Ik vind bovenstaande twee wat naïef overkomen. Want het is immers precies zoals hieronder beschreven. Dus na een paar maanden of een jaar 12% of 15% verliezen op wat je betaald hebt is echt niks om over te klagen.
Onderstaande lijkt me een reële verwachting. En voor de lange termijn afschrijving hangt het af van de zeldzaamheid, begeerlijkheid en de inflatie in list prijzen.
Ik probeer vooral goed in te kopen. Dat kost veel zoeken en beoordelen. Maar dan kun je de potentiele afschijving best een beetje in toom houden.
Cool, nog es n reden m te posten.
Dat zal gek genoeg deze exoot geweest zijn.
Ieniemienie markt voor hier in europa.
Ik noem geen bedragen maar hoi @JPM 🫡
De pijn is nog te recent, de spijt v verkoop ook
Ik heb het vermoeden dat sommige ex ads juist niet alle voorraad willen verkopen om zo klanten binnen te halen die misschien ook wel enthousiast kunnen worden van andere horloges die ze nog wel mogen voeren…
Nog maar één keer eentje verkocht: een Citizen Promaster NY0040-17LE duikhorloge. Gekocht in september 2021 voor € 190 en vorige maand verkocht voor € 135. Ik droeg het zelden en de koper wilde het graag hebben voor zijn aanstaande duikvakantie. Afschrijving een kleine 30% in iets minder dan anderhalf jaar.
Valt mee, het is de Heritage Chrono Blue, deze is volgens mij wel redelijk bekend en goed ontvangen door de pers. Ik kon alleen niet wennen aan die bonk staal op de pols. Alles was te dik en daarom droeg ik het weinig. Dus mocht vertrekken.
De Tag Heuer lijkt me meer een “niche”. Titanium kast, PVD coating, keramische lunette en het 1887 uurwerk. Gaaf ding, maar door de glossy uurmarkeringen en wijzers, was het vaak slecht afleesbaar bij slecht licht.
Deze denk ik, is nog niet weg maar wordt door een bevriende GD voor mij verkocht.
Was er stellig van overtuigd dat dit m’n grail was, echter de echte klik kwam nie…