Hopla, dresser met een knappe complicatie on a budget. Probleem opgelost.
De IWC doet me wel wat denken aan de oris artelier 111, maar dat zou dan ook een tweedehandsje moeten zijn. Is wel een « écht » horloge.
Glashuette Union heeft ook veel in die esthetiek.
De Portugieser lijn is wel vrij glashuette (of toch Duits) in uitstraling imo.
Zie ook Dornblueth.
Ik meen me te herinneren dat er enkele Duitse semi-custom betaalbare micromerken opgedoken zijn de laatste jaren die vergelijkbare dingen maken.
Hamilton heeft ook een portugieser, maar dat is dan weer een chrono met verticale layout…
Wie 14.000 ballen op een totaal generiek deck- of railroad-ontwerp ter grootte van een tegelsteen stuk slaat trek ik veel harder in twijfel.
Maar wie een horloge van 42,5 bij 14mm met twee subdials een dress horloge durft te noemen, die is gewoon heel erg van het padje af.
Niet iedereen heeft jouw voorhistorie en meningsgroei doorlopen, Fate.
Soms moet je ook de armen van geest of de groten van arm eens een zetje geven.
Dresser of niet, als dit is wat ie mooi vindt… los van de maat is de look en layout best klassiek en formeel op dat ding.
Tikkie arrogante uitspraak, nogal armoedig….
Of heb ik de cynisme emoticon gemist?
De ironie is weer heerlijk vanochtend.
Nomos ,
Zou ik ook aan denken
Er was geen emoticon, maar het cynisme / saecasme hoort erbij! Dacht dat dat vanuit het eerste deel van de reactie duidelijk was.
Ik snap helemaal waarom je die portugieser zou dragen, ik vind het zelf een heel mooi horloge en heb niets tegen grote kasten.
Ik volg dat het geen dresser is in de pure vorm.
Ik ben trouwens zeker dat ook Fate heel wat genuanceerder en minder offensief denkt dan hij soms overkomt.
Stop maar met zoeken. Het horloge hetgeen je wilt/zoekt binnen je budget te vinden op Chrono24. Aangeboden bij een Nederlandse juwelier.
Wat een gruwel
Leuk ding. Doet me een beetje denken aan die certina
Overigens ook een leuk horloge (soort van dressy maar echt geen dresser)
Als je een lookalike wil voor weinig geld zou ik eens in China gaan kijken. Ik denk zelfs dat dat niet onverstandig is om te doen. Ik vind die IWC niet mooi
Een ‘Dresser’ die 41 mm groot is. T is eerder gezegd. Dat is eigenlijk te groot.
Ik vind de Tourby al groot voor een dresser.
€2k? > Nomos Orion 35 mm.
Moest even aan deze Seagull 1963 denken.
Ja, ik begrijp ook wel dat dit niet hetzelfde horloge is. Maar hij heeft er, ergens, ook wel weer wat van, qua lay-out, e.d… Er zwerven er meerdere rond, hier op HF en volgens mij zijn de eigenaren er tevreden over.
Twee bijkomende voordelen:
- je hebt een leuk uitziend binnenwerk, om naar te kijken;
- je houdt nog geld over voor een weekendje weg.
Nou ja, doe ermee wat je wil en succes!
Voor 2.000 euro zou dit mijn dresser keuze zijn: Nomos Orion 38mm