Ik weet niet of het echt een duiker / gmt moet zijn omdat ik alleen draaibare bezels zie.
Een 2e hands Squale 1521 is al voorgesteld.
Wellicht een Serica fieldwatch met goede WR en schroefkroon?
Ik weet niet of het echt een duiker / gmt moet zijn omdat ik alleen draaibare bezels zie.
Een 2e hands Squale 1521 is al voorgesteld.
Wellicht een Serica fieldwatch met goede WR en schroefkroon?
Tussen de OP en FXD krijgt deze minstens net zo veel draagtijd. Echt een heerlijk dagelijks horloge!
Een supertof horloge, wilde hem voor mijzelf ook bestellen.
Alleen de combinatie handwinder / schroefkroon doet het voor mij net niet.
Misschien is dat het ook wel voor een deel. Dat er gewoon iets bij moet, om te kunnen wisselen.
Rustig wachten tot er een mooie Seiko MM200 in het blauw verschijnt!
Een SPB077 is een topding voor rond 500.
Laatst deze Alpina gmt op de kop getikt. Heerlijke daily.
Inmiddels in uitloop dus nieuw tussen de 250 en 350 euro te vinden.
Dat vind ik over het algemeen wel de mooiste horloges.
Snap ik, maar in de praktijk tikken eta en sellita ook bijna nooit de volledige powerreserve aan bij normaal dragen.
Als ik dan van Squale wissel moet ik ook elke keer de tijd bijstellen.
De handwinder in de Serica loopt gewoon een kleine 2 dagen door. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad iig. 
Of juist wel.
Zou zo maar eens kunnen dat de waardering voor de seamaster groter wordt.
Tja ik ben verwend met een reserve van 70 uur.
De Pelagos valt daardoor bijna nooit stil.
Maar mijn gedachte gaat meer om de slijtage van het schroefdraad van de Serica, of ben ik dan een doemdenker.
Schroefdraad icm handwinden is apart.
Ik heb deze en het is zeker niet mijn dagelijkse horloge.
Die gedachte had ik ook al.
Waarom niet ?
Als ik werk draag ik geen duiker. Dus meer een weekend horloge.
Kom op man, het is een toolwatch. Die kun je rustig als daily driver gebruiken. Waarom zou je mooie dingen kopen om ze vervolgens in de kist te laten liggen?
Nee, de Veneziane ziet er absoluut niet uit als een submariner. Ik snap niet waar je het vandaan haalt, gegeven de markers op de dial, de wijzerset en de H link band. 
Maar desondanks heb ik niks met het merk. Ik vind de Seiko 5 vele malen leuker, en het is ook nog eens een GMT voor bitter weinig geld.
Het enige wat ik in overweging zou nemen is of je naast een SMP300 wel een tweede duikhorloge nodig hebt. Ik zou eerder geneigd zijn om een 36-38mm field watch te pakken of zo. Misschien een dressy sporthorloge.
Tja, gaan ze wel eens kapot, die rammelbanden? In mijn ervaring niet. Een simpele gestanste vouwsluiting is robuuster dan je zou vermoeden, en dat zie je ook aan de miljoenen Rolexen die rond gaan met totaal afgeragde blikken sluitingen. Ik zou me niet te sappel maken, al dat gedoe over milled clasps… Ze worden er alleen maar groot, zwaar en lomp van, van die “betere afwerking”.
Als je een 17cm pols hebt zou ik trouwens eerder een 38mm duikertje overwegen dan een 42mm duikertje.
Seiko 5 is er in 38mm voor een scheet en een knikker (350 ballen list), en als je je budget wat oprekt zou ik de Super Squale 38 pakken.
Ook op BoR verkrijgbaar.
Dat is precies zoals ik het zie. En ik snap dat dat voor iedereen anders is. Wie weet komt die 2e straks amper de kast uit. I don’t know.
Hier kan ik wat mee.
De Veneziane valt sowieso af. Ik neig nu toch wel heel erg naar de Seiko.
Mij bevalt een Seiko Kinetic uitstekend als dagelijks horloge. Ook tijdens werk en vakantie.