Advies/tips gevraagd

Graag hoor ik jullie tips of advies over de uitbreiding van mijn ‘collectie’.
Op dit moment bestaande uit;

De Hamilton voornamelijk voor op het werk en de Seiko privé (wisselt soms met mijn Vostok).

De keuze gaat nu tussen de volgende horloges;


Of evt de Oris Classic van het blauw hier…
Duiker zou ik ook goed vinden maar dan niet in het zwart ivm de SKX.
Voorkeur geen quartz (hierom twijfel ik extra over de Longiness)
En indien het horloge past onder een blouse/shirt dan ga ik hem op het werk dragen maar anders voornamelijk privé.
Prijsklasse waar ik in zoek is 300-450+/-.
En qua horloges wegdoen zou opzich de Hamilton weg mogen maar denk dat ik er te weinig voor krijg ivm ik mijn horliges goed gebruik…:laughing:
Anyway; ben benieuwd naar jullie tips! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik heb zelf een Longines PRS516 en ik moet zeggen, dat ik het een van de prettigste banden vind om te dragen. Door de ietwat afgeronde schakels ligt deze ‘zacht’ prettig om de pols. Voelt luxueus.
Ik ken de banden Presage niet goed genoeg. Ik heb alleen bij Presage wel een beetje het gevoel, dat iedereen het heeft/kan hebben en dat dat minder is bij andere merken.

2 likes

Van jouw rijtje vind ik de 60’s style van de Seiko (tweede van boven) het mooist. Dacht wel dat deze wat duurder zijn dan jouw opgegeven budget.

2 likes

Die Presage vind ik echt heel tof. En als tweede keus inderdaad die DJ41.

1 like

:rofl:

3 likes

Bedoel je niet een Tissot?

Ugh, je hebt gelijk. Maar deze Longines band lijkt erg op die van Tissot. Beide merken zijn van Swatch, dus de banden komen waarschijnlijk ook van dezelfde fabrikant. (en zal dus ook lijken op de Certina, waarvan ik mijn DS diver ook prettig vind zitten)

2 likes

@Lizzard
Heb je voorkeur voor een bepaalde maximale of minimale maat?

1 like

Ik denk trouwens dat ik blind (zonder te kijken) wel de Tissot band zou herkennen. Vind em net iets lekkerder zitten dan mijn Certina.

Een iets andere stijl, maar een chrono is een mooie toevoeging aan je collectie:


1 like

Heb nog een leuke witte duiker voor je :smirk:

2 likes

Vind ik ook mooi, alleen op dit moment teveel in het vaarwater van mijn skx ben ik bang…

Ooit…:heart_eyes:

Hier gaat mijn voorkeur ook naar uit atm… ietsjes erboven maar 2e hands in goede staat vind ik niet erg

1 like

Niet persé… niet te groot/lomp dus denk max 44mm. En heb eens een Seiko SKNL43 37mm gehad en ondanks hij mooi was vond ik hem wel iets te klein bij mij helaas… Dus ik denk dat 39-43 perfect is

1 like

Wel mooi maar iets te druk… Vind hem daardoor wat minder als en ‘volwassen’ horloge lijken ofzo… Kan m’n vinger er niet écht op leggen…:rofl: Ondanks hij op die wristshot foto wel een stuk gaver lijkt btw

Ook zeker mooi! Maar dan brengt de ‘vintage’ of normale presage wel meer variatie in mijn collectie denk ik

1 like

Daar heb je misschien gelijk in, is ook een stuk duurder.

1 like

1 like

Ik mis waarom je de behoefte hebt aan uitbreiding. Veel van wat je zelf voorstelt, en wat hier voorbij komt, zit in het vaarwater van wat je al hebt.

Hoe kijk je naar een fieldwatch? Hamilton khaki bijvoorbeeld?

1 like

Of een Emporio Armani, want wie wil dat nou niet!


Toevallig op dit moment afgeprijsd op watch2day van 500.000 euro voor slechts 119,95 euro

1 like

Heb je die Longines wel ns goed bekeken :stuck_out_tongue_winking_eye: De cocktails zijn trouwens ook lomp groot. Dus ik zou beide weg strepen uit het lijstje. Ik zou ook ns naar een Orient Star of Citizen kijken.

1 like