Adviseer een collectie downsize

Iets meer variatie en kleur en de usual suspects die sowieso mogen blijven.

3 likes

Zou deze 5 houden. Welk bedrag levert dit op? Met andere woorden voor welk budget kan ik andere horloges adviseren?

3 likes

Iedereen weet dat 3 de perfecte omvang voor een collectie is. Less is better.

Misschien de Seiko diver omzetten naar een Uemura òf SLA037J1 (de 62MAS reissue).

3 likes

Oh wow, dit is niet bij te houden :rofl:

Bedankt allemaal voor het meedenken maar ik schrik ervan hoe weinig reacties in lijn zijn met mijn planning:

De Tissot, Hanowa, Alpinist, Glycine en Turtle staan bij mij bovenaan de nominatie om te vertrekken. Vanaf daar wordt het voor mij lastiger maar hoeft het niet noodzakelijkerwijs te stoppen met inkrimpen.

NB. De hele middelste rij blijft sowieso om voor mij moverende redenen.

3 likes

Als er dan toch wat weg moet kan ik me wel in je nominaties vinden; zijn ook wel ongeveer de modellen die mij het minst aanspreken :innocent: Volgende op de verdwijnlijst zou de Citizen met coke bezel zijn.

1 like

Omega Rolex en astron houden, rest kan weg… :grin:

1 like

Nou, there ya go! Je bent er eigenlijk zelf al helemaal uit! Dat viel toch best wel mee? :wink:

2 likes

afbeelding

3 likes

Vergeef me dat ik van de meeste niet de juiste (bij)naam of model ken, maar:

De witte Seiko onderaan, waarom? Ik vind er niks aan :sweat_smile:

De Seiko of de Citizen chrono die naast elkaar staan, waarom, zijn bijna ‘t zelfde.

De Citizen links in het midden. Waarom? Mooi horloge maar voelt als een soort van Explorer. En die heb je al.

En dan nog random twee anderen die niet de Speedy en de Explorer zijn en je bent er.

1 like

Snap ik totaal niet. Maar dat geeft niks, ik houd het blauwe gedeelte in de gaten :sweat_smile:

1 like

Ik zou zeggen v.l.n.r en v.b.n.b:
Houden: 4 (Rolex), 5 (Seiko), 7 (speedy), 8 (Astron), 9 (Citizen (eco-drive???)), 11 (Alpinist), 14 (Glycine), 15 (Seiko).

Dan heb je er 8

1 like

1 like

En done! :grin:

4 likes

Dus: Weg gehaald de veels te drukke en grote Seiko en Citizen in het midden. Te veel, te druk. Weg gehaald de veel te groene camel toe citizen. Weg gehaald de Turtle, want turtle met lamellen-dial. Weg met de CW, want uienwijzer en cocktail prikker. De beige sunburst want saai, de Glycine want overbodig en iets met veel te druk en gele accenten.

Nu zul je zeggen: Dan heb ik niks groens meer! En het zijn er twee te veel!

1. Koop een SPB151J1 of SPB153J1. Die laatste is groen, het is een überturtle, en je slaat twee vliegen in één klap: Linksboven en Rechtsonder.

2. Houd 1 positie in de doos over zodat je, als je echt iets moois tegen komt een weloverwogen 10e horloge kunt kopen.

Eén uitwisseling was niet te vermijden, omdat ik er zeven in plaats van vijf uit flikkerde. En omdat het niet mag heb ik je Tissot met rust gelaten, al zou ik die vervangen door een Archimede Klassik 200 of een Stowa Marine Klassik, dus ik heb me ingehouden.

2 likes

Ik kan geen keuzes maken. Ik heb mezelf maar bestempeld als ‘verzamelaar’ in plaats van ‘ziek in het hoofd’ …

100 horloges is mijn max :wink: dit is de ‘hoofdcollectie’

Dit zou mijn advies wezen:

afbeelding

7 likes

Tja. De Speedy en Chronomaster begrijp ik. De rest? Portie. Fikkie.

Dan moet je dat doen. De Glycine en Turtle zou ik ook weg bonjouren, de Hanowa ook, en de Tissot heb ik in mijn plaatje alleen laten staan omdat je geen licht dressertje meer had en ik 'm niet mocht vervangen. Prima dus. Voor de Alpinist had ik ook liever een andere versie gezien met numerals in plaats van de haaientand-versie. :slight_smile:

Maar die paarse kolos in het midden? Why so serious?

1 like

De Explorer, Speedmaster en Chronomaster houden
Al de rest er uit!

4 likes

Ik dacht precies hetzelfde :joy:

2 likes

Ik heb het spelletje streep de goedkoopste weg maar even omgedraaid :innocent:

2 likes

:handshake:

2 likes