Advies voor het laatste plekje in mijn horlogedoos

Oris cal. 111 10 days reserve
:

1 like

Hier past een Grand Seiko met witte plaat uitstekend bij!

Zoals anderen hierboven al gezegd hebben, er ontbreekt inderdaad een chrono.

Misschien de Christopher Ward C9 Single Pusher Chronograph?
Met fraai in-house movement:

1 like

Zenith chronomaster, zoals deze bijvoorbeeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een Ebel Classic 100

3 likes

Speedy

Dit vind ik wel een aanvulling. Zeer afwijkende dial.

Ik ga in ieder geval voor een witte/zilvere dial.

Chrono ontbreekt nog maar is voor mij geen must. Als het kan zou een manufactuur leuk zijn.

Even gekeken naar iwc porto auto 8 days maar dan moet ik mijn budget flink opschroeven.

1 like

Grijze dial, meer kleur en chrono:

5 likes

Reeds 2 maal een omega speedmaster in bezit gehad maar ik heb
daar helaas de klik niet mee. Jammer want ik vind het hele “space” gebeuren wel gaaf.

De jlc vind ik top. Ik twijfel alleen om nog een jlc toe te voegen of iets van een ander merk te kopen. Zenith, blancpain ben ik nu aan het bekijken.

Amai de Ebel Classic 100, Omega Aqua Terra en JLC Master Control vind ik alle 3 zeer mooi. Had ik maar wat meer geld :smiley:

Ik zie een duiker en een dresser. Ik zou nog aanvullen met een mooie sportieve chrono, en wat vintage.

Even je gedachten op totaal iets anders is misschien ook goed. Een dresser met een wat meer eigentijdse uitstraling. Alexander Shorokhoff “Babylonian”

Een horlogedoos zonder Seiko, is géén horlogedoos.
Astron, GS, keuze genoeg lijkt me.

€4k te spenderen en nog geen chrono in de doos? Lijkt me helder!

1 like

Misschien iets boven budget nieuw, maar occasion lijkt me haalbaar. Een GMT Had je nog Niet. GMT master lijkt me ook gaaf, maar minder dress. Ook tov de rest Is een gs een iets subtielere luxe klok.

httpp://image.rakuten.co.jp/tokeikan/cabinet/grandseiko/sbge009.jpg?_ex=60x60

Wat dacht je van mont blanc timewalker?
Die hebben ze ook met in house movement.

Ik ga toch eens op onderzoek uit naar Grand Seiko. Heb me tot nu toe altijd gefocused op swiss made.

Maar krijg van verschillende invalshoeken GS door

In dat geval dan sta je dan ook open voor duitse :grin::grin:. Nomos, glashutte original

1 like

Ik was er positief door verrast. De afwerking Is subliem en het Is net een wolf is schaapskleren. Natuurlijk zijn er die het herkennen en in sommige regionen waar t eerder herkent wordt, maar voor t merendeel Is het maar een seiko.

Terwijl bijna iedereen van Rolex, Omega en andere Swiss made reuzen gehoord hebben. Seiko eigenlijk ook, wel maar dan anders :smile: