Afschrijfkanonnen, welke heeft jou het meest gekost?

Ik vind bovenstaande twee wat naïef overkomen. Want het is immers precies zoals hieronder beschreven. Dus na een paar maanden of een jaar 12% of 15% verliezen op wat je betaald hebt is echt niks om over te klagen.

Onderstaande lijkt me een reële verwachting. En voor de lange termijn afschrijving hangt het af van de zeldzaamheid, begeerlijkheid en de inflatie in list prijzen.

Ik probeer vooral goed in te kopen. Dat kost veel zoeken en beoordelen. Maar dan kun je de potentiele afschijving best een beetje in toom houden.

8 likes

Doe haar de groeten!

10 likes

Cool, nog es n reden m te posten.
Dat zal gek genoeg deze exoot geweest zijn.
Ieniemienie markt voor hier in europa.
Ik noem geen bedragen maar hoi @JPM 🫡
De pijn is nog te recent, de spijt v verkoop ook

38 likes

Ja dat kan je nu nog roepen. Maar die voormalig AD’ers zijn straks ook door hun voorraad heen.

Ik kreeg bij ex AD’er niet meer dan 20% op een Speedmaster Racing. Ik probeer het over 2 maanden nog wel keer voor meer, graag of niet.

1 like

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ver boven list gekocht neem ik dan aan?

Ik denk dat deze wel in aanmerking komt. Retail was in 2019 zo’n 4200 euro. Verkocht voor 2800, wel binnen het forum gebleven.

Het kan erger, deze was 4900 euro, met pijn en moeite verkocht voor 3100. Ach ja, leermomentje om niet voor alles retail te betalen :wink:

8 likes

Maar wel het meeste van alles wat heb…dat was de vraag volgens mij :wink:

2 likes

Zo’n mooie zou ik niet kopen om te flipperen. Snap de spijt wel.

2 likes

Ik heb het vermoeden dat sommige ex ads juist niet alle voorraad willen verkopen om zo klanten binnen te halen die misschien ook wel enthousiast kunnen worden van andere horloges die ze nog wel mogen voeren…

2 likes

Gave en vooral eigenzinnige Tudor. Kleine doelgroep dus flipperen kost knaken :money_mouth_face:

1 like

Nog maar één keer eentje verkocht: een Citizen Promaster NY0040-17LE duikhorloge. Gekocht in september 2021 voor € 190 en vorige maand verkocht voor € 135. Ik droeg het zelden en de koper wilde het graag hebben voor zijn aanstaande duikvakantie. Afschrijving een kleine 30% in iets minder dan anderhalf jaar.

2 likes

Valt mee, het is de Heritage Chrono Blue, deze is volgens mij wel redelijk bekend en goed ontvangen door de pers. Ik kon alleen niet wennen aan die bonk staal op de pols. Alles was te dik en daarom droeg ik het weinig. Dus mocht vertrekken.

De Tag Heuer lijkt me meer een “niche”. Titanium kast, PVD coating, keramische lunette en het 1887 uurwerk. Gaaf ding, maar door de glossy uurmarkeringen en wijzers, was het vaak slecht afleesbaar bij slecht licht.

3 likes

Voor een tientje maak ik je los. Is dus maar 70 euro verlies. :grin:

2 likes

Nu is de vraag natuurlijk: wat is het geworden?

1 like

Deze heeft het meeste afgeschreven in de korte tijd dat ik m had

6 likes

Is het ook geweest, horloge leek me een leuke toevoeging aan de collectie maar geen klik. Dus vandaar dat ik het zonde vind.

Maar de topic gaat over de grootste afschrijving in je collectie? Dus wat er ook geschreven werd hierboven dit geldt voor mij, naïef of niet.

2 likes

In 3,5 maand gewoon 50%. Die deed wel even pijn.

https://www.horlogeforum.nl/t/hamilton-khaki-aviation-converter-auto-gmt-45-procent/391859

5 likes

Deze denk ik, is nog niet weg maar wordt door een bevriende GD voor mij verkocht.
Was er stellig van overtuigd dat dit m’n grail was, echter de echte klik kwam nie…

16 likes

Ohw die was wel mooi, daarvoor had ik hem ook wel van je overgenomen :see_no_evil: is me helaas ontgaan :cold_sweat:
Volgende keer beter, maar dat is wel een super afschrijving.

1 like

Dat geloof ik niet.

Ik 150 ballen afgeschreven op een horloge dat ik nooit heb gedragen.

1 like

Waarom heb je dit mooie horloge met zo veel verlies verkocht dan? Jammer toch?

1 like