Als je ergens weinig op afschrijft is het wel op horloges als de BB58.
Ik heb net een ongedragen IWC Mark XX verkocht. List €6850 en ik kon er met moeite 5k voor vangen. Ga je tegenwoordig naar de IWC dealer, dan is een paar honderd korting al een wonder.
En dit is nog lang niet de grootste afschrijver, dus jouw theoretische afschrijving op de BB58 is het vermelden echt niet waard.
Wees blij. Ik heb in 3 maanden meer afgeschreven op horloges dan de BB58 list kost
Noppes. Het was een diver, maar welke ?
Ik zal maar geen cijfers noemen. Maar deze vrolijke spring in het veld heeft me het meest gekost van alles tot nu toe. Dat begon al met de waardeloze service van de Haagse AD.
Deze gaat ook absoluut in het rijtje dikke afschrijvers passen, gok ik.
Maar dan moet ik m wel eerst weg doen
Vind je het heel erg als ik dat niet doe?
Waarom zou je dat doen?
Niet.
Hij bevalt me prima!
Duh SKX007?
Seiko alpinist EU editie '21 gekocht voor 780 dacht, Seiko stalen band er later bij gehaald voor 110. Beide verkocht uiteindelijk voor 450,- anderhalf jaar plezier van gehad.
De alpinist was voor mij wel echt een gebruiksobject, er zaten wel wat lijntjes enzo op, geen butsen of zoiets
Ik ga zeker niet klagen ik heb meestal veel geluk gehad dat ik kon kopen wat ik wou aan een redelijke prijs, dus op zich valt dat goed mee. Ik heb het nog nooit over m’n hart gekregen om iets te verkopen, dus het is effectief allemaal maar theoretisch verlies. En praktische winst want ik kan leuke horloges dragen.
Ja man, ik baalde dat ik te laat was voor deze 🥹
Buiten Rolex AP en Patek om maak je altijd wel verlies. Bij de een wat meer dan het andere. Deze 3 merken zijn mij helaas niet gegund dus maak ik altijd verlies . Het meeste verlies had ik 15 jaar geleden toen ik een van der Gang had verkocht. Daardoor ben ik veel voorzichtiger geworden met aankopen en probeer geen impuls aankopen meer te doen. En ik koop om te dragen niet om te verkopen.
Iets zegt me dat mn list BB925 niet meer voor dat bedrag weggaat maar iets zegt me ook dat ie niet weggaat.
is ook echt wel mooi
Nee ook niet.
Trouwens minder bekend bij het jonger publiek.
Verkocht aan een Duitser,
Telt theoretische afschrijving ook?
Bij een juwelier 1 van de laatste gelimiteerde Seiko Ginza’s gekocht voor e750 (list). Hoe mooi deze ook is, echt te klein voor mij. Dus op MP laten bieden en aan iemand verkocht voor e1.175.
Die lijken nu te gaan voor e1.500 dus theoretisch ruim e300 afgeschreven.
Met afschrijven hou ik me niet echt bezig. Verlies 1 keer snel uitspreken, en door.
Je hebt niets afgeschreven maar €425 winst gemaakt…
Volgens mij ook, 425 in de pocket. Bijschrijving.