Advies

Welkom op het forum.

Stel jezelf (naast hoeveel geld je wilt uitgeven) de vraag wat voor een soort horloge je graag wilt. Liever een dress watch of toch liever een sportief model? Zo ja sportief, wil je een duiker, een chrono of toch liever een flieger? Dit maakt jouw keuze iets makkelijker.

Koop vooral iets waar jouw hart sneller van gaat kloppen en welk model dat is moet je zelf aan den lijve ondervinder, maar ik denk dat een hoop forumleden jou al mooie alternatieven hebben genoemd.

Mijn tip is dat als €350 het budget is om een prachtig horloge te kopen voor ca. €300 (en Seiko is echt top hoor!) en voor €50 een Vostok Komandirski of iets dergelijks ernaast aan te schaffen. Zo kan je een beetje wisselen en heb je tevens een horloge dat veel stof tot praten geeft met andere horlogeliefhebbers.

Nogmaals welkom en vooral veel plezier met de zoektocht!

1 like

Bedankt voor het advies. Woon in Amsterdam dus waarschijnlijk genoeg winkels om specifiek horloges te passen. Heb helaas op dit moment niet veel tijd (5 atheneum is niet niets), maar als ik tijd heb ga ik zeker een rondje doen. Voordat ik echt een keuze wilde maken, wilde ik eerst aanbevelingen horen van mensen op dit forum. De meesten van jullie hebben volgens mij erg veel verstand van horloges. Het is tenslotte een horlogeform :).

Fijne avond.

3 likes

Certina vind ik een mooi merk in de goedkopere price range, hoewel wel iets duurder dan 350, zeker leuk om even naar te kijken!

1 like

Tnx :heart:

I feel ya, wordt wel lastig voor 350, maar als je hem zo mooi vindt zou ik niet nu iets kopen wat het niet is. En gewoon nog een maandje doorsparen, dan kan je die sarb033 wel betalen

Edit: moet er wel ff bij zeggen dat die fluted bezel er niet origineel op zit. En de jubilee bracelet ook niet

1 like

Bedankt voor advies :heart:. Weet alleen niet of ik langer wil wachten met het aanschaffen van een horloge :grin:.

:thinking:
Want gedurende het verloop van je hobby voordat je een Rolex kocht, had je er geen plezier in? Komaan. Er zijn genoeg mensen met horloges uit verschillende segmenten. Om nou in een voorsteltopic van iemand die nieuw is in de hobby, zo te stellen dat al het overige minderwaardig is, vind ik vreemd.

3 likes

Snap ik, maar ik denk dat bijna het hele forum het gaat beamen:

Als je horloge A wil, maar je moet er nog een maandje voor sparen, en opeens horloge B langs komt, al is het 90% van wat je wil, dan nog krijg je er achteraf spijt van als je horloge B meteen koopt ipv doorsparen.

En vaak eindigt dat in het doorverkopen van horloge B om alsnog A te kopen en kost het je uiteindelijk alleen maar meer.

Maar doe vooral wat je zelf wil, alleen is dit mijn advies

1 like

Ja, zeker had ook niet de trekker overgehaald op een goedkope skx007 k2 op de horlogemarkt. Was niet zeker of ik hem wel daadwerkelijk wilde ook al was het een erg goede deal.

Tnx :heart:. Lekker genieten van een horloge dat geen Rolex is kan ook vooral op mijn leeftijd zou ik helemaal parra worden als ik zo een duur ding om mijn pols had (gevaar straatroof). En als ik het geld voor een Rolex zou hebben zijn er ook nog veel andere merken om naar te kijken (een grand seiko bijv.).

3 likes

Dat lijkt me een uitstekende instelling!

1 like

Waar maak jij dat uit op?? Ik ben al 40 jaar horlogefreak en heb er tientallen gehad.
En de Seiko’s die ik voor de Rolex al gekocht heb vind ik nog steeds heel mooi. Dus snap jouw reactie niet of waar je die op baseert, anders dan mijn reactie die je (uiteraard) met een korreltje zout moet nemen!

Idem als hierboven. Ik heb dat nergens gesteld of ook maar gesuggereerd! Ook dit was uiteraard met een knipoog en meer gebaseerd op mijn eigen lange, vreugdevolle en vooral plezierige horlogequeste die voor mij nu (dan eindelijk na 30 jaar) bij een Rolex is aanbeland en ook zeker hier niet stopt danwel bij dit heerlijke merk eindigt! :wink:
Misschien dat jij het als minderwaardig voelt, maar dat is dan iets wat bij jou persoonlijk ligt en zeker niet mijn intentie is geweest. Zo’n persoon ben ik nl. niet!

1 like

Zie hier Ropti,

1 like

Tnx voor aanbeveling. Is de turtle niet groot om de pols? Heb namelijk niet de grootste pols (volgens mij heb ik ook niet een kleine pols).

Een skx007k1 kon mijn pols qua grote wel hebben toen ik hem paste.

Dan is de Turtle ook geen probleem.
Deze heeft korte lugs.

1 like

:heart: