Een mededeling over onze eigen marktplaats Horlogemarkt.nl, uw moderatoren hebben besloten dat we deze gaan afsplitsen. Het verkoopgedeelte zal straks niet meer in het forum zitten, maar (in dezelfde vorm) te vinden zijn op http://www.horlogemarkt.nl. Er komt wel een directe link. Verder zal het gedeelte voor handelaren verdwijnen. De regels en voorwaarden blijven gelijk en huidige leden kunnen ook automatisch via dezelfde gebruikersnaam op Horlogemarkt.nl inloggen. Nieuwe leden zullen zich voor beide apart moeten aanmelden.
Jur zal de beheerder van Horlogemarkt.nl worden, andere moderatoren zullen hem zonodig bijstaan (maar niet te aktief ;)).
Jammer, maar ik snap het wel. En zoals Henrik al aangeeft: dit is een forum en eigenlijk geen marktplaats.
En ach…, of ik nou de ene link aanklik of de andere, maakt voor mij als bezoeker/gebruiker van deze site niet veel uit.
Jammerlijk, maar ik kan er wel iets bij voorstellen. Zelf gebruikte/bezocht ik em niet vaak. Maar toch leuk om met de ‘zoek alle topics’ soms op leuke post terecht te komen.
Zo zag ik laatst een mooie seadweller voorbij komen. Jammer dat die toen niet gezien heb
Ik vind het eigenlijk ook wel jammer.
Zeker omdat je na enige tijd wel wat kennis krijgt van forumbezoekers, die je dan op de marktplaats ook weer tegen komt.
Na een splitsing zullen er op de marktplaats misschien meer onbekenden komen.
De TIJD zal het leren…
blijf het nog steeds jammer vinden het is toch een soort van (kindje)gecreëerd door dit forum.
toen is er voor zover ik nog weet een poll geweest over hoe de forumleden er over dachten.
ik betreur nu dat er geen overleg met de leden is geweest.
Ik vind het ook jammer,zeker gezien als je na verloop van tijd
horlogemarkt regelmatig bekeken hebt,en ervaring met verkopers,
je een goed gevoel,en vertouwen
hebt gekregen bij een groot aantal forumleden.
Als de nieuwe opzet hieraan weinig of niets verandert,maakt het voor
het gevoel en vertrouwen T.A.V.forumleden en kopers weinig of geen
verschil laat ik het hopen.
GR harb
Hoewel ik nog nooit iets op dit forum heb gekocht of verkocht (ik heb nog nooit een horloge verkocht of gekocht via een forum), deel ik toch de bovenstaande meningen. Het verkoopdeel is toch een beetje ‘voor de forumleden, door de forumleden’, en het geeft vertrouwen om een horloge van een forumlid te kopen.
Ik zie ook niet welk voordeel het oplevert voor de moderatoren om het af te splitsen, of ze moeten wellicht het verkoopdeel meer commercieel willen uitnutten. De tijd zal het leren.
In reacties op deze mededeling lees ik toch de nodige “wat jammer” berichten.
En dan is het nu ook nog eens vakantie.
Is het misschien mogelijk om hierover een poll te houden, en dan graag na de vakantie-periode? En dat jullie als moderatoren daarbij aangeven wat de argumenten zouden zijn om het af te splitsen?
Ontzettend jammer omdat je na verloop van tijd een “kring” kan opbouwen van vertrouwde mensen van wie je met een gerust geweten iets kan kopen.
Wellicht werd deze afsplitsing ingegeven door het feit dat er hier de laatste tijd enorm veel “newbees” verschijnen die enkel en alleen komen om te VERkopen en het forum dus inderdaad als een soort marktplaats MISbruiken.
Maar andere fora lossen dit “eleganter” op door een “REM” in te bouwen alvorens je iets kan verkopen.
Natuurlijk is dit niet 100% waterdicht, maar het zal zonder enige twijfel al een hele hoop kaf van het koren scheiden.