Adviesvraag; hoe bouw je een collectie het beste op?

Volgens mij rookt @HanDavinci geen wiet hoor.

3 likes

Het internet is groot. @HanDavinci is zeer zeker niet de enige bewoner. Ik heb dingen gezien, Ide. Dingen die je nooit meer vergeet.

3 likes

Correct, doe mij maar een IPA. 2011 was wel een goed jaar voor mij :thinking: …wiet-anicieel gezien :bulb: :palm_tree: :moneybag:.

Hoi Chris! Heb je lekker geslapen?

2 likes

Dit is natuurlijk een beetje BS.
Met de keuze van hierboven heb je dan nog steeds geen Rolex 6538.

Als dat je droom is heb je niks aan die GS, Blancpain Ff of een moser… :v:

Maar goed. Snel naar TS.

Een collectie begint in eerste instantie met het eerste horloge.
ik zou willen voorstellen gewoon beginnen met kopen / (in)ruilen / verkopen / upgraden.

Dussss starten. Welke heb je als eerste op het oog?

:beers:

Bij het lezen van je posts heb ik wel eens het idee dat je zo door het leven gaat:

image

:kissing_heart:

5 likes

Daar kun je de Omega Seamaster 176.007 nog aan toevoegen. Stiekem de eerste Omega in een Bond-film, in dit geval om de pols van een slechterik in License to Kill

imageimage

Nee hoor. Ik chargeer graag omdat ik nederigheid en voorzichtigheid verspilling van tijd vind in discussies.

En omdat ik het gewoon leuker vind om tekst te lezen waar leven in zit.

2 likes


Dit zijn toch twee verschillende modellen? Rechts heft een day date venster…

Je kunt zelfs een lege verzameling hebben. Hoera voor wiskunde!

1 like

Meer on-topic: ik snap het thematische wel, maar als ik een suggestie mag doen, wat dacht je van iets generieker, als in horloges uit films die je leuk vindt?

Bijvoorbeeld een mooie (enigszins betaalbare) uit een Bond film; het horloge van Gandalf uit Lord of the Rings enzovoorts. Dan zet je jezelf minder vast, en is er ook niet de impliciete noodzaak om alle modellen te verzamelen. Plus: daar kun je echt een coole display van maken met fotootjes erbij enzo.

1 like

Dat klopt, de linker is een 7A28 en de rechter een 7A38. Het verschil is dat de 7A38 inderdaad ook de datum weergeeft. Er is ook nog een 7A48, die geeft onder de 12 nog de maanfase aan.

Eerder zijn ze al genoemd inderdaad (sorry zoek het even niet terug wie en wat precies), maar dan omdat de 7A38 goedkoper zou zijn als de 7A28. Degene die hem recentelijk gekocht heeft via het forum wist te vermelden dat ze ongeveer in dezelfde prijscategorie zaten.

1 like

Het hoeft ook niet allemaal duur natuurlijk. Heb zel ook wat film iconen die gewoon voor een paar tientjes bereikbaar zijn. Heerlijk voor outdoor activiteiten. De Mission Impossible I watch.

En natuurlijk de Walter White of back to the Future watch.

3 likes

Dat is een idee, maar ik weet niet in hoeverre ik dat nu echt wil. Het leuke van bond met zijn horloges is dat er in de eerste plaats een bepaald gevoel zit bij de films, dat wil ik ook af en toe lekker meenemen als ik op pad ben. In de tweede plaats heeft bond natuurlijk de gaafste mods van alles gehad, dus zijn ze ook prominent in de films aanwezig geweest. Bijvoorbeeld een cirkelzaag, een laser en een grappling hook. Lord of the Rings is een leuke, maar eigenlijk hoort die niet in die film natuurlijk :slight_smile:

Het gaat mij dus meer om de gevoelswaarde van de films als de horloges zou ik bijna zeggen. Horloges zijn gaaf, maar in dit geval meer de drager van het gevoel. Als ik horloges zou sparen voor wat ik erg leuk vind, zou ik denk ik me meer richten om de technisch interessante horloges. Bijvoorbeeld de eerste echte commerciële versies van de polshorloges, automaten, tourbillons, chronograaf, quartz en etc.

2 likes

Je hebt wel gelijk. Probeer maar eens een restaurant te vinden voor meneer en mevrouw @Fate_Amenable_To_Change.

Het mooiste vond ik dat het dan op een guilt trip wordt gegooid, met als doel om de plannen te wijzigen.

‘Nou, weet je, als jij met miss da Vinci per se naar die vreetschuur wil houd ik je niet tegen hoor, dan zien we elkaar een andere keer wel’

:full_moon_with_face: :full_moon_with_face: :full_moon_with_face:

Haha sorry Chris, die had je nog te goed.:joy:

5 likes

Hahaha ik zat er al op te wachten. :joy:

2 likes

Gaat. Dat was ik niet. Moet je bij J zijn.

Maar goed, we zijn in een vreetschuur terecht gekomen, dus alles chill, Winston. :grin:

1 like

Dat waren jouw woorden G :joy: Ik ga het je niet aan doen om een screenshot om je oren te gooien. Ik kom de volgende keer aanschuiven, maar plannen…ho maar. :raised_hand:t2:

1 like

Goshos op de boodschapper. :grin:

we hadden beter de Indiër kunnen pakken.

1 like

Dat is het punt van de foto’s ook juist. :slight_smile: “Verschillende modellen” is overigens relatief, op de dag en datum na zijn ze qua uurwerk hetzelfde. De grootste verschillen zijn de cosmetische.

Met de kanttekening dat van de 7A28-7020 de chronoseconde niet goed functioneert en de 7A38-7060 juist met recente service is geleverd en ook minder gebruikssporen heeft. Maar ik ga er niets definitiefs meer over zeggen, dat is onverstandig, want ik heb er te weinig verstand van. :hugs:

Ik denk dat ik voor een James Bond Inspired Collection ga voor de time being. Dus horloges die me de nostalgische gevoelens van de films geven, maar wel lekker betaalbaar moeten zijn. Zo skip ik bijvoorbeeld de Seiko G757, maar koop daarvoor in de plaats een Casio AE1200WHD-1A. Zo ga ik ook niet voor een van de Rolexen, maar een andere daarop lijkende (misschien wel Invicta). Wel komt binnenkort de Gruen 510 (die is nu in reparatie @vouwfietser) en ga ik kijken voor bijvoorbeeld tzt de Seiko 7A28-7020 en/of 6923‑8080. De omega 2541.80 en/of 2531.80 is denk ik voor mij onverkoopbaar als ik die niet in de verzameling ga opnemen, Goldeneye was de eerste film die ik in de bioscoop heb gezien. Dat was een premiere die mijn vader toen geregeld had.

Heel erg bedankt heren (en misschien dames? Lastig om te zien aan avatars).

1 like