Advies mooi horloge bruiloft beste maat

Helemaal niet gek toch? Schijnt een reissue van een model uit 1948 te zijn en schijnt door Citizen gemaakt te worden, maar ik weet niet of dat laatste op meer gebaseerd is dan alleen het feit dat er een Miyota quartz uurwerkje in tikt. Ook in andere kleurstellingen erg goed te doen:

2 likes

Is dit de Festina die door Berlin wordt gedragen in de spin-off van Casa de Papel?

1 like

Die Festina is wel echt heel tof zeg.

In de categorie blauw, zoiets?

4 likes

Ik heb deze zelf ook, een aanrader

3 likes

Eens. Zolang alles matcht. Alhoewel cognac ook een mooie kleurcombi is met een blauw pak :wink:

Daar istie dan, en in het echt is de visuele impact echt gigantisch. Wat is dit mooi… :heart_eyes:

In het kistje zie je goed hoe het licht speelt met de dial, die kan van (bijna) zwart tot helblauw veranderen.

3 likes

Gentlemen avoid brown to town. Sorry. Ik heb het ook gedaan, maar voortschrijdend inzicht.

1 like

Ik heb nog genoeg te leren zie ik. Leuk feitje.

Deze Junghans is nog niet voorbij gekomen. Subtiel en rustig horloge, ook mooi met zwarte band!

1 like

Net, tijdloos, binnen budget:

1 like

Hahah daar ben ik het mee eens. Maar zonder dollen, hij zal er mooi bij passen👌🏼

1 like

In principe past bij deze dag juist de afwezigheid van een horloge (dit is etiquette. De gedachte achter deze etiquette is zoiets als ‘waarom zou je de tijd moeten weten wanneer je je vermaakt?’ of iets sterker nog; het zou ietwat beledigend over kunnen komen naar de gastheer/vrouw wanneer je een horloge draagt en blijkbaar van de tijd op de hoogte wilt blijven). Enige uitzondering hierop is de rol van ceremoniemeester die een reden heeft om van de tijd op de hoogte te moeten zijn.

Dat gezegd hebbende: etiquette is suggestie, geen verplichting. De belangrijkste (ongeschreven) regel is dat je je aanpast aan/rekening houdt met anderen, zeker natuurlijk in dit geval aan het bruidspaar zodat iedereen zich op zijn/haar gemak kan voelen. Dus is jouw beste maat iemand die graag nauwgezet de etiquette toepast > geen horloge. Houd je maat ook van horloges of maakt het hem (en haar) niet uit? > doe lekker je ding!

:point_down:t2:

Zowel correct kleding etiquette als stijladvies wat mij betreft. In het algemeen kun je stellen dat je een dress watch op een lederen band draagt, waarbij de kleur van de band wordt afgestemd met de kleur van andere lederen accessoires (schoenen, evt. een riem(liever niet), portefeuille, etc.). Verder draagt men overdag een horloge met een lichte wijzerplaat en in de avond kan die ingeruild worden voor een donkere plaat. Nogmaals, als de gelegenheid dit toestaat. Materiaal van de kast maakt niet uit alhoewel edelmetaal natuurlijk de voorkeur heeft, liefst gepolijst. Als laatste wordt vaak de voorkeur gegeven aan een bescheiden formaat.

Al deze informatie is puur dat; een beetje informatie, niets meer. Enige wat ik je zou aanraden is om je best te doen om er goed uit te zien voor deze belangrijke dag voor je beste maat, maar je net iets in te houden om niet je maat te ‘overshinen’. En daarmee kom ik op mijn suggesties:

6 likes

Hou het geld in je zak en spaar door voor die Tudor die je graag wil hebben.

1 like

Dat is het advies wat het beste bij de titel van dit draadje past :slight_smile:

1 like

Aangezien ik een hekel heb aan bruiloften, is het voor bij altijd een punt geweest een horloge bij me te hebben. Dan zie ik makkelijk wanneer ik kan vertrekken na de minimaal verwachte obligatoire aanwezigheid.

Wie mij goed kent weet dit, en zal met een uitnodiging wachten tot ze een pilsje willen doen om de aanstaande scheiding van zich af te praten.

Verder heb je natuurlijk gelijk, met de caveat dat een goeie of leuke bruiloft nooit zo stijf is dat de plegers op formaliteiten staan.

2 likes

Ik heb deze voor je :grin: Zet je hier desnoods een mooie blauwe band op.

Die was me ook al opgevallen. Mooi aanbod en een prima prijs!

1 like

Misschien een tweedehandse Baume & Mercier Classima 40mm type M0A10324.
Zie link: Baume & Mercier Classima 40mm - M0A10324 Kopen of bekijken? | Schaap en Citroen Juweliers

Zie ik persoonlijk liever deze (ik hou niet van Romeinse cijfers). De B&M lijkt verder echt heel erg veel op mijn NA van gisteren:

1 like


Staudt! Incl. blauwe wijzers.

2 likes