Aftersales service bepaald 50% van de kwaliteit

robbie409 Schreef:

Dan toch maar trouw aan Seiko blijven :slight_smile:

Hoho ik heb er nog 3, teweten SKX007, Monster en Samurai staal.:smiley:

Genesis

pman120 Schreef:

Tja, het is een dubieus verhaal. Maar vragen om
het oude onderdeel na een vervanging is te gek
voor woorden. Het is gewoon te fraude gevoelig om
dat te doen. Dit omdat die onderdelen vaak duur
zijn, en niet iedereen het erg vind om een paar
butsen erop te hebben. Jij zou het onderdeel dus
weer verder kunnen verkopenā€¦ Ook vind ik het
logisch dat zij de regie bepalen bij een service.
Jij wilt een service, zij regelen hoe dit gebeurd.
En terecht!

Wat een totale b#llshit, het te vervangen onderdeel is van mij, dat is mijn eigendom, dat mogen ze niet meer zomaar confisceren. Wat een ontzettend idiote reactie.:?

Jouw reactie klinkt niet zuiver en integer, klinkt als belangenbehartiging.

Genesis

genesis Schreef:

pman120 Schreef:


Tja, het is een dubieus verhaal. Maar vragen om
het oude onderdeel na een vervanging is te gek
voor woorden. Het is gewoon te fraude gevoelig
om
dat te doen. Dit omdat die onderdelen vaak duur
zijn, en niet iedereen het erg vind om een paar
butsen erop te hebben. Jij zou het onderdeel
dus
weer verder kunnen verkopenā€¦ Ook vind ik het
logisch dat zij de regie bepalen bij een
service.
Jij wilt een service, zij regelen hoe dit
gebeurd.
En terecht!

Wat een totale b#llshit, het te vervangen
onderdeel is van mij, dat is mijn eigendom, dat
mogen ze niet meer zomaar confisceren. Wat een
ontzettend idiote reactie.:?

Jouw reactie klinkt niet zuiver en integer, klinkt
als belangenbehartiging.

Genesis

Haha, nee klopt, stiekum ben ik van Omega en probeer ik je alsnog te bekerenā€¦:wink:

Ik vind het niet meer dan logisch dat ze het oude onderdeel houden. Als je het daar niet mee eens bent, dan laat je je horloge maar maken bij sjakie om de hoek. Zij maken een product en stellen daar regels bij op. Bij veel producten is het zelfs verboden om het product te openen, doe je dat toch, dan kan je service en garantie vergeten. Ga je dan ook roepen:ā€œhet is toch van mijā€? Je verlangt service van die mensen, en moet je neerleggen bij hun regels. Ik begrijp het goed dat zij niet willen dat inferieure onderdelen terug ā€œde maatschappijā€ in gaan. Op deze manier zou de merknaam te grabbel gegooit worden.

ps.een reactie ā€œidioot, niet zuiver en integerā€ noemen zonder met goede argumenten te komen geeft te denken over de mate van je frustratie. Wellicht eerst daar iets aan doen?

Als je iets niet op je garantie verhaalt is het toch gewoon van jou en blijf het van jou. Onbegrijpelijk dat een merk met zoveel allure zo een slechte aftersales handhaafd! Als ik dit bij mijn klanten zou flikken zouden ze snel weg zijn!!

Daarbij, voor elke ontevreden klant heb je 6? tevreden klanten nodig om het weer recht te trekkenā€¦ STOM STOM STOM!!

RRRRRenƩ

Precies, en aangezien er overal staat dat het horloge recent is aangeschaft kan je er eerder vanuit gaan dat het in de garantie is dan erbuiten;)

pman120 Schreef:

genesis Schreef:


pman120 Schreef:



Tja, het is een dubieus verhaal. Maar vragen
om

het oude onderdeel na een vervanging is te
gek

voor woorden. Het is gewoon te fraude
gevoelig
om

dat te doen. Dit omdat die onderdelen vaak
duur

zijn, en niet iedereen het erg vind om een
paar

butsen erop te hebben. Jij zou het onderdeel
dus
weer verder kunnen verkopenā€¦ Ook vind ik het
logisch dat zij de regie bepalen bij een
service.
Jij wilt een service, zij regelen hoe dit
gebeurd.
En terecht!

Wat een totale b#llshit, het te vervangen
onderdeel is van mij, dat is mijn eigendom, dat
mogen ze niet meer zomaar confisceren. Wat een
ontzettend idiote reactie.:?

Jouw reactie klinkt niet zuiver en integer,
klinkt
als belangenbehartiging.

Genesis

Haha, nee klopt, stiekum ben ik van Omega en
probeer ik je alsnog te bekerenā€¦:wink:

Ik vind het niet meer dan logisch dat ze het oude
onderdeel houden. Als je het daar niet mee eens
bent, dan laat je je horloge maar maken bij sjakie
om de hoek. Zij maken een product en stellen daar
regels bij op. Bij veel producten is het zelfs
verboden om het product te openen, doe je dat
toch, dan kan je service en garantie vergeten. Ga
je dan ook roepen:ā€œhet is toch van mijā€? Je
verlangt service van die mensen, en moet je
neerleggen bij hun regels. Ik begrijp het goed dat
zij niet willen dat inferieure onderdelen terug
"de maatschappij" in gaan. Op deze manier zou de
merknaam te grabbel gegooit worden.

ps.een reactie "idioot, niet zuiver en integer"
noemen zonder met goede argumenten te komen geeft
te denken over de mate van je frustratie. Wellicht
eerst daar iets aan doen?

Jij hebt dusdanige motivaties dat ik verder met jouw persoontje niet in discussie wil gaan omdat ik inderdaad twijfel aan je integriteit.

Genesis

Ben wel benieuwd of er mensen zijn die wel positieve ervaringen hebben met de aftersaleskant van een horlogemerk. Of dat een ieder die al langer meedraait zich richt tot het alternatieve circuit.

Heb ik eigenlijk al eens 1 keer gebruik van gemaakt en die service is boven elke twijfel verheven in elk opzicht (onze wel bekende Belgische virtuoos). Ook Robbie409 is daar heel erg sterk in en dat mag tesamen met Freddy toch een referentie genoemd worden van hoe het kan en eigenlijk ook moet.(tu)

Want manipulatie en een poot uitgedraaid worden heb ik een enorme hekel aan alswel gebrek aan transparantie. Vreemd hoor want in mijn andere hobyy gebieden is dat juist heel goed geregeld en gaat er meer geld in om dat in horloges.

Genesis

Ik begrijp niet waar je heen wilt.

inĀ·teĀ·griĀ·teit (dev)
1 onkreukbaarheid
2 onschendbaarheid van een staat of een persoon

Je wilt alleen horen dat iedereen het met je eens is ofzo? Je lijkt te denken alsof je de waarheid in pacht hebtā€¦

pman120 Schreef:

Ik vind het niet meer dan logisch dat ze het oude
onderdeel houden. Als je het daar niet mee eens
bent, dan laat je je horloge maar maken bij sjakie
om de hoek. Zij maken een product en stellen daar
regels bij op.

Dit vind ik helemaal niet logisch.
Het mij bekende service-centre heeft als regel dat het vervangen onderdeel altijd wordt meegestuurd. Dit schept juist vertrouwen voor de consument omdat deze dan kan zien wat er vervangen isā€¦

RC Schreef:

pman120 Schreef:


Ik vind het niet meer dan logisch dat ze het
oude
onderdeel houden. Als je het daar niet mee eens
bent, dan laat je je horloge maar maken bij
sjakie
om de hoek. Zij maken een product en stellen
daar
regels bij op.

Dit vind ik helemaal niet logisch.
Het mij bekende service-centre heeft als regel dat
het vervangen onderdeel altijd wordt meegestuurd.
Dit schept juist vertrouwen voor de consument
omdat deze dan kan zien wat er vervangen isā€¦

:wink:

Genesis

pman120 Schreef:

Precies, en aangezien er overal staat dat het
horloge recent is aangeschaft kan je er eerder
vanuit gaan dat het in de garantie is dan
erbuiten;)

Assumption is the mother of all fuck upsā€¦

Daarbij staat nergens dat het horloge recent in een winkel (nieuw) is aangeschaft. :slight_smile:

RenƩ

Ik heb een hele positieve aftersales ervaring met mijn Certina Podium.

Dit horloge heb ik eind vorig jaar gekocht in Geneve. Dit voorjaar viel mij op dat de band te dicht op de kast ziet waardoor het leer daar kaal schuurt.(daar heeft geloof ik al eens eerder iemand melding van gemaakt).

Voor het inkorten van een band van een ander horloge ben ik naar juwelier Maaskant in Apeldoorn gegaan. Omdat zij Certina dealer zijn heb ik ook hen maar even mijn probleem met de band laten zien. Daar hadden ze wel een oplossing voor. Ik kon mij horloge direct achterlaten. Nog een uurtje later werd ik gebeld dat alles weer in orde was gemaakt. Men had een ruimere springbar bevestigd en de beschadigingen op de band keurig weggewerkt. Dit alles kosteloos en zonder dat ik een garantiebewijs hoefde te laten zien. Hoewel dit natuurlijk geen ingewikkelde reparatie was heb ik wel het idee dat een deskundige juwelier/leverancier, die ook zelf zaken kan oplossen, veel problemen kan voorkomen. Misschien bepaalt de leverancier wel 50% van de kwaliteit!

Ik heb mijn adres voor reparaties en onderhoud wel gevonden in Apeldoorn!

Marco W

Ik begrijp het goed dat
zij niet willen dat inferieure onderdelen terug
"de maatschappij" in gaan. Op deze manier zou de
merknaam te grabbel gegooit worden.

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Je zou je verhaal alleen op een iets vriendelijker manier kunnen vertellenā€¦

Dan gaat het niet om de leverancier, maar om de retailer die zijn zaakjes goed op orde heeft.

Zie mijn eerste bericht in dit draadje: als je een goede reparateur hebt, dan kun je importeurs enz. zoveel mogelijk omzeilen.

En geloof geen kletsverhaaltjes dat het ten koste gaat van de kwaliteit.
Breek me svp de bek niet open over de prutsers bij sommige importeur :blush: Ik kan nog woest worden, echt stomen van woede als ik aan sommige akkefietjes terugdenkā€¦

Dan is mijn huidige reparateur echt heel wat zorgvuldiger, betrouwbaarder enz.
Vragen wat er vervangen is enz? Ik krijg een totale uitleg. Een horloge gekocht: hij legt het op de Witschi en zegt dat de timing prima is, de amplitude eveneens en dat het horloge vermoedelijk pas recent geserviced is:

ā€œDaar hoef je de eerste paar jaar niet naar om te kijken, lekker dragen!ā€

Nog nooit zoiets gehoord van een importeurā€¦

Vervelende van het verhaal is, dat de importeurs het over zichzelf afroepen. Ik wil met sommigen geen zaken meer doen door onduidelijkheid, veelvuldig blunderen bij reparaties, maaaaaaaaaaaaaaaandenlang wachten op relatief simpele reparatiesā€¦

Echt, ik heb erg veel horloges, meer dan een dozijn Seikoā€™s, stuk of 7, 8 Omegaā€™s, ook zoiets aan Longines, enzovoorts enzovoorts, dus ik ben niet al te ongeduldig, maar er zijn grenzen. Zeker als toezeggingen herhaaldelijk niet waargemaakt worden.

Daarom: zoek een goede reparateur en gun die man of vrouw het werk!

natuurlijk bedoelde ik retailer. Verder ben ik het helemaal eens met jouw statement!

Marco W

Breitling geeft gelukkig een keurige prijsopgave als ik dat vraag. Helaas de laatste keer kreeg het 2 maanden oude horloge ook een service beurt van 230 Euro 8-). De onderdelen die vervangen zijn krijg je niet terug van Breitling. Oh, ja bijna vergeten. Bij terugkomst van het horloge had ik er gratis krassen bij gekregen :X

Overigens zit in Limburg geen Omega reparatie afdeling meer, dat gebeurt allemaal in Brussel.

JĆ¼rgen Schreef:

Breitling geeft gelukkig een keurige prijsopgave
als ik dat vraag. Helaas de laatste keer kreeg het
2 maanden oude horloge ook een service beurt van
230 Euro 8-). De onderdelen die vervangen zijn
krijg je niet terug van Breitling. Oh, ja bijna
vergeten. Bij terugkomst van het horloge had ik er
gratis krassen bij gekregen :X

Overigens zit in Limburg geen Omega reparatie
afdeling meer, dat gebeurt allemaal in Brussel.

Ja, helaas wel, en die knoeiers krijgen van mij nog niet de opdracht om een nieuw bandje aan een horloge te zetten. BAH! Omega = Biel of een lokale horlogemaker, zeker niet Brusselā€¦

Overigens: 2 maanden oud horloge, service van 230 euro???
Dat kan toch niet?! Dan hebben ze non-conforme artikelen geleverd! No way dat ik dat zou betalen, tenzij ik het horloge bijvoorbeeld ernstig beschadigd zou hebbenā€¦

En al zou een horlogemerk al een regel hebben dat vervangen onderdelen niet worden geretourneerd dan geldt nog dat als een klant vooraf vraagt om het
onderdeel te retourneren men dat dan ook respecteren of aangeven dat men niet
kan voldoen aan de eis van de klant. In dat geval kan de klant dan alsnog besluiten of de service verlangt wordt. Niet nadat het horloge is opgestuurd met de procedure komen aanzetten dat er geen onderdelen worden geretourneerd.
Kortom, vooraf dient de winkel of fabrikant duidelijkheid te verschaffen en dan kan de klant kiezen wat hij/zij wil

2006 Schreef:

Ik begrijp het goed dat
zij niet willen dat inferieure onderdelen terug
"de maatschappij" in gaan. Op deze manier zou de
merknaam te grabbel gegooit worden.

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Je zou je verhaal alleen op een iets vriendelijker
manier kunnen vertellenā€¦

Ik kan me ook altijd van alles en nog wat voorstellen.
Het gaat er echter niet om of zij een belang menen te hebben bij het achterhouden van onderdelen (want dat zullen ze wel menen), maar of dat belang op het eigendomsrecht inbreuk mag maken. Helemaal als er via de AD andere afspraken zijn gemaakt, is dat onmogelijk het geval.
Wie betaalt, bepaalt. Dat lijkt me toch de 1e regel bij klant-leveranciercontact.
Dat het wat complexer kan komen te liggen, soit, maar de regel mag niet overboord.

Sommige onderdelen kun je er simpelweg zelf tevoren afslopen en er mee doen wat je goeddunkt, verkoop inbegrepen. Kom je dan op een zwarte lijst of zo?
Over de tweedehandsmarkt hebben ze toch geen bout of moer te zeggen, klokjes worden vaak genoeg geslacht voor onderdelen waar andere klokjes mee worden opgelapt. Gaan ze die van de markt halen en met een wals overrijden?

En nog wat: blijkbaar kun je die onderdelen verkopen, als we hun angst daarvoor als terecht accepteren. Dan vertegenwoordigen ze dus een waarde en dient de klant daarvoor gecompenseerd te worden.

Dat met een wals eroverheen gaan zou men bij Rolex graag doen, ja.