Advies voor het laatste plekje in mijn horlogedoos

Ik heb nog 1 gaatje in mijn horlogedoos. Wat mist er nog in mijn verzameling. Ik heb zojuist (zie ander topic) een duiker aan mijn verzameling toegevoegd.

Wat zit er in:

• apple watch sport (sorry gebruik ik voor het fietsen)
  • iic cal83 (is mijn dresswatch onder een kostuum) (geen incabloc dus moet ik zeer voorzichtig mee doen)
  • panerai pam177 (mijn casual weekend horloge )
  • Jaeger lecoultre master compressor geographic (mijn alleskunner, zowel onder kostuum als casual) word door mij het meest gedragen op dit moment
  • tudor black bay blue (vandaag aangeschaft, moet mijn ilc van mijn pols houden en gaat in ieder geval mee op vakantie)
  • ?

Ik zit zelf te denken aan een dresswatch om de iwc aan te vullen gezien de kwetsbaarheid van de relatief kleine maat (35mm)

Ik hoor graag jullie suggestie. Vind het niet erg om gebruikt te kopen indien herkomst bekend en full set. Richtprijs tot euro 4.000.
[URL=http://s700.photobucket.com/user/eddegroot/media/image1_zpsdxxw5id0.jpg.html]

[/URL]

Wat denk je van een klassieke chronograaf zo rond de 40mm?

De nieuwe Zenith Elite Chrono Classic zit grijs net wat boven je budget (± 6K)

2 likes

Een sinn navitimer of 103?

De zenith van @GhentWatch

Of een tag heuer Carrera cal 6

http://wilkinsthejeweller.co.uk/blog/wp-content/uploads/2015/04/WV5111_FC6350.jpg

5 likes

Planet Ocean, je kunt wel wat kleur gebruiken. :grinning:

1 like

Ik heb een po 42mm een paar jaar gedragen. Super fijn horloge. Gezien het feit dat ik al een duiker heb zoek ik iets anders.

mijn mooie Chr Ward C5 Malvern MK2 Automatic :grinning:

Past een Speedy goed bij.

GMT voor wat meer kleur… pepsi natuurlijk.

Foto via Google.

3 likes

Je zoekt een dresser tot 4000euro. Misschien moet je iets specifieker zijn.

Hier moet ik even snel aan denken.
-Rlx datejust 36mm
-grand seiko
-jlc master control date/ memovox
-nomos zurich/ orion

Ik mis een chrono in je collectie. En aangezien jij een dresser wilt is de eerder aangegeven Zenith hierboven de beste keus :smile:

JlC Reverso?

2 likes

2 likes

Heb nog niet echt iets op oog. Laat me verassen met tips.

Deze vind ik top. Zag ook een zenith xxt grande date. Ga me is verdiepen in zenith

Zeer mooie dial. Ben zelf toch meer van een ronde kast. Ga wel eens rondneuzen bij jlc

Het werk in deze Zenith is dan ook nog eens de El Primero.
Het beste automatische chronograaf werk ooit gemaakt.

JLC Master Control?

Nomos Club?

Omega Aqua Terra?

2 likes

Ik denk aan een chronograaf voor je collectie. De Speedmaster is een classic en heel prettig comfortabel goed afleesbaar horloge.
Valt ook ruim binnen budget.
Sorry voor de slechte foto. Doet het geen recht.

1 like