Afschrijfkanonnen, welke heeft jou het meest gekost?

Heeft iemand hier ook al verrekend wat de afschrijving is tegenover de inflatie? Want aan het tempo dat de euro devalueert moet je op 1 jaar tijd ruwweg 10% hoger verkopen om eigenlijk op je startpunt terug te staan.

Dat gaat geen mooi licht schijnen op die cijfers hier. Sorry. :slightly_smiling_face:

6 likes

Natuurlijk niet.
Als je nix gekocht had was je geld nou ook 10 % minder waard geworden.
Nou heb je een horloge wat niet minder mooi is geworden.

13 likes

Dat is dan wel weer een waarheid als een koe. :cow:

5 likes

Inflatie zorgt er ook weer voor dat de tweedehandsprijzen een beetje meeliften met de hoger wordende nieuwprijzen. Daarmee dalen de tweedehandsprijzen minder tov de aanschafprijs dan wanneer er geen inflatie was geweest.

1 like

Oh, dat vind ik een fijnere manier van rekenen. Kom wel significant hoger uit dan jij, maar goed, honderdje per maand kan ik mee leven 🫣😉

2 likes

Ongeveer in 2011 een Seiko gekocht voor 192€. In 2017 gevallen waardoor een deuk in de kast. Dat het net deze was :face_with_symbols_over_mouth:. In 2021 verkocht voor 525€.
In 2018 wel een service gespendeerd tbv 90€. Horlogemaker dacht de deuk te kunnen wegwerken, maar bij tweede opinie heeft hij de deuk gelaten.
525-90-192 = 243€ winst of 126% winst.

Deze.

4 likes

Je schrijft ‘week’ verkeerd. Of je doet het aanzienlijk beter dan ik.

3 likes

Och, mijn ds 5 ging nog harder dat was echt een auto zoals een paar van mijn horloges… Zo mooi bij een ander maar eenmaal in bezit viel het zwaar tegen.:roll_eyes:

2 likes

Breitling? Nou niet om het een of ander, maar schrijf je niet veel op af hoor. Redelijk steady en hoort wat mij betreft niet in dat rijtje.

1 like

Dat sowieso!

2 likes

Hoe dan? :sweat_smile:

1 like

:weary:

2 likes

Longines Hydroconquest. Die schreef veel en snel af. Tag Heuer is ook niet bepaald waardevast.

2 likes

Ligt eraan welk model.

3 likes

Dat is ook waar. De mijne in ieder geval :smile:

2 likes

Inclusief rubberen band zo’n €700,- aan uitgegeven. Restwaarde: €150?

Gelukkig kan ik dit horloge ook gebruiken als deurstop of sloophamer.

8 likes

Ik viste destijds bij de verkoop van de ST1 achter het net, die was binnen no time uitverkocht. Een ander forumlid dat hem wel had weten te bemachtigen wilde er wel vanaf als de premium naar Artsen Zonder Grenzen ging. Dus die heb ik lachend overgemaakt en na een jaar of twee heb ik het horloge weer verkocht voor de (toen nog) marktconforme prijs van 6500 euro.

You win some, you lose some, maar voor zo’n doel als begunstigde van de deal heb ik daar dus geen traan om gelaten.

8 likes

Dan mag ik nog in mijn handjes wrijven. S60 net weg gedaan in 2,5 jaar 9k afgeschreven na bijna een ton er bij gereden te hebben :joy:

1 like

Ik ben na de Franse ervaring ook over gestapt op Duitse degelijkheid.

Dan geniet ik tenminste nog wat van de centen die ik erin ram.

3 likes

Tijden terug een Tag Heuer Formula 1 Red Bull racing chronograph “limited edition” gekocht. 1500 nieuw, verkocht voor 675.

Ik kreeg eerder biedingen van 900-800 die ik “te laag” vond. :joy:

Snel vergeten en doorrrrr👌🏻

6 likes