Afgebroken springbar vast in de lug

Wat een pushpin ellende lately. Meine gute. Ik leef met je mee! :pray:

Perslucht wil soms helpen maar als er al lijm aan geknoeid is dan vermoed ik dat het mechanisch verwijderen gaat worden.

Stuk kauwgom misschien? Heb hiermee ooit een vulling uit een tand getrokken.

2 likes

512Bw5z8wVL.AC_SY400

:face_with_hand_over_mouth: :wink:

3 likes

Als de pushpin afgebroken is en / doordat ie muurvast zit, hoezo denken mensen dan dat je met kneedgum, lijm of magneetjes iets voor elkaar krijgt. Los van het feit dat dat dan producten met een zeldzaam hoge kleefkracht zouden moeten zijn, zorgt het extreem kleine contactoppervlak dat dit nooit lukt. Wat wel? Uitboren met een haaks boortje, uitboren vanaf de buitenkant, iets eraan lassen en dan mbv verwarming van de lug los krijgen.

5 likes

Haha iemand kijkt hier teveel Mastermilo
Jutteren? :joy:

Slijptol?

1 like

De pushpin is afgebroken omdat ik hem zelf gebroken heb omdat de pushbar zelf vast geroest was. Dat zie je helaas vaak dat de pushpin zelf vast geroest is. En dan gaat het laatste stukje losse push pin dat in de lug zit er vaak weer makkelijk uit. Maar in dit geval zit het stukje muurvast, dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.

In de ultrasoon met een vintage is ook geen goed idee. :grinning: Maar ik heb het horloge uit elkaar gehaald :sweat_smile:

Ik heb helaas zelf de tools niet om te gaan boren. :neutral_face:

1 like

Was er niet een goedje van Bergeon dat ijzer kan oplossen maar RVS niet. Dan paar dagen laten intrekken. En zo de pin op laten lossen?

1 like

Alleen de case een nachtje in de kunstgebit reiniger, en dan weer peuteren. (Gewoon bruistabletten halen bij de kruitvat)

1 like

Wie is dat?
Sowieso moertje oplassen om een afgebroken bout te verwijderen is iets wat de meeste goede mechaniekers kennen.

1 like

Wanneer dat stukje dat in het gat zit kan roesten is het op te lossen in zuur !
Zo heb ik wel eens een gehard stalen kogeltje in een blind gat in titanium kunnen oplossen in accuzuur !

Je zou eerst kunnen kijken of het reststukje van de gebroken pushpin op wil lossen voordat je de poot van de kast in het zuur hangt

Gesmolten kaarsvet wellicht?

1 like

Is dat die van die gekke creaties zoals de rol-over golf?

1 like

Ja klopt, :+1:

1 like

Is dit die springbar die vastzat van die sub van @RLC? Lees alleen nog maar springbar problemen hier.

1 like

Nee bij mij zit de springbar niet vast in mijn Sub. Gelukkig niet zeg. Ik heb alleen zelf door een kl**e tool mijn springbars vernageld.

Hmmm, is het een kast met gaatjes aan de zijkanten? Recht Rvs uitboren is erg moeilijk. Ik zeg met een micro las, iets erop lassen en er uit trekken. Good luck!

Tis een Seiko, die kan het hebben :wink:

2 likes

Hoezo?

Ik heb de tandarts gevraagd te boren, op mijn risico. Het resultaat was niet fantastisch verfijnd, maar ik kon in ieder geval mijn Lord Matic gaan dragen. Het was toch al een afgeragde rammelbak.

Maar daarvoor moet je wel een keer naar de tandarts dus. :man_shrugging:

1 like