Op advies van @MisterTaab wordt dit topic gemaakt.
Wellicht dat het handig is als je een beetje zoekende bent in de wereld van horloges.
Welke stijl past bij mij? Hoe kan ik mijn collectie naar het volgende niveau brengen? Verandert mijn horloge stijl in de loop der tijd?
Vragen die we ons allemaal wel eens hebben gesteld als we naar onze horlogecollectie keken. En met ‘collectie’ bedoel ik niet persé tientallen horloges in een doos. Een one-piece-collection is ook een collectie en ook hier kun je worstelen met dezelfde vragen.
Als ik naar mijn eigen collectie kijk dan zie ik duidelijk dat ik een verandering heb doorgaan. Van grote zware, vaak zwarte & imposante, horloges naar de fijnere uurwerken en vooral de horloges met een beetje historie.
Herkenbaar, ik denk dat iedereen een transitie doormaakt in zijn/haar leven, we evolueren en de tijdsgeest is terug te zien in onze voorkeuren voor mooie horloges.
Ik probeer zoveel als mogelijke verschillende horloges bij elkaar te krijgen. Diversiteit binnen mijn eigen smaak (uiteraard).
Dit is mijn collectie. Ik heb besloten dat de drie rechtsonder mogen vertrekken (allemaal in geweldige staat, compleet, wie biedt?). De rest zijn blijvertjes. Geen idee nog wat ik er eventueel bij zou willen, maar er zou er 1 terug moeten komen.
Zit in mijn hoofd. De nieuwe Sub, zeker met groene bezel vind ik mooi. Maar niet voor premium duiten, dat krijg ik niet over mijn hart. Een oudere Dweller zou kunnen, maar prijzen zijn ook vrij bespottelijk tegenwoordig.