Advies voor nieuwe aankoop

Hallo iedereen,

Ik heb het virus inmiddels goed te pakken, na twee dress watches ben ik nu op zoek naar mijn eerste duiker.
Ik ben er al van overtuigd dat het een Seiko moet worden, maar twijfel nog over het model.

Dit zijn de drie opties waar ik uit ga kiezen:

  • SBDC053
  • SBDC063
  • SRPC93 Save the ocean

Ben op zoek naar goede adviezen, wie kan me helpen?

Dit zou mijn keus dan zijn. Maar ik hoef het niet te dragen, wat?

http://www.gnomonwatches.com/prospex-200m-automatic-blue-bracelet-ref-sbdc053

Wel lastig hoor, zonder foto’s…

Misschien heeft iemand er hier eentje. :thinking:

Ik begreep dat alleen eigen foto’s nog zijn toegestaan helaas… En die heb ik nog niet.

1 like

Maar is niet wat de TS vraagt.

1 like

SBDC053 (en 059)

3 likes

De SBDC 063 is ongeveer 2x zo duur als de overige Seiko’s.

Persoonlijk vind ik de SBDC053 de leukste

Nieuwprijs zit de SBDC063 iets hoger dan de SBDC053 inderdaad, terwijl het in feite dezelfde horloges zijn, techniek, klasse en rubberband.
De SBDC053 valt iets groter op de pols dan de SBDC063, persoonlijk heeft de 053 ook mijn voorkeur.

Bedankt voor de foto!

Lastige keus en verschil in prijs ook trouwens…
Hier een foto van mijn Save the Ocean

De 063 staat op mijn wanted list maar ja das een grote lijst die constant veranderd in prio… laatste stand is dat een squale hem overstegen heeft.

1 like

oh en de 053 lekker eruit gooien en kiezen tussen de 93 of de 063…

Ik weet day het een groot verschil in prijs is. De Save the Ocean was mijn eerste optie, maar toen ik verder ging kijken was ik toch ook wel erg gecharmeerd van de andere twee. Prijs is in dit geval niet doorslaggevend. Dat maakt de keuze nog lastiger haha. Bedankt voor jullie adviezen!

1 like

De stalen band is overigens een aanrader, over de SRPC93 kan ik geen advies geven.

Om te sarren maar wel het beste advies… ik zou toch een Rolex duiker kopen…
I.p.v. een Seiko… :rofl::see_no_evil:

Nee hoor de 053 is prachtig! :v:

Dit filmpje had ik ook gevonden, die stalen band ziet er goed uit maar is helaas wel erg duur (400 euro) . Dat geld steek ik op dit moment dan liever in het horloge zelf dan in de band.

@Brick Gek genoeg kunnen de duikers van Rolex me niet echt bekoren. Komt nog bij dat ik voor mezelf nog niet kan rechtvaardigen om duizenden euro’s uit te geven voor een horloge.

Die band is wel prijzig, maar niet zo duur. Als je hem direct bij de 053/063 koopt moet je op €100-€150 rekenen. Maar op rubber dragen ze allebei ook prima en wisselen met andere banden is eenvoudig.

Bij de winkels die ik heb gevraagd kreeg ik prijzen tussen de 350-400 euro. Hoe kom jij aan zo’n goede prijs? :stuck_out_tongue_winking_eye: Voor 100-150 euro overweeg ik het namelijk zeker wel!

Via Magi van Solojapan, hij had deze combi enige tijd terug op Ebay staan. Je zou hem altijd een mail kunnen sturen om te vragen wat hij je kan bieden.

Bedankt voor de tip! Hanteert hij vaste prijzen of is onderhandelen ook mogelijk?