Advies over onderhoud/reparatie

Mooi verhaal, in die zin dat ik blij ben dat Farer gewoon een nette after sales service heeft (Nomos trouwens ook, met verzendlabels en zo), en dat je je horloge weer in fatsoenlijke staat hebt gekregen.

Ik zou me dood hebben geërgerd aan het broddelwerk van de gast om de hoek. Wat een beunhaas.

1 like

Er zijn daar andere meningen over. Maar +1 voor gecertificeerde horlogemakers die verbonden zijn aan het merk

Wel een ervaring met

gepost hier op het HF hoop ik? Dit lijkt me er één om te mijden voor mede-HF’ers :sweat_smile:

1 like

Zelf moet ik vaak tussen de 6 maanden en 1 jaar wachten voordat een service is uitgevoerd. Vervelend, maar helaas is het niet anders.

Nou het lijkt me vrij duidelijk allemaal. Mijn verwachtingen waren niet realistisch. Super bedankt allemaal!

1 like

Yep,

gisteren nog een offerte van van der Klaauw, omlooptijd na accoord 3 maanden. :sunglasses:

1 like

Peterhenry kan het sneller!
Goed adresje om te onhouden.
Hij heeft het zeker niet zo druk?

2 likes

Niet gepost om meerdere redenen, maar de bestaande reviews via de verschillende reviewkanalen (google, dit forum) geven in dit geval al een aardig gebalanceerd beeld. Ik kan alleen maar adviseren om die goed na te lopen en op basis daarvan een eigen afweging te maken.

1 like

Bij opsturen naar de fabrikant? Of gewoon bij de eigen horlogemaker?

Inderdaad

Als het rad beschadigd is is vervanging geen overbodige luxe. Complete veerton is vaak goedkoper dan een losse veer (tijd en arbeid meegerekend) daarnaast zijn wisselraden erg gevoelig voor juiste smering (lubeta) Dus zou hier zelf ook geen risico bij nemen en vervangen. Zo duur is dat qua onderdelen allemaal niet. (Op en neer sturen als er toch iets mis blijkt is vaak duurder en met alle risico’s van dien)

Qua doorlooptijd ook erg normaal hoor. Hoe beter de horlogemaker hoe langer het (helaas) vaak duurt. Ik watch zelf soms maanden op een reparatie of service.

3 likes

Yikes :grimacing:. Blijkbaar begint het echt krap te worden qua horlogemakertekort dan. lijkt de huizenmarkt wel :roll_eyes: