Onlangs een account aangemaakt, omdat ik een ware liefde heb ontwikkeld voor horloges. Daarom heb ik de vraag of jullie mij goede horloges onder de €350 kunnen aanraden (liefst automatisch)? Ben 17 jaar en wil misschien zelfs wel beginnen aan een verzameling van horloges en je moet ergens beginnen.
Go your gang! klik & koop! Allemaal goede start klokjes!
Daarna: begin nu alvast met sparen voor een Rolex!
Wat die wil je uiteindelijk tóch, net als iedereen. En daarna nog een. Ik spreek uit ervaring, heeft bij mij ook zo’n ruim 30 jaar en vele, vele horloges en veel, heel veel ‘verspeeld’ geld geduurd/gekost… maar dat maakt dus helemaal niet uit. Horlogevirus, overmacht, emoties, etc. etc.
In het geval je echt zo snel mogelijk voor een Rolex wilt gaan, neem dan een Swatch. Zeer betaalbaar, maar toch horologisch gezien veel betekenend geweest.
Een casio van 2 tientjes? Toen de Skx nog zo’n 120eu moest kosten, had ik je gelijk gegeven maar Seiko is niet meer zo goedkoop als het was. Bij Orient is veel moois te vinden onder en rond de prijs van een huidige skx.
Wat voor horloges vind je zelf mooi? Voor je budget is niet alles maar toch best wel wat mogelijk. Wil je een simplistische klassieker of een stevige duiker aan de pols (of iets anders)?
Mijn advies is kopen wat je zelf mooi vindt en met plezier draagt. Alleen maar dingen kopen die de meut kan waarderen levert waarschijnlijk een saaie collectie op met horloges die veel op elkaar lijken.