Haha, de comma staat verkeerd
Gek he, als ik bij de AD voor een Rolex binnenloop is het alleen kijken en passen, niet kopen. Maar dan zeggen ze wel vaak “is een Hublot niets voor U”
lees best veel van, dit horloge zou nu zoveel waard zijn, als ik het verkoop… kijk je dan naar chrono24 prijzen of meer wat andere mensen er nu voor betalen?
IWC’s die meer waard worden … ?
Haha welnee joh. Zowat alles wat ik ooit heb gekocht heeft me (veel) geld gekost.
Ik slaap er geen seconde minder om 🤷
Een Speedmaster Ultraman staat in het blauw te koop voor 11.5k, begon bij 15k. Op C24 worden ze te koop gezet voor min. 14k, C24 zegt dus niet veel over de waarde imho.
Hangt er ook vanaf het een dealer of een particulier is natuurlijk.
Vraagprijs en verkoopprijs liggen op C24 (en vaak bij de AD), ver uit elkaar.
Die stond nog niet zo gek lang geleden voor €8.150 te koop bij een juwelier. Waar die prijsexplosie vandaan komt is mij dan ook een raadsel. Schijnbaar omdat er ‘limited’ op staat, maar dat is bij Omega niet zoveel waard.
Denk dus niet dat je over afschrijving spreekt, maar een flipperaar die gegokt en verloren heeft. Wat mij betreft mag je die mensen weren van het forum.
Een 3705. Het origineel dan.
De Tiffany gekte
Rationeel gezien is ieder horloge weggegooid geld. Emotioneel gezien is het winst.
Ik ben een emotioneel mens.
Tag Heuer Carrera - aanschaf 2200 verkoop 1400 - 800 afschrijving
Omega PO - aanschaf 4000 verkoop 2800 - afschrijving 1200
Rolex submariner - aanschaf 6200 verkoop 5900 afschrijving 300
Rolex SD4k - aanschaf 7400 verkoop 6900 afschrijving 500
Nog wat rommel horloges afschrijving ±1000
Dus in totaal heeft deze hobby me de afgelopen 25 jaar 3800 + 600 servicekosten = 4400 gekost, oftewel 176 euro per jaar, 14,67 euro per maand, 50 cent per dag.
Dit topic geeft mij kracht.
Is dit alleen het bedrag voor de 4+ verkochte horloges of over de hele 25 jaar?
Ik heb er maar 1 gehad die het meer dan 5 jaar heeft uitgehouden en service nodig had, de rest verkocht zonder service.
Ooit als ik groot ben
Dan is het niet slecht gedaan met maar 50 cent per dag, ik zit nochtans op 25 cent met service van 2 horloges en afschrijving op 1 verkocht horloge over 24 jaar.