Ik voel 'm ook, een jaar geleden gekocht maar nog geen behoefte aan afscheiden nemen…
Lekker op de piek gekocht. Ik sta met alle geflipperde horloges wel dik in de plus, maar dat is niet het doel (nee, ook niet met oud papier slijten op dit forum)
Volgens die redenering heb ik 2 ton verloren op een huis wat ik 18 jaar geleden met 1 ton winst heb verkocht.
Je mag ook ooit tevreden zijn hé
Daarom staat er ook “theoretisch afgeschreven”…
Winst had e750 kúnnen zijn.
Ik ben daar ook zeer tevreden mee. Is weleens leuk om iets te verkopen met winst.
Deze rekensom kan alleen gemaakt worden als je terugkijkt, maar de persoon die bv 10.000 bitcoins voor 2 pizza’s heeft betaald, die was nooit 600mln rijk geweest, toen de bitcoin 60k “kostte”, die zal bij een koers van $100 of nog in het meest positieve geval gekeken bij $1000 per bitcoin allang uitgestapt zijn.
Ja, what was I thinking toen ik die kocht
Aan welke bedragen moet ik denken bij de aanschaf en wederverkoop van dit excentrieke stukje horloge vakmanschap?
Moet je altijd quitte spelen of winst hebben, de aanschafprijs plus onderhoud tov het aantal jaren dat je draaggenot van heb mogen hebben is toch ook wat waard, ik zit dan wel in het kamp dat ik niet koop om te flipperen.
Mooi omschreven . List was echt bizar > 4k of zo, maar dat heb ik er niet voor betaald. Uiteindelijk ingeruild op een Panerai bij Jaap/ten2two en ~ 1k versneld afgeschreven. Ik zie dat maar als leergeld.
Inderdaad, prijzige les. Maar wel een goede les!
Zoals velen hierboven al hebben gezegd, een hobby mag best wat kosten. ( al vind ik het zelf leuk om minimaal quite te draaien haha )
Heeft er iemand al gezegd: hobby’s kosten geld / mogen geld kosten?
IWC3777 verkocht met 1,7k verschil tussen in en verkoop
Nog meer ‘verlies’ bij verkoop van Hublot
Zuur geld, maar boeien
M’n broer wil graag een Hublot.
Ik denk dat dit mijn grootse afschrijvingskanon was.
Geen idee meer hoeveel maar was blij dat iemand hem wilde hebben
Alhoewel ik deze met heel veel plezier gedragen heb.
.
Deze kwam er destijds voor terug:
.Familie krijg je, vrienden kies je
Hahaha precies!
Ik raadde het hem altijd ten zeerste af, maar hij luistert toch nooit.
Bij mij zijn bovenstaande Oris horloges toch wel flinke afschrijfkanonnen geweest.
En toch koop ik wellicht wel weer een keer een andere Oris. Ze zijn ook wel heel erg leuk!
Wat maakt hublot goed of slecht? Hoor t vaker…
6000,- voor een horloge met een Sellita SW-200 erin, die je ook vind in horloges van 400,- is natuurlijk moeilijk recht te breien voor een horloge fabrikant. ( i.m.o. )
Prima horloge, echter hangt er een negatieve connotatie rondom Hublot.
Ja, velen zijn gruwelijk, maar een zitten ook pareltjes tussen.
Succes met je broer, hij is wsl voetballer
Ajax is vandaag niet zo hot:rofl:
Het is niet dat hij maar kort te koop gestaan heeft