Adviseer een collectie downsize

Explorer en Speedmaster plus een Seiko die je heel graag draagt :ok_hand:t2:

1 like

Zo.

2 likes

Explorer houden, rest eruit.

2 likes

Dit is het beste advies.

1 like

Puur op basis van “iene miene mutte, tien pond grutten, tien pond kaas, iene miene mutte is de baas. A, F, af” kom ik uit op de Christopher Ward

Vind ik toevallig ook niet zo goed in de collectie passen dus die mag dan weg :slightly_smiling_face:

1 like

Uitprinten en daarna 5 pijlen gooien. Dan krijg je er later tenminste nooit spijt van. Had ik maarrrr…

1 like

1 like

Graag gedaan!

1 like

Waarom geef je dit niet in je openingspost aan? Nu krijg je adviezen waar jij niets mee gaat doen en die dus verspilling zijn van tijd/moeite van leden… 🤷

1 like

Ja hoe meer hoe beter…

Omdat het gewoon teveel is. De Max is 10 stuks.

Zijn er zes, en niet genoeg voor de nieuwe nummer 10. Een Milgauss of een Speedmaster Grey side of the mooi.

Mee eens, alleen ben ik nog niet zover dat ik dat kan handelen.

Was meer dat ik benieuwd was wat jullie zouden doen. Was over de eerste vijf al op voorhand overtuigd. De volgende(n) ben ik nog niet over uit.

Als die twee head to head gaan won’t de Chronomaster het elke dag van de week. Dat horloge loopt rondjes om de Explorer en is op vrijwel elk vlak superieur.

Nooit…

Gaat ook gebeuren, die vijf staan al vast.

Dat ding heeft echt serieus de mooiste dial die ik me kan voorstellen, misschien moet je hem in het echt zien en is ook best smaakgebonden maar die blijft hoe dan ook.

Deze gedachtegang mag ik wel :ok_hand:

Denk dat jou selectie het dichtst in de buurt komt van hoe ik er tegenaan kijk.

Ik geef toch duidelijk aan in mijn openingspost:

Ik heb zelf al redelijk helder welke richting ik op wil maar ben zeer benieuwd naar jullie mening.

1 like

Die Explorer inruilen voor een gele Seiko :v:

OT: dit zou ik doen.
En dan met dat geld een gele Seiko kopen.

Natuurlijk moet je dit zelf weten.

2 likes

Ik ben er niet bekend mee, maar ik geloof je gelijk. Zal me er eens in verdiepen. Dan de Explorer er maar uit :sweat_smile:

Edit: gedaan. Persoonlijk zou ik nog steeds de Explorer houden, maar ik snap nu wel veel beter waarom dit horloge je zo aanspreekt. Dat ene kleine fotootje doet ‘m geen eer aan!

1 like

Gewoon meteen een schone lei!

1 like

Dit!

1 like

Dat de middelste rij sowieso blijft had vermeld mogen worden…

1 like

Ik ben dan van de filosofie van wabi-sabi maar dat is bij die wel next level…

Mea maxima culpa.

Ik zal in het kader van transparantie en duidelijkheid aangeven hoe het er nu voor staat en waarom. In mijn hoofd is dit nu de stand op volgorde van bonding:

Sowieso blijven:

• Speedy is voor mijn zoon als hij 18 wordt, mag alleen misschien weg als de volgende aanwinst de GSotM wordt.
  • Chronomaster is denk ik redelijk verklaarbaar.
  • Astron Heb hierboven al toegelicht
  • Christopher Ward is gewoon een schitterend ding en we honeymoonen nog
  • Citizen Radio Controlled heb ik van mijn vrouw gehad dus kán niet weg… Had anders wel weg gemogen want verliest het van de Astron.

Nominatie om te vertrekken

• TransOcean, dikke klatser voor de zomer, Duran Duran meets Lamborghini Countach meets open hemd met borsthaar eruit.
  • Citizen Titanium, zo comfortabel vanwege het titanium en zo’n lekkere sunburst. Heerlijk.
  • Explorer, ja het is een Rolex, ja het doet alles wat het doet goed maar wel een grijze muis.
  • Citizen 50th anniversary, nu komen we echt in de twijfel zone. Misschien wel wat voorbijgestreefd door andere horloges in de collectie.
  • TransOcean, het homo-erotische tweelingbroertje van de witte. Vooral de aanwezigheid van de witte maakt dat deze misschien wel compleet overbodig is.

Zijn in gedachte al weg

• Tissot, te dress
  • Glycine, teveel andere duikers die ik wil houden.
  • Alpinist, datumpukkel.
  • Hanowa, past niet bij me
  • Turtle, zelfde als de Glycine en geheel overbodig.
2 likes

1 like

Waarom gooit niemand die saaie Rolex eruit?

3 likes

Ik zeg…

2 likes

Haha

Mooi man :+1:

1 like