Na mijn aankoop deze maand van de citizen Tsuyosa en een Junghans form c is de koopkriebel voor nu even weg😂
Maar ik heb gemerkt dat het een heel leuke bezigheid is om op internet en in de winkels achter jullie adviezen aan te jagen om ze goed te kunnen beoordelen👍
Dus ga ik mij alvast orienteren op een mooi horloge voor de zomervakantie.
Budget ca 500 al mag dat bij iets waar ik gelijk weg van ben best iets hoger zijn.
Voldoende waterdicht om mee te zwemmen in de oostenrijkse meren.
Maximaal 40mm en het liefste korte l2l ca 46 a 47 max.
Mag een kleurtje in de dial hebben.
Ben benieuwd waar jullie mee komen.
Blijft een mooi ding, zat in de vorige zoektocht ook al op mijn shortlist.
Had er nog niet aan gedacht maar zou zeker een optie zijn mits een beetje redelijk geprijst ergens👍
Na jouw post geschiedenis er even op nageslagen te hebben, zag ik dat de Junghans minder dan 48 uur in jouw bezit lijkt te zijn en de Citizen ook een zeer recente aankoop is. Daarom een HF-Nibud advies :
Met betrekking tot de drang om meer horloges aan te schaffen zou ik op de pauzeknop rammen. In plaats daarvan zou ik voor plusminus 100 euro een kwalitatief goede horlogeband in een fel, hip kleurtje aanschaffen die jouw Junghans transformeert in ein richtige sommerknaller.
Thx voor je goede advies👌
Het klopt helemaal wat je zegt, maar het is niet zo dat ik de ene na andere impulsaankoop aan het doen ben hoor😉
Ik heb afgelopen jaar de smartwatches aan de kant gegooid en mijn good old orient ray weer van stal gehaald.(alleen die heeft na al die jaren toch wel de nodige gebruikerssporen)
En voor me zelf had ik het plan gemaakt om de ray te vervangen voor een nieuwe daily ,dat is de tsuyosa geworden.
Daarnaast een horloge voor de nettere gelegenheden, de Junghans.
En die vakantiewatch was onderdeel van het plan 3 horloges aan te schaffen voor de afwisseling om zo voorlopig een leuke afwisselbare set te hebben.
Maar misschien heb je wel helemaal gelijk en is dat het beginnetje van de Holtinrichs🫣
Alleen weet niet of het voor mezelf te verantwoorden is zoveel geld aan een horloge uit te geven.
Das overigens puur een gevoel, want die schnitzels komen er toch wel in Oostenrijk
En ik moet zeggen dat die fotos van de gekleurde banden op een netter horloge me ook wel heel erg bevallen👌 misschien dan toch maar de Ray mee voor de zwem en wandeldagen…