Afscheid van een topper

Ongebruikelijk maar waar. Gisteren afscheid genomen van deze klok, de JLC MC Diving Alarm Navy SEALs. Met pijn in mijn hart maar ik kon maar niet wennen aan de hoogte. Objectief even hoog als deze …

maar optisch totaal niet. Dus huppakee. Met draagbaar verlies moeten verkopen na 1 maand in bezit gehad te hebben. Was natuurlijk helemaal niet de bedoeling. Helemaal niet zelfs maar zo kan het gaan.
Nu dus super blij dat de IWC aquatimer terug op het nest is.

Aj, dan is het verzamelen van horloges een erg dure hobby! Wat ga je nu halen? Die nieuwe JLC duiker is natuurlijk prachtig.

Jammer dat het is tegengevallen, maar volgens mij heb je nu weer veruit de mooiste van de twee om je pols.
Groet Roelof

Ik ken het gevoel. Op de een of andere manier klopt er iets niet. Maar … man…ik had het toch nog wel even wat langer aangekeken. Niets ten nadele van de IWC, maar die JLC is wel een schitterende klok.

Gr,

Ron.

Dat kan gebeuren. De maten zeggen wat maar verre van alles over het comfort enz.

Op naar de volgende… :)o:)-D

Ik snap er niks van hoor.

Op 8 januari 2012 op het forum vootgesteld en nog geen week later in de verkoop?

Zo´n prachtige klok.

Nou ja… zonde.

Groet
Herman

Jammer, jammer, jammer van die geweldig mooie JLC, maar we kennen dit gevoel denk ik allemaal. Het lijkt zo perfect…totdat je er een paar dagen mee om de pols hebt rond gelopen: geen klik, niet comfortabel etc.

Dapper dat je hem gewoon hebt verkocht/geruild, gezien het prijskaartje van dit horloge zouden velen (incl. mijzelf) er mee zijn blijven rondlopen!

Fijne dag verder!

Eric

Grappig, ik ken dan gevoel helemaal niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna geen dag met hetzelfde horloge loop. Dan is wellicht de duur te kort om je te gaan ergeren aan bepaalde apsecten en blijven de leuke aspecten van het horloge de boventoon voeren. Er is denk ik geen horloge waar ik iedere dag mee zou willen lopen.

Jammer, maar heel herkenbaar…

Vond je JLC wel een echte topper!

Beste Herman,

Kan begrijpen dat je het niet volgt. Graag leg ik het je uit. Op 09.12.11 koop ik een pracht JLC de MC Diving Alarm Navy Seals. Ik ben helemaal blij. Als een kind. Heb het erg druk en vind geen tijd om het te delen op dit forum. Dan grijpt na anderhalve week de serieuze twijfel plaats. Ik kan maar niet wennen aan de hoogte van het horloge. Het kost me erg veel moeite om dit te erkennen. Dat wil je namelijk niet. Je wilt gewoon dat het goed is. Zeker bij dit soort horloges. Echter ik kon er niet omheen. Objectief is de hoogte, 19mm, hetzelfde als die van de IWC Aquatimer. Maar dat wist ik niet. Ik heb dat pas veel later nagemeten. De JLC had ik gefinancieerd o.a. door de aquatimer te verkopen. Nog erger want ik bleef maar denken aan de IWC… Kortom buikpijn. En ja ik weet het … er zijn natuurlijk volstrekt belangrijker zaken dan een horloge. Dat realiseer ik me des te meer nu ik erachter kwam dat de JLC niet ok voelde. Je gezondheid, je gezin etc. Maar goed. Het heeft dus een tijd geduurd voordat ik de JLC op dit forum zette en je begrijpt niet helemaal toevallig in een bericht samen met de IWC. De twijfel werd erger en erger en toen op enig moment, en ja binnen 1 week na mijn post, heb ik de knoop doorgehakt. Ik ga de JLC verkopen. Zo is het gegaan. Ondertussen is het gelukt de IWC opnieuw aan te schaffen in een briljante NOS staat bij Rob’s watch plaza in Deventer. Een goede kerel overigens. Straight en eerlijk. Fijn om zulke mensen te ontmoeten.

Heb de JLC naar München gebracht en hem daar verkocht aan een betrouwbare handelaar die er een goede prijs voor heeft betaald. Ik heb wel wat verloren maar dat blijft binnen de perken en ach dat hoort er ook bij vind ik. Het kan je gebeuren. Als je het spel groot(sch) speelt is het verstandig (voor mij) om tegenvallers in te calculeren. Dit is overigens pas de tweede op horloge gebied. En in beide gevallen ben ik er middels verkoop aan handelaren weer beter uitgekomen(in ieder geval mentaal :-)) dan daarvoor.

Zo zit het dus…

En… ik had een meevaller dus er zit er nog een in de pijplijn… die zal ik wat sneller laten zien. hgr. Jaegersk

Ha die Erik,

Dank voor je leuke reactie en compliment… je hebt helemaal de spijker op zijn kop. Ik ben ook best een beetje trots dat ik deze ‘ellende’ allemaal ben aangegaan. Het is achteraf toch een groot ‘jongensavontuur’.

Zie ook mijn andere reactie waarin ik uitleg hoe het allemaal gelopen is. hgr. jaegers

Hallo DMC,
Dat is een leuk bericht… tja. zo werkt het bij mij niet ik wissel niet elke dag maar kan me het wel voorstellen. Ik ben benieuwd naar je collectie!

Jantje,

Heb de IWC al teruggekocht in NOS staat. Maar er zit nog iets in de pijplijn… ik kom erop terug…

Jaegersk Schreef:

Beste Herman,

Kan begrijpen dat je het niet volgt. Graag leg ik
het je uit. Op 09.12.11 koop ik een pracht JLC de
MC Diving Alarm Navy Seals. Ik ben helemaal blij.
Als een kind. Heb het erg druk en vind geen tijd
om het te delen op dit forum. Dan grijpt na
anderhalve week de serieuze twijfel plaats. Ik kan
maar niet wennen aan de hoogte van het horloge.
Het kost me erg veel moeite om dit te erkennen.
Dat wil je namelijk niet. Je wilt gewoon dat het
goed is. Zeker bij dit soort horloges. Echter ik
kon er niet omheen. Objectief is de hoogte, 19mm,
hetzelfde als die van de IWC Aquatimer. Maar dat
wist ik niet. Ik heb dat pas veel later nagemeten.
De JLC had ik gefinancieerd o.a. door de aquatimer
te verkopen. Nog erger want ik bleef maar denken
aan de IWC… Kortom buikpijn. En ja ik weet het
… er zijn natuurlijk volstrekt belangrijker zaken
dan een horloge. Dat realiseer ik me des te meer
nu ik erachter kwam dat de JLC niet ok voelde. Je
gezondheid, je gezin etc. Maar goed. Het heeft dus
een tijd geduurd voordat ik de JLC op dit forum
zette en je begrijpt niet helemaal toevallig in
een bericht samen met de IWC. De twijfel werd
erger en erger en toen op enig moment, en ja
binnen 1 week na mijn post, heb ik de knoop
doorgehakt. Ik ga de JLC verkopen. Zo is het
gegaan. Ondertussen is het gelukt de IWC opnieuw
aan te schaffen in een briljante NOS staat bij
Rob’s watch plaza in Deventer. Een goede kerel
overigens. Straight en eerlijk. Fijn om zulke
mensen te ontmoeten.

Heb de JLC naar München gebracht en hem daar
verkocht aan een betrouwbare handelaar die er een
goede prijs voor heeft betaald. Ik heb wel wat
verloren maar dat blijft binnen de perken en ach
dat hoort er ook bij vind ik. Het kan je gebeuren.
Als je het spel groot(sch) speelt is het
verstandig (voor mij) om tegenvallers in te
calculeren. Dit is overigens pas de tweede op
horloge gebied. En in beide gevallen ben ik er
middels verkoop aan handelaren weer beter
uitgekomen(in ieder geval mentaal :-)) dan
daarvoor.

Zo zit het dus…

En… ik had een meevaller dus er zit er nog een
in de pijplijn… die zal ik wat sneller laten
zien. hgr. Jaegersk

°°°°°

maar, maar, die JLC is zo´n mooie klok, maar ja, als ie niet past, dan past ie niet…:frowning:

Bedankt voor de uiteg. Sterkte.

Herman

De IWC past me letterlijk en figuurlijk beter. De JLC is echt een powerklok. Nou was ik daar wel naar op zoek maar deze was voor mij toch echt een slag te powerful. Zo groot en heftig. Super om te zien en ik heb hem met tranen in de ogen weg gedaan maar het is toch het beste en juiste besluit.
De IWC is echt eentje om van te houden. Het ontwerp boeit me nu al meer dan een jaar bijna dagelijks. Het is hoogstaand en bijna Bauhaus zou ik zeggen. Het ligt ook super om je post. Helemaal top deze vind ik.

Beste Zeno,

Tja nog langer… van 09.12.11 tot 10.01.12… ik was eruit en dan valt het doek ook echt. Ik wist gewoon dat het tij niet zou keren. Dusss

Helemaal eens. Objectief zijn de IWC en de JLC duiker even hoog. Bizar toen ik daarachter kwam. De ICW is echter bij de pols schuin weggesneden. Dat past veel mooier en is niet zo confronterend steil omhoog.

ha die Herman, zo is het. Maar het komt goed hoor. Ik ben heel blij met de IWC en er staat nog iets op stapel. Ik hou iedereen op de hoogte.

Jaegersk Schreef:

Hallo DMC,
Dat is een leuk bericht… tja. zo werkt het bij
mij niet ik wissel niet elke dag maar kan me het
wel voorstellen. Ik ben benieuwd naar je
collectie!

Hallo Jaegersk,
Leuk dat je op alle reactie reageert. Mijn collectie bestaat o.a. uit:

• Breitling chrono colt
  • Breitling super ocean professional
  • Breitling navitimer airborne
  • Breitling chronomat
  • Breitling datora (vintage)
  • Omega mark II (vintage)
  • Omega seamaster cosmic 2000 (vintage)
  • Omega geneve (vintage stemvork)
  • Omega constellation (vintage)
    Daarnaast heb ik nog wat andere horloges uit de beginperiode van het verzamelen die de collectie ook niet gaan verlaten.
    By the way: ik vind persoonlijk de IWC mooier dan de JLC, dus wat mij betreft heb je een goede keuze gemaakt. Ik ben wel heel benieuwd water in de pijplijn zit!!

Herkenbaar hoor. Had hetzelfde met mijn Memovox. Een horloge kan nog zo mooi zijn, soms is het het gewoon niet.