Afschrijfkanonnen, welke heeft jou het meest gekost?

Lekkere vakantierammer toch. Hier stappen ze niet voor op het scootertje.

5 likes

Aangezien ik geen verzamelaar ben is afschrijving echt het allerlaatste waar ik rekening mee houd bij een horloge. Ook al zou ik vaker wisselen van horloge, boeit het me alsnog geen biet. Maar toch eentje die me veel ‘gekost’ heeft destijds is de Omega Seamaster quartz. Nieuw gekocht in 2008 voor € 1.460. Was toen al lid van dit forum en kreeg snel spijt omdat ik nogal werd aangestoken door automaten. Na drie maanden uiteindelijk (in nieuwstaat) via Marktplaats verkocht voor een veel te lage prijs. Stom/naief van mij om me er totaal niet in te verdiepen en maar een random prijs gevraagd.
Marktwaarde nu (zag 'm laatst ook in het blauwe gedeelte) is rond de € 3.000.
Lig ik er wakker van? Nee.

(plaatje geleend van internet)

3 likes

De truc is om (1) niks nieuw te kopen, en (2) nooit iets te verkopen. Sterker nog, als je 2 doet, maakt 1 niet eens meer uit.

(Ff kijken hoe lang het duurt voordat ik m’n verkooprechten terugkrijg, dan kan ik tenminste een fatsoenlijk antwoord geven op deze vraag).

3 likes

Dat geeft de potentiële Oris 65 liefhebber moed…:roll_eyes:

Is die 500 afschrijving op nieuwe tegen de listprijs?
Ik weet niet beter dan je toch altijd wel een behoorlijk korting kunt krijgen op een nieuwe Oris. Zou zelf iig niet snel list betalen of het moet misschien een zeer gewilde LE zijn….

1 like

Hallo @Opdakje :wave:

2 likes

Hoezo?
Jij bent toch TL2
Als TL2 heb je toch gewoon verkooprechten

2 likes

Nomos doet ook 25% ongv afschrijven na aankoop.
(ben ik achter gekomen toen ik die mijn verkocht heb binnen 6 maanden)

2 likes

Maar hoe bedoel je dit dan ?

1. Horloge kost €2000,- list en na een half jaar verkoop je ‘m voor €1500,- ? ( lijkt me sterk ….)

2. Of horloge kost €2000,- list, je krijgt 15% korting dus je koopt ‘m voor €1700,- en vervolgens verkoop je ‘m na een half jaar voor €1275,- ? ( lijkt me aannemelijker ….)

2 likes

Letterlijk bedoel ik(sprekend uit ervaring):

Gekocht voor €1400,- in sept 2022
verkocht voor €1050,- in Feb 2023

€350(25%) afgeschreven binnen 6 maanden.
En voor deze prijs stonden ze niet dringen aan het hek.

Zo veel korting is er niet te bedingen op Nomos, zijn wachttijden voor de meeste modellen.
Korting is dus niet snel aan de orde…

5 likes

En die €1400,- is dan list of list min een korting ?
Want ik neem toch aan dat je op een Nomos korting krijgt en dat je die niet voor de volle prijs koopt ?

2 likes

Bij Nomos, is als je er zowaar 1 kan vinden.
list prijs = koopprijs
(in mijn ervaring)

ze hebben geen enkele reden om korting te geven.

3 likes

Best netjes dat je nog 5,5k hebt gekregen voor dat kermisding.

2 likes

Wachttijden op een Nomos…. Het moet niet gekker worden …… :slightly_smiling_face:

2 likes

Het kan wel als je eentje tegenkomt bij een AD. Ik heb mijn Club Neomatik kunnen kopen met 10% eraf, met weinig aandringen. Maar ze moeten het model net maar liggen hebben inderdaad. Online bij grijze dealers kan er vaak wel wat meer nog :blush:

2 likes

Dankje mafkees!

5 likes

O ja klopt. Zie je, ik moet er weer ff inkomen.

Ik bedoel eigenlijk off-topic-mee-ouwehoer-rechten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hé! Lang niet gezien! Je schilderij hangt nog steeds :sunglasses::+1:.

1 like

Die heb je bij TL2 ook hoor.
Probeer maar.
Je moet de off topic topics gewoon zien, en als je ze ziet kan je er ook in meedoen.
Ik zie je daar wel.

2 likes

:rofl: :rofl:

1 like

Zo is het bij Meistersinger ook vaak:
Kopen voor 75%
Een derde laten vallen, dus verkopen voor de helft list
En dan wachten, eindeloos wachten :rofl:
Mijn Singulator gaat woensdag naar 50% list…1100€ verdampt (en nóg niet verkocht)

2 likes