Dat houd de hobby leuk, elke keer wat anders.
3 1/2 maand in bezit gehad. Afschrijving €1300
En op het moment ben ik deze aan het verkopen, waar ik ook zo’n €1000 op af schrijf.
Dus ook op stalen Rolex sportmodellen kun je flink afschrijven.
Verder heb ik zo’n 10k afgeschreven op diverse Omega’s, IWC’s, Tudor’s, Baume&Mercier.
Soms heb ik met winst verkocht, maar onder aan de streep staan rode cijfers.
Ach ja, hobby. Op auto’s schrijf je doorgaans meer af.
11,5K in 16 maanden op een Citroën C4.
Dat was zonde ja, had ik liever een Rolex voor gekocht.
Ik heb wel eens €40k overgehouden op een 911. Dat kan nl ook. Gewoon 10 jaar gratis mee gereden (incl onderhoud, verzekering benzine enz).
Mazda’s mogen zeker niet toch?
Laat mij raden… een 993.
3 van mijn vier laatste aankopen. En die cartier zag ik hier ook al voorbij komen. Komt helemaal goed .
Ja klopt. Die 3.2 clubsport die ik daarvoor had, heb ik te snel en te goedkoop verkocht. Daar heb ik maar 7 k aan overgehouden. Toen woonde ik nog 2 straten bij jou vandaan. Nooit zien rijden? Wit met rode wielen. Er waren er op dat moment maar 2 in Nederland.
45k op 3 jaar.
Allicht de bb58, ware het niet dat ik hem niet verkoop dus het ook niet uitmaakt. Gewoon voor list gekocht, maar daar krijg ik hem niet voor verkocht vrees ik
Deze zal ook wel wat afschrijven.

Liefhebberij is een beter woord
Liefhebberij dan. Verslaving heb je ook nog. Of fetisj. Geef het een naam maar vergeet niet dat hier duizenden liefhebbers zijn die zich er kostelijk mee vermaken. Sociale contacten ermee onderhouden en uit eigen ervaring zeer behulpzaam zijn en je met goede raad bijstaan. Dat je er soms een beetje in verdwaald heeft ook zijn charme. Mits het tijdig herkend wordt. Mooie “bezigheid” om je eigen grenzen te eren ervaren. Een psycholoog rekent ook al bijna 170 euries per consult. Dat loopt met 5 sessies al aardig richting een gave King Seiko. Die je na veel draagplezier nog makkelijk kan slijten. Waar vind je dat?
Die heb ik vroeger ook wel eens in Noord op de Roemer Visschertraat zien staan. Kan dat?
Gelukkig blijft het een mooi horloge, en ooit zal het wel weer stijgen!
Horloges die teveel aan waarde verliezen hou ik bij. Is geen garantie dat de waarde ooit beter wordt.
Het kan ook met winst.
Ongeveer in 2011 een Seiko gekocht voor 192€. In 2017 gevallen waardoor een deuk in de kast. Dat het net deze was . In 2021 verkocht voor 525€.
In 2018 wel een service gespendeerd tbv 90€. Horlogemaker dacht de deuk te kunnen wegwerken, maar bij tweede opinie heeft hij de deuk gelaten.
525-90-192 = 243€ winst of 126% winst.
Je mag een gokje wagen over welke Seiko het ging.
Dat is zeker waar. Ondertussen lekker genieten.
Misschien wel geluk eind van de maand en discontinued.
Zolang ik niet tot verkoop overga van één van de items in de verzameling, is er geen sprake van afschrijving. Sterker: elke euro die ik realiseer bij verkoop is meegenomen. Afschrijving heb ik gedragen bij de aankoop. Misbare centjes weg, tijdloos plezier in huis. Dames, heren, geniet van de vrijheid en luxe die je je kunt permitteren. Of dat nu een horloge-voor-een-tientje is (of € 1,75 zo leerde ik eerder deze week) en waar je blij met bent of een Grootse Glimmer van een modaal jaarinkomen of meer: heb er plezier van. En als het echt voelt als afschrijven… dan zit je heel anders in de hobby dan ik. En ook dat respecteer ik (omdat het voor mij pijnlijk zou voelen om zo naar mijn eigen favorieten te kijken, waarvan ik donders goed weet dat ze nu al vele honderden, zo niet duizenden in marktwaarde zijn gedaald - let wel: marktwaarde)
SARB033?

Als je ze (flink0 over de list-prijs hebt gekocht wel. Waarom niet gewoon houden, wegleggen in een kast en over een paar jaar weer eens verder kijken
Omdat het leven te kort is om steeds maar af te wachten. Ik moet wel verkopen, om andere horloges, waar ik meer plezier van heb, te kunnen kopen. Ik heb helaas niet zo veel over dat ik voor zo veel waarde kan wegleggen.
Ja dat kan inderdaad