Overigens weet ik niet of het “moeilijker” maken van een advertentie plaatsen wel zo gewenst is. Als iemand alleen leest en geinspireerd raakt om een horloge te verkopen (en zich daarbij houdt aan de regels daarvan) lijkt mij dat ok. Daarnaast is er een professioneel verkoperstopic.
Henrik,
Het is jouw forum, je mag er mee doen wat je wilt.
Wij, leden, zijn hier ‘slechts’ als gast. En dat bedoel ik niet verkeerd.
Voor een hoop leden voelt het hier als ‘thuis’.
Als gast gedraag je je beleefd in een andermans onderkomen.
Gedraag je je niet, dan kan de gastheer je eruit knikkeren.
Wordt er teveel herrie geschopt in jouw onderkomen, dan mag je maatregelen nemen.
Ik denk niet dat het in de praktijk voor de goedwillende (ver)koper veel hoeft uit te maken.
Die kan zelf nog altijd de (ver)koper na-pluizen op dit forum.
Of beslissen alleen zaken te doen met bekende forumleden.
En de rubriek “Ervaring met (ver)kopers” is er ook altijd nog.
Dus komt iedereen van Horlogemarkt.nl toch weer hier op dit forum om in deze rubriek te kijken:D
Hoewel nog niet zo lang lid van het forum is de Horlogemarkt toch een onderdeel geworden dat mij erg aanspreekt.
Ik kan de beweegredenen van Henrik wel begrijpen maar een groot deel van de leden vindt het verdwijnen van de markt een verarming van het forum.
De Horlogemarkt geeft het gevoel van vertrouwen dat met de opzet van een afgesplitste markt niet gegeven kan worden.
De Horlogemarkt vaart juist wel bij de regulering die de moderatoren toepassen.
De leden kunnen dat niet alleen.
Zonder of met slechts beperkte bemoeienis van een toezichthouder is een markt gedoemd om te mislukken.
Er moet toch een andere oplossing mogelijk zijn om de Horlogemarkt te behouden zoals ie is?
Sterkte met de keuze die je maakt want dat is beslist geen makkelijke gezien alle reacties.
ik wil mij volledig bij de vorige schrijver aansluiten.
+2 (tu)
Ik heb ook voor optie 2 gekozen, maar zal de markt niet links laten liggen als het toch afgesplitst zal worden.
Mensen van dit forum kunnen onder de zelfde naam inloggen en zblijven dus herkenbaar.
Gewoon alleen kopen van de mensen die je hier vertrouwt en er is niks aan de hand lijkt me.
Het zou jammer zijn, maar als Henrik zijn enthousiasme dan zou kwijtraken zou vele malen erger zijn.
Liever een horlogeforum zonder verkoop, dan helemaal geen horlogeforum.
Van alle fora zit ik het liefste hier, omdat het hier zo breed is, klokkies van 3 euro worden soms net zo mooi gevonden als klokkies van duizenden euro’s. Waar vind je dat nog?
+1, Helemaal eens met de opmerking van Oscar. deze poll is een beetje een wassen neus. Ik post zelf niet zo vaak maar bezoek wel bijna dagelijks met plezier dit forum en het verkoop deel. Zo heb ik al een paar leuke klokken “gescoord” Verder zijn er mijns inziens als mooie suggesties gedaan om de zaak een beetje onder controlle te houden. De regels zijn duidelijk, als verkopende newbies maar ook de gevestigde orde zich niet aan de regels houden zou ik als ik Henrik (of moderator) was iemand hier 1 x op wijzen en als ie dan nog in discussie gaat gewoon account blokkeren.
Mijn beste,
Zojuist terug van een paar fantastische weken aan de Vlaamse kust, ben ik blij te mogen constateren dat ons zo gewaardeerde Horlogeforum nog steeds een kleurrijk forum is.
Een forum wel te verstaan, “met een nog steeds groeiende populariteit“, getuige het aantal nieuwe leden.
Maar enfin,
Al is ‘Horlogemarkt’ een onderdeel binnen het ’Horlogeforum’ dat mij erg aanspreekt, ik begrijp de gedachte van Henrik volkomen.
Immers Henrik en zijn mede Moderatoren geven ons te kennen dat zij de beginselen van dit Horlogeforum de volle 100% aandacht willen geven welke dit forum maakt tot het Horlogeforum welke het nu is geworden.
En in deze gedachte zullen we er dan ook vrede mee moeten hebben dat omwille van een eventuele ‘doorklik-horlogemarkt’ dit Horlogeforum ook de komende jaren de waarborg heeft om zich in een turbulente tijd, steeds te vergewissen van de juiste tijd!!
Doch voor nu:
“dag lieve horlogevrienden, oogjes dicht en snaveltjes toe”.
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Van iemand met bijna 1200 posts, zoals Oscar, zou je toch verwachten dat hij het reilen en zeilen van dit forum en haar beheer een beetje kent. Blijkbaar niet.
Ha ha ha - we zullen een “parlementaire onderzoekscommissie” naar Henrik sturen om te zien of alles wel eerlijk verloopt !
Grapje hoor !
Bwa, ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt. Kijk eens op TZ-UK…daar replyen ze zelfs op verkoopstopics en tot nu toe zie ik er weinig of geen herrie…
Nu, in feite komt alles neer op
- Handelen met gekende en vertrouwde mensen.
- Gemakkelijk: lezen, praten en shoppen in 1 winkel !
Ik vind het in ieder geval fijn dat onze mening wordt gevraagd. Wat er verder mee wordt gedaan is aan het forumbestuur maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel goed komt. Mocht het de mods te druk worden dan wil ik mij evt. wel beschikbaar stellen om mee te helpen.
Gepost door: Henrik (IP gelogd)
Datum: 09 augustus 2010, 15:18
Van iemand met bijna 1200 posts, zoals Oscar, zou je toch verwachten dat hij het reilen en zeilen van dit forum en haar beheer een beetje kent. Blijkbaar niet.
Beste Henrik het zijn je eigen woorden.
En daar schrok ik van omdat ik dit hier niet gewend ben!!
Daarop is mijn reactie dan ook gebaseerd.
enne 1200 post en nog steeds geen gouden polshorloge B)-
Ik heb gisteren een van de mods irl gesproken en het blijkt dat het een enorm werk is om dit alles in goede banen te leiden - wellicht wordt dit zwaar onderschat.
Mocht de afsplitsing er komen, heb ik daar dan ook alle begrip voor, maar een andere optie zou ook kunnen zijn de regels véél strenger maken en géén reply’s meer toeleaten in het verkoopsgedeelte. De mensen moeten dan maar alles via PM regelen.
Superstreng, maar toch nog altijd beter dan “afsplitsen” - ik denk dat velen hier wel mee kunnen leven
Marc-B1 Schreef:
Superstreng, maar toch nog altijd beter dan
"afsplitsen" - ik denk dat velen hier wel mee
kunnen leven
(tu)
Marco-T Schreef:
Marc-B1 Schreef:
Superstreng, maar toch nog altijd beter dan
"afsplitsen" - ik denk dat velen hier wel mee
kunnen leven(tu)
+1(tu)
Afsplitsen alleen maakt niet dat je minder tijd met modereren kwijt bent, dat hangt van de manier af waarop je het organiseert. Meer regels = meer modereren. Het Verkoopdeel is streng met 10 punten waaraan je advertentie moet voldoen, dat levert vanzelf modereerwerk op. In de delen Algemeen en Vintage lijkt veel toegestaan. Een oplossing zou zijn om het Verkoopdeel los te laten en de aanbieder en koper het per pb uit te laten zoeken, zoals Marc-B1 voorsteld. Ik ben ook aktief op een MX-5 forum, en daar zijn ook geen regels voor het Aangeboden deel, en wordt, naar het lijkt, ook weinig gemodereerd. Er worden dingen zonder foto aangeboden, zonder prijs, etc. en als iemand interesse heeft dan wordt er gecommuniceerd via het forum of pb. In hun disclaimer staat zelfs: ‘Wij controleren de aanbiedingen niet’. Nu is een horloge wel iets anders dan een auto(onderdeel), maar het zou een idee kunnen zijn. Als Henrik dat te rommelig vind, en dat zou ik me voor kunnen stellen, dan zou afscheiding een optie zijn, maar afscheiden an sich levert geen andere modereerbelasting op.
+2 (tu)
Zo hebben moderatoren er m.i. niet veel omkijken naar.
Behalve wanneer forumleden constateren/vermoeden dat het een handelaar, een oplichter, een fake artikel, o.i.d. betreft.
Zij kunnen dit de moderatoren kenbaar maken, die vervolgens eem korte actie kunnen ondernemen; bijvoorbeeld:
- de topic verwijderen, of
- de naam/het onderwerp van de topic voorzien van de term “ALERT”.
Met vriendelijke groet,
Flip.
Mwah, wij hebben op het mazda323 forum vrij strikte regels waar een advertentie aan moet voldoen. Maar doorgaans houdt iedereen zich hier netjes aan. Ik hoef daar niet vaak te modereren.
Respect voor Henrik en alle moeite die hij ( en de ander Mod’s) doen voor dit geweldige forum (al vele jaren !!). Ik voel me ook te gast op dit forum, en als de gastheer besluit om het forum anders te moeten inrichten heb ik daar volledig vrede mee.
Ik zou het wel jammer vinden, maar ook het verkoopforum weet ik dan wel weer te vinden. Waarbij het wel zal veranderen en minder een "horlogeforum"minded zal worden.
Die poll is er idd op veler verzoek, mogelijk helpt het Henrik de juiste keuze te maken ( welke dat dan ook is ) .
+1