Afgebroken springbar vast in de lug

En wat nu? Het laatste stukje afgebroken springbar zit vast in de lug. Normaal krijg je hem er makkelijk uit maar deze zit muurvast. Dagje WD40 in laten zitten heb ik geprobeerd. Horloge afkoelen en opwarmen geprobeerd. Allemaal zonder resultaat en krijg hem er ook niet uitgewrikt. Dus wat nu?

5 likes

Eruit boren?

1 like

Spuug er eens op

11 likes

Vraag @w.e. Die had dat laatst ook.

Of eigenlijk … misschien beter van niet.

2 likes

Hele horloge wegknikkeren en een nieuwe van eBay plukken.

Dan maar een avond geen zakje M&Ms

14 likes

Andere kant een gaatje boren en dan met een pinnetje eruit tikken.

Nu maak je me nóg bozer.

Wat was er gebeurd met zn horloge?

Dat lijkt me geen eenvoudig klusje met risico op veel schade :face_with_monocle:

3 likes

Ik heb een NDA moeten tekenen, sorry! :zipper_mouth_face:

Er is volgens mij wel een boor aan te pas gekomen.

1 like

Tips;

Hou er eens een magneetjes bij, verwarm de lug (zet staal uit) en dan nogmaals met magneet erbij. Misschien helpt het. Succes.

Drupje lijm op een ingekorte satéprikker, er op zetten en dan trekken? Iets in in die richting?

2 likes

Zou je dit niet met een naald kunnen los wrikken? Of met de pushpin van een horloge-tool?

Stukje kneedgum of iets anders plakkerigs er tegenaan drukken en dan hopen dat het blijft plakken? Of een klein drupje lijm op een stokje doen en dan erop plakken.

1 like

Magneet heb ik geprobeerd, opwarmen ook

Lijm heb ik ook geprobeerd (maar lijm hecht niet goed aan ijzer)

Ook dat heb ik al geprobeerd. Maar het zit echt muurvast.

Kortom ik heb al bijna alles geprobeerd maar het zit echt muur vast.

Langs een horlogeboer.
Zullen moeten boren ben ik bang.

Seiko?

Weggooien.

2 likes

Micromotor met bolfrees 0,6mm en boren maar

2 likes

Probeer eens Loctite 403, Vooral niets naast het afgebroken stukje morsen :sunglasses:

1 like

He? wat?

1 like

Op een Spaanse forum heeft iemand bij de tandarts om een boor gevraagd, het was er zo uit

4 likes

gaat niet werken,de pin zit er door het vuil en vocht erin gekoekt of mischien er in geperst door de kracht van de veer in de springbar en die ga je er nooit meer uit krijgen.

De uren die je er mee bezig was en gaat zijn kan je beter aan iets anders besteden***

*** Iets met ervaring enzo.