Mooi verhaal, in die zin dat ik blij ben dat Farer gewoon een nette after sales service heeft (Nomos trouwens ook, met verzendlabels en zo), en dat je je horloge weer in fatsoenlijke staat hebt gekregen.
Ik zou me dood hebben geërgerd aan het broddelwerk van de gast om de hoek. Wat een beunhaas.
Niet gepost om meerdere redenen, maar de bestaande reviews via de verschillende reviewkanalen (google, dit forum) geven in dit geval al een aardig gebalanceerd beeld. Ik kan alleen maar adviseren om die goed na te lopen en op basis daarvan een eigen afweging te maken.
Als het rad beschadigd is is vervanging geen overbodige luxe. Complete veerton is vaak goedkoper dan een losse veer (tijd en arbeid meegerekend) daarnaast zijn wisselraden erg gevoelig voor juiste smering (lubeta) Dus zou hier zelf ook geen risico bij nemen en vervangen. Zo duur is dat qua onderdelen allemaal niet. (Op en neer sturen als er toch iets mis blijkt is vaak duurder en met alle risico’s van dien)
Qua doorlooptijd ook erg normaal hoor. Hoe beter de horlogemaker hoe langer het (helaas) vaak duurt. Ik watch zelf soms maanden op een reparatie of service.