Aftersales service bepaald 50% van de kwaliteit

Bernard Schreef:

Dat met een wals eroverheen gaan zou men bij Rolex
graag doen, ja.

Zodra je een linkje op youtube hebt, houd ik me aanbevolen :).

(Je zienswijze aangaande een ‘mannetje’ trok me overigens over de streep, mijn Perreletje gaat niet naar de fabriek.(tu))

Marco W Schreef:

Ik heb een hele positieve aftersales ervaring met
mijn Certina Podium.

Dit horloge heb ik eind vorig jaar gekocht in
Geneve. Dit voorjaar viel mij op dat de band te
dicht op de kast ziet waardoor het leer daar kaal
schuurt.(daar heeft geloof ik al eens eerder
iemand melding van gemaakt).

Voor het inkorten van een band van een ander
horloge ben ik naar juwelier Maaskant in Apeldoorn
gegaan. Omdat zij Certina dealer zijn heb ik ook
hen maar even mijn probleem met de band laten
zien. Daar hadden ze wel een oplossing voor. Ik
kon mij horloge direct achterlaten. Nog een
uurtje later werd ik gebeld dat alles weer in orde
was gemaakt. Men had een ruimere springbar
bevestigd en de beschadigingen op de band keurig
weggewerkt. Dit alles kosteloos en zonder dat ik
een garantiebewijs hoefde te laten zien. Hoewel
dit natuurlijk geen ingewikkelde reparatie was heb
ik wel het idee dat een deskundige
juwelier/leverancier, die ook zelf zaken kan
oplossen, veel problemen kan voorkomen. Misschien
bepaalt de leverancier wel 50% van de kwaliteit!

Ik heb mijn adres voor reparaties en onderhoud wel
gevonden in Apeldoorn!

Marco W

Mooie positieve recentie, maar dit is direct van de AD c.q. juwelier zelf, die heeft 1 op 1 klantencontact, dus dat is minder afstandelijk.

Nee het gaat mij vooral om de servicecenters van de betreffende horlogefabrikanten zelf, want die hebben geen direct klantencontact en is het dus zaak om dan niet afstandelijk en alleen zakelijk te zijn maar de klant het gevoel te geven dat ze gekoesterd worden.

Toen als b.v. bij een andere tak van sport ik mijn probleem had aangeleverd bij het service center van Marantz (kostbaar loopwerk + DA convertor) hebben ze kosten nog moeite gespaard om het ‘lek’ boven water te halen, tussentijds nog telefonisch contact gehad over hun bevindingen en de stand van zaken en alle problemen tot volle tevredenheid opgelost! Kijk dat is service met een gouden randje en positieve mond tot mond reclame, heb btw daarover ook een stukje in een audioblad geschreven (Homestudio)

Zo hoor je als klant en afnemer van een kwalitatief product behandeld te worden.

Genesis

Renestiphout Schreef:

pman120 Schreef:


Precies, en aangezien er overal staat dat het
horloge recent is aangeschaft kan je er eerder
vanuit gaan dat het in de garantie is dan
erbuiten;)

Assumption is the mother of all fuck ups…

Daarbij staat nergens dat het horloge recent in
een winkel (nieuw) is aangeschaft. :slight_smile:

René

Ik had in mijn openingpost aangegeven dat de Omega 4 jaar oud was, neem aan dat de garantie niet 4 jaar duurd. En uiteraard moet je je aan de regels houden tijdens de garantie periode daar bestaat geen twijfel of discussie over.

Genesis

Omega garantie was vroeger 1 jaar, inmiddels 2 jaar.

Gedurende die periode vind ik het niet meer dan correct dat als iets onder garantie verholpen wordt de onderdelen niet teruggegeven hoeven te worden.

Op het moment dat je voor reparaties gaat betalen vind ik wel dat het te gek voor woorden is dat men je oude onderdelen niet wenst terug te geven…

Hoe het ook zij, het zijn jouw eigendommen. Je bent eigenaar van het gehele horloge en het losmaken van de onderdelen brengt daar geen enkele verandering in aan! De verwijderde onderdelen blijven eveneens je eigendom.

Ik denk zelfs dat je van verduistering kunt spreken als je duidelijk aangegeven hebt dat je de onderdelen terug wilt hebben en je ze niet krijgt: je vertrouwt immers iets toe aan het reparatiecentrum en krijgt het niet terug omdat men het zelf houdt…

Oke ik ben al heel stuk wijzer geworden, gewoon hier aan de 'jongens’vragen waar welk horloge te brengen. Maar er is volgens mij wel een bottleneck, waar halen we de onderdelen vandaan die we willen gaan vervangen.

Of meer gerichte vraag hoe kom ik aan de ring van mijn Oris Flight Timer Limited en de bezel van mijn Omega Seamaster Professional, want die onderdelen zitten stevig in de handen van de service centers van de betreffende fabrieken.:S

Genesis

Wat betreft de Oris kan ik je niet helpen, zover ik weet geldt daarvoor zelfs dat kast & bezel 1 zijn…

De Omega: neem eens contact op met Ferry…

Bernard Schreef:

Omega garantie was vroeger 1 jaar, inmiddels 2
jaar.

Gedurende die periode vind ik het niet meer dan
correct dat als iets onder garantie verholpen
wordt de onderdelen niet teruggegeven hoeven te
worden.

Op het moment dat je voor reparaties gaat betalen
vind ik wel dat het te gek voor woorden is dat men
je oude onderdelen niet wenst terug te geven…

Hoe het ook zij, het zijn jouw eigendommen. Je
bent eigenaar van het gehele horloge en het
losmaken van de onderdelen brengt daar geen enkele
verandering in aan! De verwijderde onderdelen
blijven eveneens je eigendom.

Ik denk zelfs dat je van verduistering kunt
spreken als je duidelijk aangegeven hebt dat je de
onderdelen terug wilt hebben en je ze niet krijgt:
je vertrouwt immers iets toe aan het
reparatiecentrum en krijgt het niet terug omdat
men het zelf houdt…

Zit te overwegen om Oris (dhr Wentinck) en Omega hierin te ‘forwarden’ en ze kans te geven hier hun visie en policy te verduidelijken.

Genesis

Bernard Schreef:

Wat betreft de Oris kan ik je niet helpen, zover
ik weet geldt daarvoor zelfs dat kast & bezel 1
zijn…

De Omega: neem eens contact op met Ferry…

Nee kast en bezel van deOris zijn niet 1, heb ikgecheckt via de importeur.

En ik zou heel graag van je vernemen wie Ferry is en hoe met hemin contact te komen, kan je me de contactgegevens per Pb doen toekomen, dan ben ik je zeer erkentelijk.

Grappig elke hobby die meer als standaard word eindigt via het subcircuit en netwerken.

Genesis

Bij Omega krijg ik altijd alles retour wat vervangen is (m.u.v. batterijen, maar da’s chemisch afval)…

Dus dat is nutteloos om hen te mailen.

Oris: ik ben benieuwd naar de reactie!

Als er een beroep volgt op algemene voorwaarden: leuk, maar in de praktijk loos gekakel. Dan moeten ze zich er ook bij het sluiten van de reparatieovereenkomst (bijv. de prijsopgave!) op beroepen!

Algemene voorwaarden zijn niet automatisch geldend!
Dat alvast als algemene opmerking.

Ferrie = Ferrie Schweitzer, de Omega-tovenaar:

http://www.vintagehorloges.nl/

Horloges van 30 tot 40 jaar oud…

De meeste onderdelen in het uurwerk zijn gewoon te bestellen. Alleen de optische zaken (wijzerplaat, wijzers, bezels) zijn lastig.

Een (destijds) 15 jaar oud duikhorloge van mijn moeder: geen onderdelen voor het uurwerk leverbaar.

De reactie van Seiko: we streven naar 9 jaar leveren van onderdelen.

Als ik een horloge bij Freddy laat herstellen, en hij moet iets vervangen, geeft hij ook altijd de kapotte onderdelen mee.

Bernard Schreef:

Ferrie = Ferrie Schweitzer, de Omega-tovenaar:

http://www.vintagehorloges.nl/

Bedankt!:slight_smile: Staat onder mijn favorieten en ik ga morgen bellen.

Genesis

Klopt, hij heeft ook niks te verbergen.
Communicatie is helder en snel.

Hij is met Omega waarschijnlijk niet de goedkoopste, maar wel de beste.

Marc-B1 Schreef:

Als ik een horloge bij Freddy laat herstellen, en
hij moet iets vervangen, geeft hij ook altijd de
kapotte onderdelen mee.

Zoals Freddy zijn er weinigen, zo bevlogen en vakkundig, kan menig grote 'jongen’nog wat van leren.

Genesis

Dat is balen, ik zou je willen helpen, maar mijn leverancier is met vakantie. Ik verbaas me er juist over dat ik ongeveer elk palletje van een 6138 nog kan bestellen (maar geen compleet uurwerk).

Volgens mij is Ferrie op vakantie.

Zelf had ik de coating bekrast van het saffierglas. Op zich niet zo’n probleem, maar ik wilde gewoon een nieuw glas erop, omdat het horloge nog zo jong was. Die beurt zou standaard zijn…geen idee waarom. Het glas kostte overigens 330 Euro.

Die coating aan de buitenkant van het glas vind ik wel een nadeel. Ik heb ook een keer een Breitling Olympus gehad en de coating daarvan was beschadigd door een tak! Als het licht erop scheen kon je het zien en dat irriteerde me vreselijk. De coating is helaas veel zachter dan het glas.

Jürgen Schreef:

Zelf had ik de coating bekrast van het
saffierglas. Op zich niet zo’n probleem, maar ik
wilde gewoon een nieuw glas erop, omdat het
horloge nog zo jong was. Die beurt zou standaard
zijn…geen idee waarom. Het glas kostte overigens
330 Euro.

Die coating aan de buitenkant van het glas vind ik
wel een nadeel. Ik heb ook een keer een Breitling
Olympus gehad en de coating daarvan was beschadigd
door een tak! Als het licht erop scheen kon je het
zien en dat irriteerde me vreselijk. De coating is
helaas veel zachter dan het glas.

Dat heb ik vaker gehoord ja, Sinn schijnt nu een extreem harde coating te hebben.
Bij diverse eigenaren van een Omega PO was dit ook een probleem. De enige echte oplossing? Schuursponsje eroverheen: de hele coating eraf!

Anders blijf je bezig!