Adviezen, meningen en ervaringen gevraagd over Tissot PRS516 T-Sport, en Trendhorloge.NL

Graag zou ik jullie adviezen, meningen en/of ervaringen krijgen over 2 keuzes waar ik nu voor sta. Kortgezegd gaat het over:

1. de aanschaf van een Tissot PRS516 T-Sport, en
  2. eventuele aankoop via Trendhorloge.NL.

Toelichting
Na het bezit van een Tissot T-Touch die mij niet kon bekoren, heb ik een poosje terug een PRC200 gekocht. Dit is een autoquartz die me erg goed bevalt.

Daarom heb ik regelmatig de Tissot-modellen gevolgd en ben wel gevallen voor een PRS516 T-Sport. Of beter gezegd: ik twijfel tussen de volgende 3 PRS516-modellen:

Nummer 1 heeft een quartz-uurwerk, en geen doorzichtbodem (T044.417.21.031.00):

Nummer 2 heeft een automatisch uurwerk, en wel een doorzichtbodem (T044.430.21.031.00):

Nummer 3 heeft een automatisch uurwerk, en wel een doorzichtbodem (T044.430.21.041.00):

Wat zijn mijn voordeel/nadeel-overwegingen bij deze 3 modellen

• nummer 1 is goedkoper, slechter afleesbaar en quartz (chronograph is niet van wezenlijk belang voor mij);
  • nummer 2 en 3 zijn beter afleesbaar, automaten, doorzichtbodem, maar wel duurder.

Graag jullie meningen en/of ervaringen over deze 3 horloges!!!

Trendhorloge.nl
Tensotte een vraag over
http://www.trendhorloge.nl/welkom_pagina/] [u]Trendhorloge.nl[/u
: heeft iemand hier al ervaringen mee opgedaan, en zo ja: welke? Ze bieden scherpe prijzen, maar waar ik altijd erg huiverig van word is dat er geen voorraadindicatie op de site staat. Als het een beetje tegenzit kun je dus wachten tot de volgende collectie te koop is (uiteraard kun je na 30 dagen er weer onderuit, maar dat vind ik allemaal veel te lang duren).

Je PRC200 vind ik erg mooi.

Mijn advies is als de chronograaf niet van belang is voor je dit model als eerste weg te strepen. Het is een veel drukker horloge dan nodig voor je dan het andere model.

Mijn persoonlijke keus zou nummer 3 zijn door de mooie blauwe wijzerplaat.

-Just my 2 cents-

Persoonlijk vind ik de automaat met zwarte wijzerplaat het mooist, anders zou ik voor de lichte wijzerplaat gaan.

nr. 3 persoonlijk. Ook al vaak bij me opgevallen in etalages.

Zou voor nr 3 kiezen , al zou ik m wel in t normaal daglicht willen zien dan.
Weet alleen niet of blauwe wijzerplaat over paar jaar ook nog mooi is , dit kan ook gaan storen na verloop van tijd , dus dan zou zwart misschien de betere keus zijn .:wink:
De automaat heeft in ieder geval mijn voorkeur ( degenlijk , met een kloppend hart , en kan met goed onderhoud een leven lang mee )
S6 met kiezen, groeten Sander

3 heeft ook absoluut mijn vookeur!

Hallo,

Mechanisch natuurlijk maar, persoonlijk vind ik optie 2 en 3 een beetje wannabe duikers.

Succes.

Ook ik zou no. 3 nemen.

Ik vind het wel bijzonder dat er weinig forummers (of zelfs niemand) ervaring heeft met Trendhorloge.nl)…

ticothijs82 Schreef:

Hallo,

Mechanisch natuurlijk maar, persoonlijk vind ik
optie 2 en 3 een beetje wannabe duikers.

Succes.

Wannabe duikers? De PRS-516 is een klassiek model en heeft helemaal niets met duiken te maken maar met autosport. Vandaar ook de rallyband en het stuur in het achterglas. De bezel is niet draaibaar en hij heeft ook geen geschroefde kroon. Het model is op bescheiden punten veranderd in de loop der jaren. Persoonlijk vind ik de laatste nieuwe uitvoering niet in balans. De wijzers lijken te kort. Ik heb zelf de voorloper en dit is een super hologe.

Dit jaar is er een heruitgave van het origineel te koop. De PRS516 heritage. Erg fraai.

ik zou voor no3 gaan, automaat + mooie wijzerplaat

Dat (heritage) is inderdaad een schitterende klok!

Ik zou ook gaan voor nr. 3.

Wat Trendhorloge betreft, je hebt natuurlijk altijd de Wet Kopen op Afstand: “Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.”

Ik zou ze ook gewoon mailen met de vraag wat de levertijd is: info@trendhorloge.nl

Succes!

Eric

Van die 30 dagen wist ik wel, maar vind ik allemaal veel te lang duren. Kan ik hem net zo goed zelf in Singapore bestellen of in US, heb ik hem eerder en goedkoper.

E-mail had ik al verstuurd, maar nog geen reactie. Via hun twitter begrijp ik dat ze daar ook al niet zo vlot mee zijn.
Wellicht beter wat eer betalen, en een betrouwbaar adresje.
Ik snap niet dat er nog van die amateurs aktief zijn…je zou toch denken “crisis, dus klant is koning”…lijkt het niet echt op.

Ik kan natuurlijk ook die
http://www.ebay.nl/itm/170832560038?var=470118857771&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649] [u]quartz uitvoering in blauw[/u
kopen, slechts € 31,26 in China (excl € 100 verzendkosten dan).

Toch worden die Chinezen steeds handiger, of niet?

Waarom koop je hem niet gewoon bij de juwelier? In Haarlem zit een hele goede.
Je kunt er ook online bestellen. http://www.watchesbuynet.nl/ Mocht je perse online willen bestellen is www.boumanonline.nl ook een hele goede juwelier.

dreski Schreef:

ticothijs82 Schreef:

Hallo,

Mechanisch natuurlijk maar, persoonlijk vind ik
optie 2 en 3 een beetje wannabe duikers.
i
Succes.

Wannabe duikers? De PRS-516 is een klassiek model
en heeft helemaal niets met duiken te maken maar
met autosport. Vandaar ook de rallyband en het
stuur in het achterglas. De bezel is niet
draaibaar en hij heeft ook geen geschroefde kroon.
Het model is op bescheiden punten veranderd in de
loop der jaren. Persoonlijk vind ik de laatste
nieuwe uitvoering niet in balans. De wijzers
lijken te kort. Ik heb zelf de voorloper en dit is
een super hologe.
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/p
rs516collage.jpg
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/D
SC02893.jpg
Dit jaar is er een heruitgave van het origineel te
koop. De PRS516 heritage. Erg fraai.
http://www.watcheswatcher.com/wp-content/uploads/2
012/02/TISSOT_Heritage_PRS516.jpg

Ja Dreski, wannabe duikers, en dat komt inderdaad door die 10 tot 60 bezel, dan is die 1 tot 12 bezel meer rally inderdaad.

@dreski die mooie metalen band met rally-gaatjes zit er niet meer op, helaas.

Ik heb ook getwijfeld om de PRS516 te kiezen, maar vond de dag/datum niet mooi staan.
Door de breedte van de kast vind ik die te ver naar binnen staan. Ook vond ik de diameter sowieso te groot.

Als het een PRS516 moet worden zou ik persoonlijk kiezen voor de blauwe wijzerplaat met leren band (met gaten).

De heritage is natuurlijk het meest bijzonder, maar ook fors duurder. In mijn ogen te duur.

Kijk ook eens naar Tissot Coututier met oranje gestikte band, dat vind ik persoonlijk één van de mooiste Tissot-modellen op het moment: http://www.boumanonline.nl/Tissot-Couturier-BoumanOnline/nl/product/7076/?MF=9&MV=1205

Als je huidige horloge zo goed bevalt, is dit misschien een leuke in dezelfde lijn: http://www.boumanonline.nl/Tissot-PRC-200-BoumanOnline/nl/product/24317/?MF=9&MV=1205

Bedankt voor jullie meningen en adviezen.
Vanmiddag naar Breda geweest en daar toch besloten voor de witte automaat (nr 2).
Nummer 1 is inderdaad erg druk, en nummer 3 deed me toch teveel denken aan een Seiko Sportura kinetic die ik al heb.

Het is echt een schitterend horloge, mooi door zijn eenvoud, goed afleesbaar, en straalt een goede bouwkwaliteit uit. Dit is vast niet mijn laatste Tissot.

En ik heb er weer een op mijn verlanglijst voor de langere termijn: de Heritage. Daarvoor eerst maar weer sparen.

Ik had overigens nog wel reactie gekregen van Trendhorloge.nl dat de verwachte levertijd 9 dagen bedroeg. In dat geval heeft een webshop voor mij weinig meerwaarde als ze een redelijk mainstream model niet op voorraad hebben. (of is dit niet zo mainstream?). Wellicht hebben ze helemaal niks op voorraad, en kun jij het dus voorfinancieren. Met alle risico’s vandien. Gaan ze failliet, ben jij mooi je centjes kwijt, en heb je geen horloge.

Van harte met de aankoop (tu)

Hoe duur is die Heritage eigenlijk? Mooie klok.