Advies

Hey,

Onlangs een account aangemaakt, omdat ik een ware liefde heb ontwikkeld voor horloges. Daarom heb ik de vraag of jullie mij goede horloges onder de €350 kunnen aanraden (liefst automatisch)? Ben 17 jaar en wil misschien zelfs wel beginnen aan een verzameling van horloges en je moet ergens beginnen.

Alvast bedankt voor de aanradingen.

13 likes

Skx007/009. Topic over.

6 likes

Tnx, heb veel ook al veel gehoord over de seiko skx 007 en 009. Echt een aanrader dus.

1 like

Beter waar voor dat geld krijg je bijna niet in mijn ogen

1 like

Skx 007 wordt toch ook al op dezelfde manier gemaakt als in de jaren 60 toen het horloge voor het eerst uitkwam?

Hamilton Khaki Field Mechanical! Prachtige field watch, geen automaat alleen:)

2 likes

Ook mooitje ja veel over gelezen ook. WW2 style.

1 like

De SKX werd voor het eerst gemaakt in 1996

4 likes

Ooo got my facts wrong, sorry!

Snk809 ook gaaf

1 like

Je bedoelt Vostok ?

1 like

Ik ben geen expert, dus ik ga niets voorstellen. Wel wil ik je van harte welkom heten! :clap:

1 like

Go your gang! klik & koop! Allemaal goede start klokjes!

Daarna: begin nu alvast met sparen voor een Rolex!
Wat die wil je uiteindelijk tóch, net als iedereen. En daarna nog een. Ik spreek uit ervaring, heeft bij mij ook zo’n ruim 30 jaar en vele, vele horloges en veel, heel veel ‘verspeeld’ geld geduurd/gekost…:sleepy: maar dat maakt dus helemaal niet uit. Horlogevirus, overmacht, emoties, etc. etc.

Enfin, welcome to the club!

1 like

Tnx

Altikd fijn om ervaringen van anderen mee te krijgen, tnx!

1 like

Rationeel gezien klopt dat als een zwerende vinger!
Emotioneel gezien daarentegen…

2 likes

Uiteindelijk wil hij een FOSH !

4 likes

In het geval je echt zo snel mogelijk voor een Rolex wilt gaan, neem dan een Swatch. Zeer betaalbaar, maar toch horologisch gezien veel betekenend geweest.

2 likes

Swatch heeft inderdaad een enorme historie achter zich.

1 like

Een casio van 2 tientjes? Toen de Skx nog zo’n 120eu moest kosten, had ik je gelijk gegeven maar Seiko is niet meer zo goedkoop als het was. Bij Orient is veel moois te vinden onder en rond de prijs van een huidige skx.

Wat voor horloges vind je zelf mooi? Voor je budget is niet alles maar toch best wel wat mogelijk. Wil je een simplistische klassieker of een stevige duiker aan de pols (of iets anders)?

Mijn advies is kopen wat je zelf mooi vindt en met plezier draagt. Alleen maar dingen kopen die de meut kan waarderen levert waarschijnlijk een saaie collectie op met horloges die veel op elkaar lijken.

4 likes