Afschrijfkanonnen, welke heeft jou het meest gekost?

“Limited Edition” :rofl: Alpha regulateur.
Aanschaf ca. 150 euro, waarde momenteel nul: afschrijving 100%. Misschien kan ik nog een tientje voor de band krijgen, maar dat is 20 mm mesh dus die komt altijd van pas.

5 likes

Daarom, zo weer je precies wat wel en wat niet te kopen.

Mas JCB. Gekocht voor bijna €400,- en met moeite €150,- voor gekregen. Vrij mooi en net horloge, Miyota 9015, 38mm maar draagt als een 40mm door de relaties grote wijzerplaat en smalle bezel.

Van de andere kant vorig jaar 100% winst gemaakt op een Seiko Ginza (via marktplaats). Dat compenseert het weer.

3 likes

Man, man, wat een gruwel. Haha :rofl: :ok_hand:

Sorry. :wink:

3 likes

Nondeju, voor 7k het schip in. :exploding_head:

1 like

8 :blush:

8 likes

Die mag niet terugkomen. Godzijdank

1 like

Oef, veel slechter getimed kan het niet.

4 likes

Heeft die dan geprobeerd afscheid te nemen? :sunglasses:

1 like

Ik zag er hier eentje die ook exact dezelfde vragen stelde die enkele posts boven de zijne werd gesteld. Classic RLC. Die gaat op de verdachtenlijst. 🥸

1 like

HFception :sunglasses:

1 like

Hahha hoe dan😂. Mijn fc is -40%

1 like

You win some, you lose some, het is hobby!
Wel ooit een Rolex verkocht ergens in 2005, die had ik beter vast kunnen houden, niet over nadenken, en niet uitrekenen, was in die tijd een prima prijs…

2 likes

Flipperen lijkt me vooral een hobby voor mannen die snel uitgekeken zijn op spullen (of vrouwen) en steeds maar weer de kick van iets nieuws willen voelen. Ook al gaat dat regelmatig gepaard met verlies op verkopen. Ik ben meer van de lange termijn relaties met horloges, verkoop niet zoveel, maar op deze Chronoswiss heb ik behoorlijk wat verlies voor mijn kiezen gekregen. Goed leermomentje.

3 likes

Ik denk niet dat t om snel uitgekeken zijn gaat.
Maar er is zoveel moois. En ja dat gaat in golven. Ook mede dankzij HF en social media.
Ik zou veel meer houden mocht ik kunnen maar de portemonnee moet kunnen volgen.
En de smaak is vooralsnog duur.

En je hebt er die hoarden en je hebt er die nerveus worden bij meer 3-5 stuks (zoals ik) en dan moet er iets uit.

Maar ik koop altijd met de gedachte “deze gaat nooit meer weg” 🥹

Iedereen beleeft de hobby anders. Uiteindelijk zijn t maar horloges he.

6 likes

Mooi horloge… Maar wel mijn grootste afschrijver.

En dat terwijl ik 'm ook nog met een mooie korting bij de AD gekocht had.

7 likes

Begrijpelijk ook.

:nerd_face:

7 likes

Ik wilde het net gaan noemen!
1x bedacht om een Oris nieuw te kopen, maand of 6 later toch zo’n 25% op afgeschreven.
Daarna altijd gebruikt gekocht, de enige afschrijving was dan een extra band of iets dergelijks.

2 likes

Je zegt het alsof het iets slechts is :yum:

5 likes