Adviseer een collectie upgrade

Dit dus. 12K voor een Submariner vind ik nogal over de top.

Ik wil best een nieuwe Rolex, maar die premiums houden me ervan weg. Eentje tegen retail zou ik oprecht niet doorschuiven, maar houden.

Ik zie het. Maar vind je die prijzen ook bespottelijk? Ik denk dat een 16600 nu een prima deal is tov alle 6-digit duikers. Maar dat is persoonlijk. Wel eens dat de 5-digit er een beetje tussenin zit. Ik heb een 14060 (2002) een het is geen vintage maar ook geen modern. Ik denk dat ook de reden is dat de prijzen achterblijven. Als je kijkt naar een nodate, zitten zowel de 4 als de 6-digits al boven de 10k. De 5-digits zitten daar nog ruim onder.

1 like

Ben ook wel benieuwd naar de opinies. Ik heb mijn collectie erg uitgedund naar nu nog 2 exemplaren:

Ik wil er nog 1 toevoegen. Mijn overweging op dit moment is:

• Cartier santos blauwe wijzerplaat (iets meer dressy, icoon en afwisseling kleur wijzerplaat)

• Iwc portugieser chrono witte wijzerplaat met blauwe indices (iets meer dressy, chronograaf en afwisseling kleur wijzerplaat)

Wellicht hebben jullie wel veel betere opties!

Groet

Sowieso eerst de 1312 inwisselen voor de 233 uit het blauwe :-). En dan een GS Skyflake erbij. Zo, klaar.

Ik heb geen 1312 :sweat_smile: :joy:
Ik vind de 44mm versies te groot. Deze 42mm past me perfect.

Skyflake vaak naar gekeken maar ik weet niet wat me tegenhoud.

Een duiker. In het blauw. Eentje die wel een beetje subtiel is.

Past zoiets?

6 likes

Was ook een gokje. 1321 dan? Die PAM in ieder geval.

Edit: weer fout. Ik geef het op.

1 like

Is een pam 1392, 42mm 1950 case en deze staat buiten discussie voor mij. Mijn meest gedragen horloge.

1 like

Nice!

Edit: 45mm :woozy_face:

1 like

Hmm, dat is wel erg fors.

Dan iets meer ingetogen en in 40mm een stuk beter te dragen. Dit vind ik zo mooi :star_struck:

Edit: gaat hierom (geen idee waarom plaatje kopiëren niet lukt)

Ik vind een glashutte sea-q ook wel mooi passen bij jouw collectie!

1 like

Ik sluit me erbij aan; een vintage dweller past prima in die mooie collectie

1 like

Geen Cartier en geen IWC. Ben persoonlijk geen fan van deze merken :wink:

Een mooie vintage? El Primero? Of als je modern gaat, de Zenith ‘Daytona’? :grin:

1 like

De witte zenith chronomaster sport staat op de wenslijst maar ik denk dat een iets meer dressy horloge op dit moment een betere aanvulling is.

Vind je specifiek deze 2 modellen van Cartier en Iwc niet mooi of de merken in zijn algemeen🤔

Niet helemaal mijn ding helaas.

Dat kan uiteraard :sweat_smile:

1 like

Bij mij gaat de Hulk de collectie verlaten (gesprekken lopen al, dit is dus geen verkapt verkooptopic :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Als vervanger wil ik terug naar 5-digit, denk aan een 16570 polar, OF een 14060m en daarnaast een witte plaat in de Daytona. Aanvulling met iets op leer wordt zeker overwogen (Reverso bijvoorbeeld!)
Suggesties zijn uiteraard welkom!

6 likes

Ook hier verandering van smaak, van de wat grotere “dikkere” Breitling naar wat meer klassieker en fijner bij voorkeur Rolex. Hieronder een voorbeeld van de switch in de jaren.

2014

2021

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Misschien niet de oplossing voor jou maar ik heb alles verkocht. Was een flink bedrag en uiteindelijk mijn “holy grail” gekocht…
Zou het zo weer doen…veel rustiger een one piece collectie…heerlijk. Geniet ook erg van alle NA topics hier!!

1 like

Dan de oude Kermit er voor terug?

1 like