast (nou zal dit bij dit horloge wel in de papieren lopen vermoed ik :upside_down_face: )Ik ben wel benieuwd en mocht je tot aankoop overgaan zie ik de foto’s graag op het forum verschijnen. Redelijk uniek en een stuk spannender dan de zoveelste Speedy, Sub, SKX etc…

1 like