Adviseer me over een Dresser

Je hebt geluk, een mooie Staudt in de aanbieding :grin:

Als je echt voor een look a like Portugieser wilt gaan is de voorgestelde Hamilton Maestro chrono in 42mm toch de beste keuze

3 likes

Het is “Portugieser” btw

2 likes

Ik zou zelf echt gaan zoeken in de hoek van Frederique Constant. Of zoals je zegt een Staudt, wellicht jong gebruikt?

1 like

Ah, kijk, dat krijg je er van als je op een telefoon leest. Ik zat twee registers voorbij komen en dacht chronograaf.

Het is uiteraard nog steeds geen dress horloge, dat, want veel te groot, lomp en met te veel tierelantijntjes, maar dan is mijn tip voor de Stowa on point.

Dress horloge onder 2000 Euro?

8 likes

Ewa neef,

Als je die 2k stukslaat op een IWC look-a-like die na aankoop niks meer waard is (door de afschrijving) dan doe je jezelf tekort.

Je hebt al 2k gespaard. Waarom niet nog geduldig doorsparen en elke IWC op chrono24 een goed bod doen?
https://chrono24.app/iwc/iwc-portuguese-chronograph-box-and-papers-boite-et-papiers-fullset--id36187027.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Niet settelen voor iets dat je stiekem niet wilt. Je bent al redelijk dichtbij, voor onder de 4k heb je een mooie IWC Portugieser ouleh.

11 likes

Iets duurder dan 2K maar mogelijk een kanshebber:

4 likes

Wat dacht je van een

Raymond Weil Millesime Small Seconds?

IMG_0930

2 likes

Ook Orient heeft opties.

RE-AW0004S00B

2 likes

Nu ik de reacties op je vraag heb gelezen worden me twee dingen duidelijk:

• je hebt een bepaald beeld van een dresser in gedachten, maar voor een aantal forumleden (waaronder ikzelf) is dat helemaal geen dresser. @Fate_Amenable_To_Change heeft dat kernachtig verwoord, terwijl hij niet eens echt uit Tytsjerksteradiel komt (en dat is maar goed ook, want er is in de hele gemeente geen behoorlijke horlogewinkel te vinden. Wel hooivorken.) Er zijn elders op het forum verschillende topics te vinden over wat wel/niet een dresser is. Die zou je eens kunnen doorlezen. Daarna weet je weliswaar nog niet wat een dresser is, maar het kan je wel helpen om je vraag om advies wat specifieker te maken.
  • in je vraagstelling kom ik nergens tegen waarvoor je het horloge wil gaan gebruiken: voor bijzondere gelegenheden of ‘gewoon’ als een redelijk net horloge, bv. als tegenhanger voor een duiker of een fieldwatch. Kun je dat wat duidelijker maken? Ik vermoed dat dat ook de reacties zal beĂŻnvloeden.
    NB. Ik lees mijn reactie nog even terug en ik zie dat ik als vanzelf in mijn oude modus van schoolmeester schiet, terwijl ik toch al heel lang pensionado ben. Hij was niet zo streng bedoeld hoor, en ik hoop evengoed dat je er iets aan hebt! Succes met de zoektocht.
2 likes

Staudt werd al genoemd door APMV, te snel gelezen sorry

Miss nog een kanshebber van onder de 1000 euro:

Orient Star RE-AW0004S00B Orient Star - Heritage Gothic Horloge

Ik vind persoonlijk de Staudt Prelude en de Hamislton jazzmaster Maestro echter het meest overeenkomen met de IWC.

Succes! :+1: :wink:

3 likes

En ook orient terwijl ik aan het typen was :grin: :grin: :grin:

2 likes

Spuitelf :joy: :stuck_out_tongue:

2 likes

:wink:

2 likes

First :wink:

1 like

Mn oom had ze ook in de winkel zien liggen Hong Kong, ze gaan niet hard
 1.5 jaar terug ofzo

1 like

en

zijn jouw neven?

Ordinaire imitatie maar als je erbij vertelt dat het een dekwats betreft dan geeft het niets

Dekwats?

Oh God, jij blijft ook maar doen alsof IWC dit genre uit heeft gevonden, he?

De discussie over prior art is al zo vaak gevoerd, die mag TS opzoeken, ik ga het niet weer doen.

Maar nee, de Portugieser is geen “ontwerp” van IWC, net zo min als de RAF pilot en de Flieger.

Jep. Je hebt heel veel verschillende dekwatsen met allemaal een eigen smoel maar de Portugieser look is het populairst bij concurrenten.

7 likes