Advies voor een dagelijks horloge

Ik heb zo’n Seiko in het blauw en die bevalt prima. Ligt lekker op de pols, ziet er erg mooi uit, loopt als een trein en hij komt dicht bij de opgegeven gangreserve in de buurt. De sluiting voelt inderdaad niet heel solide als je die los bekijkt maar daar merk ik tijdens het dragen niets van. Als de looks je bevallen en je graag een GMT wil dan denk ik dat dit de beste keuze is in die prijsklasse.

1 like

Kijk ook even op Spinnaker, die hebben mooie klokken met Seiko movements en dat voor vaak max 400 euro want veel aanbiedingen. Bijvoorbeeld een Spinnaker-hull-diver-liberty-blue

1 like

Je keuze van de Seiko 5 Sports GMT Automatic is een uitermate goede keuze. :smiley:

Of je zou nog kunnen denken aan een Orient Mako c.q. Orient Ray.

1 like

Deze reply is voor @M.Ednas. :wink:

1 like

Ik ben er nog niet helemaal uit. Er zijn toch wel nog wat interessante optie voorbij gekomen, moet ik zeggen.

1 like

@M.Ednas, neem er gewoon ruim de tijd voor. Het is belangrijk de goede

keuze voor jezelf te maken. Anders staat-ie in ‘no time’ in het blauwe

gedeelte van het horlogeforum. Dát is niet datgene, dat je voor ogen hebt.

1 like

Een Seamaster is wat je wilde. Nu is het je gelukt en heb je 'm. Geniet er dan ook van een draag het dagelijks.

1 like

Ik denk dat ik er langer plezier in houd als ik hem minder regelmatig draag. Dat zal voor iedereen verschillend zijn, maar ik denk dat het zo gaat zijn voor mij.
Zo niet, ga ik hem vaker dragen en heb ik er iets leuks naast.

Dat idee is te begrijpen, maar zou ik niet doen!

Is hetzelfde met het mooie servies in de kast bewaren en de goede kleren nooit dragen!

Laat dat… gebruik het, draag het en geniet van de Seamaster!!

2 likes

De Seiko is inmiddels onderweg. En ik ga ze wel naast elkaar dragen, maar wat bij welke gelegenheid daar ga ik achter komen.

1 like

Afwisselend is ok! En als het de situatie verlangt kun de Seiko ipv de Seamaster dragen of omgekeerd….

1 like

Precies dit. :ok_hand:

Elke dag hetzelfde horloge lijkt mij niks. Ik hou van afwisseling en met de Seiko erbij kan je dit ook doen. Top keuze! En afwisseling is een veel betere reden dan een horloge kopen om je mooie Omega in de kist te houden :ok_hand:

2 likes