Opgelost! Iemand die pushpin de hoek om kan uitboren?

Er zit een pushpin vast (18mm afstand tussen de lugs dus weinig ruimte). Is er iemand hier die dit profi kan uitboren? Heb het de lokale ijzerwarenzaak al laten zien maar die durven het niet aan.
Alvast bedankt voor de tips!

Plaatje:

1 like

Ooit heb iets dergelijks laten doen door mijn tandarts.

4 likes

Wat soms werkt is: Uurwerk uit de kast en de kast een kwartiertje in een ultrasoon badje.
Vaak komt zo’n stukje metaal dan los.

Alternatief plan: Het is een Vostok dus andere kast zoeken is ook en optie.
Nieuw verkrijgbaar voor een paar tientjes. En een oude vintage kast van een donor uurwerk vind je ook wel op ebay.

4 likes

Klein beetje kruipolie misschien?

1 like

Drupje WD-40. Paar uur laten zitten en dan weer friemelen?

1 like

Denk dat het de tandartsroute gaat worden… bedankt voor de tips!

Ik weet niet of een tandarts zijn dure diamantboortje bot gaat slijpen op een stuk Russisch oud ijzer hoor :joy:

1 like

Kan de tandarts meteen ook alle huidkoek van het horloge aftikken met z’n tandsteenverwijderaar. Polijstwerk doet hij vast ook wel.

1 like

Ligt een beetje aan het uurtarief lijkt me…

HĂ© zo oud is dit ding ook weer niet :joy:

Ik was naar de juwelier/edelsmid/horlogemaker gegaan. Koste me volgens mij 5 of 10 euro om dit te laten doen.

Deze kun je er met een goede zijkniptang nog wel uit krijgen toch?

Steekt 0,0125 millimeter uit. Geen grip met welk tangetje dan ook helaas.

gewoon een echte horlogemaker heb het pas ook meegemaakt

Vond de tandarts wel mooi voor het verhaal :wink:

1 like

Mocht je in het hoge noorden wonen ( Groningen) wil ik dat wel even voor je doen

Met een goede naald er uit peuteren wil ook wel eens helpen, zeker als je met de loep ziet dat er nog een beetje beweging in zit. Naald is harder dan dat stukje metaal, er naast drukken en met wat peuteren er uit wippen. (hefboom werking)

Wat je kunt proberen is iets duns verlijmen op het stukje pushpin bijv tandenstoker met sec lijm.
Het stukje pushpin zal niet echt vastzitten het is alleen de pest om eruit te krijgen omdat je er geen grip op hebt.

2 likes

Een tandarts heeft altijd wel wat afgeschreven boortjes liggen.

Als het werkt is dat mooi, maar het breukvlak is heel onregelmatig. Secondelijm heeft geen vullende eigenschappen en “wil” een glad pasvlak.
Maar ik zou het zeker even proberen.

1 like

Zit echt vast-vast.