Adviseer een collectie upgrade

Op advies van @MisterTaab wordt dit topic gemaakt.

Wellicht dat het handig is als je een beetje zoekende bent in de wereld van horloges.

Welke stijl past bij mij? Hoe kan ik mijn collectie naar het volgende niveau brengen? Verandert mijn horloge stijl in de loop der tijd?

Vragen die we ons allemaal wel eens hebben gesteld als we naar onze horlogecollectie keken. En met ‘collectie’ bedoel ik niet persé tientallen horloges in een doos. Een one-piece-collection is ook een collectie en ook hier kun je worstelen met dezelfde vragen.

Als ik naar mijn eigen collectie kijk dan zie ik duidelijk dat ik een verandering heb doorgaan. Van grote zware, vaak zwarte & imposante, horloges naar de fijnere uurwerken en vooral de horloges met een beetje historie.

Van drietallen zoals deze:

Naar drietallen zoals deze:

En hierbij zeg ik niet dat het ene drietal beter is dan het andere… Alleen mijn voorkeur is veranderd.

Wie heeft er advies nodig? We lezen allemaal mee en kunnen hier onze mening geven :face_with_hand_over_mouth::face_with_monocle:

27 likes

Ik zou als ik jou was je JLC Deep Sea Chrono wegdoen … :sunglasses:

PM me please!

10 likes

Bedoel je niet de JLC master control calendar?

1 like

Nee, @tompj doelt op een ander horloge. Goed advies… Even nadenken :thinking:

Nope. Nog niet

1 like

Vooruit, ik doe wel een aftrap om dit topic op gang te krijgen.

Wat moet er op de plek van de SKX komen? Het moet sportief zijn en lekker onderscheidend van de andere 2. En op dat niveau qua prijs / merk :

4 likes

Ik zie de sportieve look en diversiteit aan banden en dacht direct: Ball Watches

Zeker ‘anders’ te noemen (en voor de liefhebbers: geweldige Lume)

1 like

Volgens mij moet daar een chronograaf bij. Maar dat denk ik op zich altijd.

Ik weet het budget niet echt maar wacht je hiervan, qua stijl?

4 likes

Ik moest hier aan denken:

Waarbij ik met deze uitspraak

De aanname deed dat je op de 2 blijvers doelt :grin:

1 like

Het moet op hetzelfde prijsniveau zijn als de skx, dat is bijna een tienvoud…

Edit: geldt ook voor @MisterTaab hieronder :blush:

1 like

Ja rond dat budget zou ik naar Sinn en Damasko kijken.

Nog een stap omhoog qua budget en dan kom je bij Tag Heuer Autavia, Breitling Deus of natuurlijk the mother of all sportswatches: speedy.

2 likes

We hebben het hier over upgraden he.
Dus budget is rond dat van de Tudor en Grand Seiko.

1 like

Ah, dan heb ik hem verkeerd begrepen zijn het best leuke opties!

Ja, een witte wijzerplaat is natuurlijk wel een mooie aanvulling op de collectie.

Lekker fris

Edit: maar dan wel op staal inderdaad… Dan ben je direct van alle soort banden voorzien

2 likes

Herkenbaar, ik denk dat iedereen een transitie doormaakt in zijn/haar leven, we evolueren en de tijdsgeest is terug te zien in onze voorkeuren voor mooie horloges.

Ik probeer zoveel als mogelijke verschillende horloges bij elkaar te krijgen. Diversiteit binnen mijn eigen smaak (uiteraard).

Okay, ik doe mee.

Dit is mijn collectie. Ik heb besloten dat de drie rechtsonder mogen vertrekken (allemaal in geweldige staat, compleet, wie biedt?). De rest zijn blijvertjes. Geen idee nog wat ik er eventueel bij zou willen, maar er zou er 1 terug moeten komen.

15 likes

Tja, origineel is mijn antwoord niet. Maar een ik dacht aan een duiker van Rolex. 116600 heb je al gehad toch?

1 like

Zit in mijn hoofd. De nieuwe Sub, zeker met groene bezel vind ik mooi. Maar niet voor premium duiten, dat krijg ik niet over mijn hart. Een oudere Dweller zou kunnen, maar prijzen zijn ook vrij bespottelijk tegenwoordig.

2 likes

Een 16600 dan? Die zitten nog ruim onder de 10k. Of een 5-digit sub, dat is tegenwoordig nog het meeste rolex-duiker voor je geld.

1 like

Dat is een oude Dweller.

Ik weet het niet met die oudere series. Wellicht net overal tussenin. Geen lekkere vintage, maar ook geen crispy nieuwe. En toch nog flink dokken.

Een 116600 zou gaaf zijn, maar die heb ik tegen premium verkocht ooit en is inmiddels nog een keer met 5K gestegen …

124060 dan… anders had ik coke-gmt gezegd.