In navolging van het het onvolprezen topic Adviseer een collectie upgrade zou ik graag een topic presenteren waar een zeer gevoelig punt besproken kan worden: het downsizen van de collectie.
Op een moment kom je misschien/hopelijk/helaas tot de conclusie dat je enthousiasme toch de overhand heeft gekregen en de doos die je hebt gekocht om je horloges netjes op te bergen toch weer te klein blijkt. En dan kan je twee dingen doen:
Koop een extra/grotere doos
Post je collectie hier en vraag de ongezoute mening van je mede HFérs over wat zij zouden loslaten.
Zoals het een welgemanierde topicstarter betaamt zal ik ook maar meteen aftrappen:
Ik heb zelf al redelijk helder welke richting ik op wil maar ben zeer benieuwd naar jullie mening. Geen upgrades, uitwisselingen of iets dergelijks. Gewoon met de botte bijl minimaal 5 stuks die jullie zouden laten gaan en waarom.
Ik vind het een mooie veelzijdige collectie, ik zou niet weten waarom hier een hoop van weg moet. Misschien wat overlap tussen die Seiko Astron en de Citizen Eco drive maar verder lekker afwisselend.
Vreemde eend in de bijt is die Hanowa, maar die heb je wellicht als klushorloge of vanwege emotionele waarde.