Ik ben een maand geleden de gelukkige eigenaar geworden van een Seamaster 300M. Hier heb ik lang naar uitgekeken en ik ben er ook uitermate blij mee.
Om zuinig te zijn op de Seamaster en deze niet te “gewoon” te laten worden, ben ik op zoek naar een horloge wat ik dagelijks wil gaan dragen.
Ik ben tot nu toe gecharmeerd van de looks van de volgende horloges nadat ik deze laatst ben wezen passen.
Ik gok dat er niet veel mensen ervaringen hebben met beide horloges, dus een goede vergelijking van iemand anders zal er niet inzitten.
Maar graag jullie mening over deze horloges en indien er nog tips zijn tot ongeveer € 400,- dan zie ik die ook graag verschijnen.
Als de Seiko GMT is wat je wilt dan kan je altijd nog een solide strapcode band erbij kopen. Die zijn echt heel goed en hebben massieve endlinks. Zou persoonlijk een keuze maken op basis van het horloge zelf en niet een band dat vervangbaar is.
Ik begrijp wel dat je zuinig bent op de Seamaster en het is sowieso handig en leuk om hier nog een ‘beater’ naast te hebben. Ik heb meerdere (oer-) SKX-en gehad en moet zeggen dat dit wel fijne horloges zijn hoor. Dus ik kan me voorstellen dat deze GMT, die hier duidelijk op gebaseerd is, dit ook is. Met dat andere merk heb ik helemaal geen ervaring.
Maar persoonlijk zou ik het budget ietsje oprekken (ja,ja ) en voor een nette gebruikte Squale 1521 gaan. Dat zijn gewoon tophorloges, supercomfortabel en met een mooie heritage. Om even een idee te geven: al die SKX-en zijn inmiddels weer weg en van de Squale 1521 heb ik er inmiddels 3! Succes met het vinden van jouw ideale daily!
Bedankt voor de reacties.
Dat er iets bij komt staat voor mij wel vast. Ik denk wel dat door dagelijks iets anders te dragen de Seamaster voor mij speciale blijft. Misschien hebben jullie gelijk en gaat dat niet geven wat ik voor ogen heb, maar daar kom ik dan vanzelf achter.
Ik zou ook gewoon de Omega dragen, een G-Shock erbij voor alles waar de Omega te duur voor is…
Je word alles gewoon, je kan het proces misschien wat vertragen maar het komt toch
Ik zou, zoals hierboven reeds enkele keren reeds vermeld is, de Seamaster dragen als daily. Zo bouw je ervaringen/verhalen op met het horloge en zal het nog meer voor je gaan betekenen. Geen angst hebben om het te dragen.
Beetje generieke klokken merk. Doet mij niet veel.
Mooi maar beetje teveel seamaster voor mij.
Top keuze.
Eens.
Kamasu is ook top.
Zou of voor een wat dresser diver gaan zoals kamasu (ook in meer saaie kleuren te krijgen) of voor een wat meer allrounder stalen band sport horloge gaan (tissot gentlema, tissot prx, seiko sarb, presage, cocktail time)
Dagelijks dragen die Seamaster! Je hebt niet voor niets een degelijk horloge gekocht. Moet je dagelijks van genieten. Enkel een G Shock voor het ruwe werk zoals grof klussen b.v.