Advies

Tja, het ziet er uit alsof 't 20 euro gekost heeft in Beverwijk.

Ik weet wat een VdK inhoudt hoor, heb zelfs een keer een Ceres geserviced. Is ook niet meer dan een 7751 in een leuke verpakking trouwens. :wink:

1 like

misschien dit beter in de richting:

1 like

Tudor pelagos (4k) of een breitling superocean (4k)? en dan een omega speedmaster erbij (rond de 3-4k) en dan hou je nog iets over :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dufour neemt geen opdrachten meer aan. En je moet denken aan een vrijstaand huis in Uithuizermeeden. Ongeveer.

Dank je voor je tips, maar je hebt niet echt naar mijn criteria gekeken geloof ik. Ze vallen er allemaal buiten nl
Zwemproof, stalen band, inhouse, max 10k ?

1 like

hmmm, heb niet echt naar de prijs gekeken nee. (en de rest ook niet)
Laat ook maar, het is al laat :sleeping:

1 like

Heb het zelf ook weleens gehad en ook dat er uit enthousiasme iets door een liefhebber geroepen word. Gelukkig heb ik er niet zoveel problemen mee. De mensen die me dierbaar zijn, weten hoe ik ben en dat horloges een passie van me is.

Dus iets dergelijks kan je niet met zekerheid ontlopen. Dat dit je overkomen is, is al redelijk zeldzaam. Zou dan eerder een horloge omdoen waar je je comfortabeler bij voelt als iemand iets zou roepen.
Een horloge van tegen de 10k kopen met als eis onopvallend, vind ik een vreemde. Zou bij dergelijke bedragen toch echt iets kopen wat ik echt mooi vind (lees de mooiste voor dat geld) en anders maar niet.

Overigens vind ik die Glashütte erg mooi en de grijze versie wellicht zelfs nog mooier! Ben iig erg benieuwd wat het gaat worden. :+1:

Nu was ik die mening ook toegedaan. Tot ik laatst bij de receptie van de Koninklijke Bibliotheek stond te wachten en er een tweetal dames met half wijdvallende glitter-trainingsbroeken voorbij liepen en ik tot m’n grote schade en schande moest bekennen dat ze er alleraardigst in uit zagen. Misschien worden we gewoon oud, misschien word ik een vieze man. Wie kan het zeggen?

Mijn vader was wel een pauper. Evengoed heb ik de man nog nooit in sportkleding gezien. Ook niet tijdens het sporten, in dier voege dat hij z’n “talenka” (terlenka) broeken ook aanhad tijdens onze rondjes schaatsen, het potje schaken en onderweg naar het zwembad.

Juist. Alle gekheid en adviezen naast je neerleggen… Die G-O zien we veel, veel te weinig op dit forum. Mooi mooi.

En de Girard Perregaux Laureato?

https://www.ablogtowatch.com/girard-perregaux-laureato-watches-steel-price-reduction-new-gold/

De eerder genoemde JLC Memovox is naar mijn mening echter het mooist uit deze draad. De 50m WR zou ik mee kunnen leven, en dan wat anders mee voor een strandvakantie.

1 like

Ach toen ik ik 23 was, en m’n eerste splinternieuwe Rolex kocht wilde ik het wel van de daken schreeuwen, zo trots was ik, maar nu 28 jaar en vele horloges later, ben ik toe aan iets subtielers. Wat ik in de jaren geleerd heb over mezelf mbt horloges is, dat als het niet iets heel speciaals is en precies naar mijn smaak, dan blijf ik flipperen. Met Rolex geen probleem door de waardevastheid, maar met de meeste andere merken betekent flipperen (vanaf nieuw) geld verliezen, en dat wil ik proberen te voorkomen.
Nu krijg ik veel advies over hoe te reageren op commentaar op een horloge dat ik draag, terwijl ik eigenlijk veel liever advies van mijn mede horloge liefhebbers krijg over wat een goede keuze zou zijn.

Nu ga ik mezelf citeren:
Ik dacht zelf ook nog aan een GP Laureato, maar vindt die te veel lijken op een AP 15400, en een hommage van 10k gaat me dan net te ver :smile:

De JLC is me te dik, is niet geschikt om mee te zwemmen, heeft een complicatie die ik niet wil, en heeft geen stalen band, dus nee die valt af, ondanks dat hij prachtig is.

Ah, overheen gelezen.
Ik begin pas na jaren niet warm te hebben gelopen voor Genta design wat te ontdooien, en dacht dat Genta vormtaal in heel veel merken te vinden was, zonder het op een rij te hebben wie dat nou netjes ingekocht had en wie het “nadeed”.
De IWC Ingenieur vind je niet zo vanwege “niet al te in house”?

Nee, een eta of sellita noem ik niet echt inhouse. Prachtig allemaal, maar zeker niet wat ik op dit moment zoek. De inhouse IWC,s zijn me letterlijk te dik, dus IWC valt af, net als Omega, Breitling enz.

Had je wellicht beter enkel een lijstje met eisen kunnen posten.
Enfin, zoals ook aangegeven, ik vind de Glashütte erg mooi, enkel dan wellicht nog beter de grijze.

1 like

De Royal Oaks beginnen (nieuw) niet zo heel ver over de 10k. Misschien de tijd nemen om het budget wat op te rekken als je gelukkig wordt van een AP.

1 like

Snap je totaal, is mij ook gebeurd. Geeft een heel naar gevoel

1 like

Hartelijk dank iedereen voor het meedenken en de vele tips en suggesties. Dit vind ik nu zo gaaf aan het forum. Niet iedereen heeft dezelfde mening of smaak, maar dat maakt het ook zo interessant.
Het was erg hulpvol, en nu wordt het tijd om eerst het eea te gaan passen. Grappig dat diverse van jullie m’n eerste keuze ook gelijk de beste vonden. Nu hopen dat de vonk ook over springt wanneer ik hem om m’n pols heb.

1 like

10k is al behoorlijk rekken hoor. Je moet ergens een grens trekken. Voor het verschil ga ik liever een week skieen met m’n dochter. Herinneringen zijn voor mij nl onbetaalbaar. De AP is ook nog eens ex BTW

Zorg ook dat je meerdere platen ziet! :blush:

1 like

Je wilt iets onder de radar, maar met een budget van max 10K heb je behoorlijke keuzes aan horloges boven de radar​:joy::joy:

Afgaand opje rolex sub. Waarom geen tudor?

Steel en chronograph complicatie. Wil je geen chronograph dan

Maar vind je tudor een “poor man’s rolex” dan iets in GO. Senator Observer. Zowel op staal en leer te krijgen. Ik zal op staal nemen. Rolex heeft van GO afgekeken voor de nieuwe micro adjust systeem van nieuwe sub.

2 likes