Adviseer een collectie downsize

In navolging van het het onvolprezen topic Adviseer een collectie upgrade zou ik graag een topic presenteren waar een zeer gevoelig punt besproken kan worden: het downsizen van de collectie.

Op een moment kom je misschien/hopelijk/helaas tot de conclusie dat je enthousiasme toch de overhand heeft gekregen en de doos die je hebt gekocht om je horloges netjes op te bergen toch weer te klein blijkt. En dan kan je twee dingen doen:

• Koop een extra/grotere doos
  • Post je collectie hier en vraag de ongezoute mening van je mede HFérs over wat zij zouden loslaten.

Zoals het een welgemanierde topicstarter betaamt zal ik ook maar meteen aftrappen:

Collectie:

Streven: maximaal 10 stuks, liever nog, 9

Ik heb zelf al redelijk helder welke richting ik op wil maar ben zeer benieuwd naar jullie mening. Geen upgrades, uitwisselingen of iets dergelijks. Gewoon met de botte bijl minimaal 5 stuks die jullie zouden laten gaan en waarom.

4 likes

De onderste rij eruit, klaar ben je

4 likes

Paar Seiko’s eruit :wink:
En iets origineler erin?
Yep, laat maar ook komen, die bakken str…

1 like

Bovenste rij de 2 citizen duikers, middelste rij de citizen eco drive en onderste rij de tweede en derde.

2 likes

Vindt de Seiko’s juist leuk: Speedy, Explorer en de Seiko’s houden en de rest eruit, volgens mij heb je dan een prachtige collectie!

1 like

Is dat een Chopard, met die witte wijzerplaat en rode bezel?

1 like

Oeps, de Chronomaster moet je ook houden…:grin:

1 like

Volgens mij is het een Christopher Ward

4 likes

Inderdaad ook mijn eerste idee, msschien de Glycine houden en de C Ward eruit…

1 like

Ik kon het al niet plaatsen… thanks

2 likes

Rolex houden, de rest weg. :+1::see_no_evil::rofl:

6 likes

Omega, Tissot, Rolex en Glycine houden. Nou ja, misschien nog een (Seiko) duiker houden. Dan heb je een pracht collectie!

1 like

Persoonlijk zou ik alles behalve de Omega, de Rolex en één fris zomerhorloge eruit knikkeren

En dan weer lekker bouwen .

Dit ‘advies’ is enkel en alleen op mijn eigen mening gebaseerd en niet rekening houdend met eventuele emotionele waarde o.z.d.

5 likes

Alleen de speedy en de explorer houden

2 likes

Ik vind het een mooie veelzijdige collectie, ik zou niet weten waarom hier een hoop van weg moet. Misschien wat overlap tussen die Seiko Astron en de Citizen Eco drive maar verder lekker afwisselend.

Vreemde eend in de bijt is die Hanowa, maar die heb je wellicht als klushorloge of vanwege emotionele waarde.

1 like

Explorer en Chronomaster er uit want saai.
CW, witte seiko en dat Seiko-geval rechtsonder er uit want lelijk.

1 like

van de eerste rij de derde houden
van de tweede rij de eerste twee houden
van de derde rij ook de eerste twee houden
:+1: :smiley:

1 like

Zo. 5. Mag je er nog 1 zelf uitzoeken.

7 likes

Minimaal 5? Dus 7 mag ook?
5 duikers 2 chronos. Mag je zelf beslissen welke.

1 like

Precies dit :point_up:

2 likes