Afgebroken springbar vast in de lug

Haha!

Wat heb jij er uiteindelijk aan gedaan?

Weggepleurt en het uurwerkje in een ander kastje.

Echt alles geprobeerd van porren met een naald tot een klein gaatje naast de lughole proberen te maken tot alle verschillende soorten lijm en soldeer ā€¦nada noppes.

UItboren wordt ook lastig want die pootjes zijn vaak van keihard staal en dat is op zoā€™n klein oppervlak gewoon niet uit te boren door een amateur met alleen een dremeltje.

Oh fuck, ik wist dat ik iets vergeten was.

  • Blauwe
  • Gele
  • Bruine

0 stemmers

1 like

Dingen die bij mij ooit gewerkt hebben:
Pielen met een naald, als het metaal harder is dan het metaal van de springbar, je moet een beetje in de zijkant van het metaal kunnen duwen en daar grip krijgen. Loupe erbij om te kijken of er beweging in zit.

Ultrasoon bad, goedkope ding van de Aldi, vastzittend stuk metaal kwam los.

Met de kast op b.v. je houten bureau meppen (uurwerk er uit uiteraard) Hout om geen deuken in de kast te krijgen, kwam het stuk metaal iets los waarna de naald weer werkte.

Ik zou eerst de ultrasoon proberen en dan de naald.

4 likes

Ik zie op deze forum ook een keer zo is gebeurd :smirk:

Ik zou met meppen beginnen.

@koekoek, al met cola geprobeerd ?

2 likes

Ducktape in een pijl vorm draaien had mij de vorige keer geluk gegeven.
edit: en dan afwisselen met priegelen met een naald. Laatste keer was het mij niet gelukt en had ik Aad gevraagd en die heeft het eruit kunnen halen!

Dacht dat die de kast in ultrasoon had gelegd, afgebroken pin is er zo uitgevallen.

Zijn kies?

Zou zelf voor uitboren kiezenā€¦
Lijkt goed vast te zitten als ik het zo lees.

Ik zou idd even een ultrasoon proberen, uitboren is niet te doen en boren vanaf de andere kant ook niet.
Je zou ook bijv een paperclip eraan kunnen lijmen maar dan eerst even goed ontvetten gezien je al wd40 hebt gebruikt.

Maar een goede tang gaat misschien ook nog lukken want ik zie het een stukje uitsteken.

Anywaysz, succes en ben benieuwd of het eruit komt en hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Dat zal ook vast werken om hem eruit te krijgen, maar of het horloge heel blijft is iets anders :wink: :joy: .

Lijkt me geen goed idee. Magneten en uurwerken.

1 like

Dmv vonkverspanen moet het kunnen maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

1 like

Uurwerk eerst verwijderen natuurlijk.

Die uitdaging durf ik wel aan te gaan :sunglasses:

1 like

Was niet met een boor, maar met ultrasone tip.
Voor een tandarts met ervaring in lastige wortelkanaalbehandelingen is het geen probleem. :smirk:

1 like

Niemand weet, niemand weet, dat ik eigenlijk duct tape heetā€¦ :sweat_smile:

16 likes

Klein m3 moertje eroverheen en vanbinnen even aan het moertje vastlassen,
draai je het stukje er zo uit :+1:

1 like

Dit

1 like

Magneet werk niet op RVS !!!