Aftrap Magrette "Try-it-on" Tour

We hebben jammer genoeg iemand die aangegeven heeft geen interesse meer te hebben in de tour, dus de horloges gaan naar de deelnemer er na.

Zoals altijd : mochten hier problemen door ontstaan kan contact opgenomen worden met mij. Het lijstje op de 1e pagina is aangepast.

mcfr Schreef:

Ik dacht dat dat een van de voorwaarden was om mee
te mogen doen. Dat je foto’s zou maken plaatsen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je in een week
tijd geen tijd vind om dus minimaal twee foto’s te
maken.

Sterker nog: Enige verplichting is om minimaal
twee foto’s te plaatsen in dit topic en je
ervaringen te delen. Een foto op de Magrette
facebook page wordt zeer gewaardeerd trouwens

Ik begrijp niet hoe jij denkt te kunnen beoordelen of ik hiertoe gelegenheid heb gehad zonder enig inzicht in mijn persoonlijk leven. Ik heb mij verontschuldigd, het is me niet gelukt. Mag dat alstublieft?

Heren, ik zou het zoals verderop in dit topic al gemeld, fijn vinden om de discussie over de foto’s te stoppen. Alle punten zijn aan de orde geweest en ik stel voor dat we ons weer richten op het verslag en de foto’s van anderen.

Bedankt,

Stephan
MAGRETTE

2 dagen te vroeg, maar vandaag heb ik de horloges overgedragen aan Leeuwentemmer. Paste mij het beste voor deze week en ik heb afgelopen weekend de horloges goed kunnen bekijken en erg van genoten.

Voor de overdracht heb ik nog wel een kleine serie foto’s geschoten, hiervan heb ik er 3 uitgekozen die ik zelf wel leuk vind.

Veel plezier met de plaatjes:

Eddy C. Schreef:

Ik begrijp niet hoe jij denkt te kunnen beoordelen
of ik hiertoe gelegenheid heb gehad zonder enig
inzicht in mijn persoonlijk leven. Ik heb mij
verontschuldigd, het is me niet gelukt. Mag dat
alstublieft?

Was verder ook niet persoonlijk bedoeld, maar meer in het algemeen.
Als iemand ergens aan begint hoort ie gewoon aan de voorwaarden te voldaan. 2 foto’s zijn zo gemaakt lijkt me.

Maar zoals Stevo zelf al zei: verder met het topic.
Er staat al weer een leuk verslagje van Traveller69

Traveller69 Schreef:

2 dagen te vroeg, maar vandaag heb ik de horloges
overgedragen aan Leeuwentemmer. Paste mij het
beste voor deze week en ik heb afgelopen weekend
de horloges goed kunnen bekijken en erg van
genoten.

Voor de overdracht heb ik nog wel een kleine serie
foto’s geschoten, hiervan heb ik er 3 uitgekozen
die ik zelf wel leuk vind.

Veel plezier met de plaatjes:
https://lh5.googleusercontent.com/-bnRjM8eWRUg/UKF
585vsRBI/AAAAAAAACLU/6kEm_C7Jo2o/s640/Magrette_GT.
jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-RNaiiTzwK3A/UKF
58-tPckI/AAAAAAAACLM/0COK_ZEnLpI/s800/Magrette_bac
k.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-LQ2P1922ybM/UKF
58-biwLI/AAAAAAAACLQ/ec6mbBKMSF8/s640/Magrette_cig
ar.jpg

Leuke achtergrondjes (tu)

https://lh3.googleusercontent.com/-LQ2P1922ybM/UKF
58-biwLI/AAAAAAAACLQ/ec6mbBKMSF8/s640/Magrette_cig
ar.jpg

Cool!

Mooie foto’s en tjonge, wat een prachtklokje zeg! Wauw!

En ineens was daar het bericht dat het kistje met Magrette’s op me lag te wachten. Kon diezelfde avond meteen terecht. Nogmaals dank voor de ontvangst Traveller69!

Cool zo’n Pelicase, die gaat er zeker nog eens komen!

De inhoud, waar het natuurlijk om ging, viel ook zeer zeker niet tegen. Niet een maar zelfs twee Magrette’s lagen daar mooi te glimmen met de benodigde accessoires erbij.

Een beetje gemengde eerste indruk. Op basis van de foto’s had ik eigenlijk verwacht dat mijn voorkeur bij de stalen versie zou liggen echter de pvd variant trok direct mijn aandacht. Die is imho een stuk spannender echter de zwarte bezel doet wel erg ‘plastic-achtig’ aan. Bijkomend nadeel is ook dat je (vette) vingers direct ziet.

Het ontwerp met de subdials op 3 en 9 uur heeft me altijd erg aangesproken en misstaan hier ook zeker niet. Ik ben blij dat de 24 uurs aanduiding in de rand is komen te vervallen zoals die op de Regatta zit, dat heb ik altijd vreemd gevonden icm. een niet-gmt horloge. In ruil daarvoor zit op de stalen versie nu een tachyring en op de pvd een minuten index. Zal ermee te maken hebben dat deze laatste voorzien is van duikring hoewel ze verder dezelfde specs hebben dus theoretisch allebei voor dit doeleinde kunnen worden ingezet.

De kast valt kleiner dan ik had verwacht en ligt lekker op de pols. Gewicht is prima dus draagt prettig. De hoogte is echter wel lastig bij overhemden dus voor zakelijk aangelegenheden om die reden voor mij ongeschikt.

Ze voelen allebei kwalitatief goed aan en de afwerking is dik in orde.

De rubberen band is bijzonder soepel en zit veel comfortabeler dan wat ik gewend was.

De DStrap die op de pvd was gemonteerd verdient speciale aandacht: wat een fantastische band! Ja breed en dik en zeker de gesp is voor mijn maatstaven enorm maar zit wel erg lekker en ziet er super uit.

Vind het opwinden van het uurwerk dmv. de schroefkroon wel een hoop gedoe. Snap de noodzaak hiervan wel maar zou persoonlijk hierdoor liever een automaat hebben die me niet elke ochtend aan dit ongemak herinnert. Voor bediening van de chrono is dit wat minder bezwaarlijk daar ik deze toch niet gebruik. Daarentegen ziet het uurwerk er prachtig uit.

Concluderend ben ik positief verrast over de kwaliteit, afwerking en draagcomfort van de horloges. Bediening laat imho wat te wensen over en qua looks sluiten ze ook niet helemaal aan bij mijn voorkeur. Mede door de DStrap sluit ik echter bepaald niet uit dat er een horloge in deze stijl gaat komen. Mogelijk wordt dit de nieuwe Magrette die er op de foto’s erg goed uitziet maar ook mijn interesse in Panerai is aangewakkerd. Heeft wat losgemaakt deze logeerpartij, ga me hier eens op bezinnen.

Rest mij nog Stevo en organisatie te bedanken voor dit leuke initiatief!

Edits: typos

Graag gedaan en bedankt voor je verslag!

Dank je Leeuwentemmer voor je verslag (en compliment :wink: )

vind t bij elke review toch weer bijzonder dat er op zo een manier aan een horloge gesnuffeld kan worden.

Ik heb de magrettes al een paar dagen geleden van leeuwentemmer over genomen, en heb hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1228862
het een en ander aan foto’s/commentaar geplaatst.

Zo onder het genot van een biertje zijn de horloges via maardein bij mij terecht gekomen. Ergens deze week komt er een review.

snelle foto:

Nou, het horloge heeft al goed geleden onder het “goed huisvaderschap” de laatste maanden. Blijven we ajb letten op de restwaarde voor de KiKa veiling?

Voor mij zijn ze al afgeschreven, maar voor het goede doel zou ik het fijn vinden straks nog zo veel mogelijk binnen te harken, net als vorig jaar voor de Vintage Brass modellen… Dus probeer krassen te voorkomen!

Ik kijk uit naar je verslag JW!

Stephan

stevo Schreef:

Nou, het horloge heeft al goed geleden onder het
"goed huisvaderschap" de laatste maanden. Blijven
we ajb letten op de restwaarde voor de KiKa
veiling?

Voor mij zijn ze al afgeschreven, maar voor het
goede doel zou ik het fijn vinden straks nog zo
veel mogelijk binnen te harken, net als vorig jaar
voor de Vintage Brass modellen… Dus probeer
krassen te voorkomen!

Ik kijk uit naar je verslag JW!

Stephan

Vergeet alleen niet dat het wat moeilijk te vergelijken is. Bij de Vintage Brass modellen vallen gebruikssporen niet zo op door de patina. Maar op de mijne zat er de 1e dag al (geen idee hoe het kwam) al een krasje op de bezel. En op de kast zitten ook haarfijne krasjes, terwijl ik em maar heel af en toe draag. Dan kan ik me voorstellen dat bij dagelijks dragen dit nog “erger” is.

Maar je hebt een goed punt dat men er wel voorzichtig mee mag zijn en ze niet afragt door ze als een toolwatch te gebruiken ofzo. Anders wilt niemand ze meer voor de veiling.

Stephan wees niet bang het is vooral stof en troep wat door het prut-camera’tje op m’n mobiel lijkt op ellende en narigheid. De horloges zien er nog tiptop in orde uit, kan zo gauw geen kras ontdekken. Dit weekend ben ik bij m’n ouders dus kan ik een echte camera gebruiken (geen garantie voor mooie foto’s maar ik zal m’n best doen).

Ok! Fijn.

review is in de maak

Nou de week van de magrette chrono’s zit er voor mij weer op. In een cafeetje heb ik het (overigens supertoffe) oranje koffertje inclusief horloges overgenomen van maardein en een weekje later mocht ik hem onder het genot van een appetijtelijke lunch weer overdragen aan Veekeren.

Zoals ik al even tussen twee haakjes bekend maakte vind ik die koffer echt helemaal de bom! Zoiets ga ik maar eens op mijn verlanglijstje zetten, uiteraard ook in het oranje. Dan verrzin ik er wel een goede bestemming voor. Maar goed daarvoor gaf ik me natuurlijk niet op voor een try-it-on tour.

Juist, daarom dus wel! Het is nooit weg om gratis te snuffelen aan horloges, en al helemaal niet als dat dan ook nog eens een hele week mag.

Ik moet zeggen dat ik wel lichtelijk bevooroordeeld was in het nadeel van de pvd-versie. Ik vond hem er maar duister somber en kleurloos uitzien. Bovendien is die ook wat drukker met die draaibare bezel. De stalen variant oogt wat rustiger. Dat laatste komt ook subtiel terug in de wijzerplaat waar de indexen en nummers minder dik omrand zijn. Dat is op foto’s niet echt goed te zien, daar valt vooral op dat de non-pvd iets smallere luminova indexen en cijfers heeft doordat er nog een opgelegd randje omheen zit.

Het uurwerk dat is toch wel iets moois. Ik heb zelf geen handopwinders maar man wat ziet dat er leuk uit! Stukken interessanter dan de kijkvensters waarin je voornamelijk een rotor ziet bungelen. Een goede keus dus om dit uurwerk niet te verstoppen achter een of ander houtje

Nadeel van zo’n handopwinder is wel dat je geacht wordt het uurwerk op te winden, iets wat ik dan ook een aantal keer vergeten ben. Maargoed, dat zal een kwestie van wennen zijn. Wat me wel op viel in negatieve zin is dat het non-pvd exemplaar wel eens vast loopt wanneer je de chrono-functie gebruikt. Door vervolgens weer op start/stop danwel reset te drukken begint het horloge weer te lopen, maar zo is het vast niet bedoeld. Ik denk dat een ongelukje is dat makkelijk te verhelpen is door Stevo en/of diens horlogemaker. Bij de pvd-versie kwam ik dit euvel niet tegen dus het zal een toevalstreffer zijn.

De draagbaarheid viel me alles mee, ik ben uitgerust met wat smalle polsjes waardoor ik had verwacht dat het nog spannend zou worden hoe het geheel te dragen was. Wat ik ergens wel vreemd vind is dat de horloges zo dik zijn. Over het algemeen is een handopwinder wat minder dik dan automaten was altijd mijn opvatting. Dat zal natuurlijk wel verschillen per uurwerk en bovendien past het goed bij het stoere, robuuste karakter van magrette. Helaas was de dstrap niet voor mijn pols gemaakt, want hoewel het een heerlijk dik maar soepel bandje is, zit mijn pols-maat precies ergens tussen de standen. Niet verschrikkelijk, want het standaard-magrette bandje is ook al prima. Bovendien vind ik die rode binnenkant echt heel erg gaaf.

Maar dat vooroordeel dus, de zwarte leek me van te voren meer geschikt om rustig in de koffer te blijven omdat ik de stalen variant toch wel een stukje mooier vond. Gelukkig voor de PVD-variant bleek dat niet te gebeuren. Na een dag de stalen variant gedragen te hebben begon ik me steeds meer te ergeren aan de onnodig dikke kale bezel, waardoor ik de zwarte maar eens om deed.

Toch eigenlijk wel best een prima horloge, best wel stoer, Eigenlijk reuze gaaf. Zo ongeveer ging mijn waarderings-curve. Maar ik moest wel wennen aan de bezel, die is toch wel erg glanzig plastic wat een beetje een cheapy uitstraling geeft. Ook vond ik de bezel niet heel erg mooi klikken. Er bleef ietsjes speling als die in een stand staat.

Uiteindelijke conclusie is dat ik niet zo goed meer weet welke ik nou het gaafste vind. Ik heb een boel kritiek gespuid maar mijn overall waardering voor de horloges is niet negatief. Het zijn mooie chrono’s met een heel leuk uurwerk om naar te kijken en dat alles voor een zeer schappelijke prijs.

Al met al superleuk om zo in aanraking te komen met de horloges. Stevo superbedankt voor de mogelijkheid! Leuk om hierdoor ook weer wat andere horloge-gekken tegen te komen.

Ik hoop dat de veiling veel op zal leveren en wens de laatste van de tour nog veel plezier!

JW