Advies mooi horloge bruiloft beste maat

Wat is je budget eigenlijk?

2 likes

Ja, zoals de Tudor. Ik ben fan van wat rustigere horloges, ik merk dat 40mm me meestal goed past, ligt natuurlijk ook wel aan het horloge. En microbrands zijn wat mij betreft net zo mooi, het gaat mij vooral om de klik met een horloge of het merk.
Het budget gaat tot rond de 800 euro.

Die Tissot is ook heel mooi!
Hoe beviel de Tudor 1926 in 41mm? Ik moet hem zelf nog een keer om de pols proberen hoor. Het lijkt me dat hij wat groot om de pols oogt.
Maar dat zal een kwestie van uitproberen worden.

En iets zoals een Meistersinger bijvoorbeeld?

3 likes

Heel tof, en ik ben ook zeker fan van Meistersinger. Zelf heb ik een Pangea Day Date die ik ontzettend graag om heb.
Maar omdat de collectie nog startende is zoek ik niet een tweede Meistersinger.

1 like

Dan is tudor geen optie. Maar voor 800 is er veel leuks , zeker pre-owned, te krijgen
Een oris classic date is een mooie optie voor jouw budget.

Oris Classic
€ 711

Bij yema kan je mooie items vinden

Ook een Frédérique constant met de kop eraf kan mooi zijn

Tissot prx powermatic

1 like

Ah dan heb ik niks gezegd! De Pangea is een mooi horloge. Veel succes met de zoektocht én het uitbreiden van de collectie.

Mooie gebeurtenis om daar een horloge aan te koppelen overigens :wink:

1 like

Zie net dat je van Bauhaus stijl houdt.
Een Max- bill of iets anders van junghans misschien

1 like

Ik heb zelf de NB1050 in het grijs.
Daar ben ik echt over te spreken.

Die heb je ook in het blauw. Vanuit Spanje voor net boven de 400 piek.
CitizeNB1050-59L4_600x600

Of anders een Tsuyosa in het wit met blauwe wijzers. Het ligt ook een beetje aan hoe blauw je pak is natuurlijk.

4 likes

De Tudor 41 mm viel inderdaad vrij groot. De Tissot van mij is 42mm (is er ook kleiner) maar draagt veel kleiner dan de Tudor. Hier een foto van de Tudor als vergelijk.

2 likes

Een mooie Sealander in het blauw?

Banden zijn nog veel opties voor natuurlijk!

1 like

Even out of the box: als je niet teveel aan het trouwhorloge uitgeeft, dan komt de Tudor qua budget wel meteen een stukje dichterbij.

Je kan bijvoorbeeld géén Tudor 1926 kopen voor €114

Géén Meistersinger voor €66

Of géén vintage small seconds onder een bol acrylglaasje waarvan helemaal niemand gaat raden dat 'ie maar €82 kost.

Zijn deze horloges ‘de droom’? Nee, maar je komt wel gewoon goed voor de dag met een oprecht leuk horloge. Als je ze op een mooi bandje zet en de rest van het budget in je Tudor spaarpotje stopt ben je wel meteen dik over een derde op weg.

14 likes

De meeste hitters zijn hierboven reeds vernoemd,

  • Seiko Presage cocktail time (prachtige dingen, heb er zelf ook gehad)
  • Frederique Constant (ik heb er nog steeds eentje, als je daar een foto van wil op een blauwlederen zalm bandje stuur ik je wel eens een fotootje door)
  • Hamilton intra matic is ook zeer mooi en zeer dressy
  • Tissot Visodate is mss ook iets waar je naar kan kijken
  • Tissot Gentleman is ook een absolute topper

Die vintage festina is wel erg mooi voor dat budget zeg… bangforbuck

Hamilton Intra-Matic 38 mm.

IMG_2939

Ook in een paar andere kleuren te krijgen. Ik heb hem in het zwart. Gaat goed op een blauw bandje:

2 likes

Ik heb er vast iets over het hoofd gezien, maar als fit is vrijwel hetzelfde horloge, maar dan een klasse lager:

8 likes

Is al een paar keer voorbij gekomen maar ik moest hier ook direct aan denken…

Of deze 556IB natuurlijk. Maar dat is te weinig dress waarschijnlijk.

4 likes

Orient Bambino is nog niet voorbijgekomen

2 likes

Vandaag krijg ik deze binnen. Ook een leuke optie. Quartz maar door de ontbrekende secondewijzer zie je daar niks van.
Modelnummer is FC220

5 likes

Deze is wel heel tof, ik zie dat als je hem koopt je er een blauwe leren band bij krijgt en op staal.

Eens kijken of deze leuk om de pols zal staan.

1 like