De Magrettes zijn op weg terug!
Mijn ervaring was gemengd, kritisch als ik wellicht ben. Natuurlijk niet voor de mogelijkheid voor het dragen an sich, erg leuk zo’n tour! Ook briljante marketing gezien de hoeveelheid exposure op het forum natuurlijk, Stevo is niet gek 
Maar het gemengde zat in het volgende. Ik ben eigenlijk op zoek naar een redelijk grote stoere klok waarbij het leuk met bandjes spelen is. Eerlijk is eerlijk - het liefst zou ik daar een Panerai voor aanschaffen, maar de financiële afdeling wil het niet regelen. Dus dan maar iets wat nieuw of 2ehands onder de +/- 800 zit.
Met die insteek heb ik ze dan ook gedragen. Bij beiden vond ik de zichtbodem prachtig, helemaal goed. Bij de niet-pvd vond ik de kast stoer, ook goed. Maat ook. Maar de wijzerplaat deed het hem niet bij mij. Beetje te flets, niet stoer genoeg ofzo. Kleur had donkerder gemogen, typografie misschien anders, weet het niet.
De PVD was qua wijzerplaat voor mijn gevoel al weer beter. Misschien is het wel dezelfde kleur als de niet pvd, kon daar niet helemaal over uit, maar in samenhang met de rest vond ik het voor wat ik zoek beter in balans. Maar hier ook weer een maar, pvd is niet echt wat ik zoek en belangrijker nog, ik vond de bezelring het horloge te kort doen. Ik ben er blijkbaar ook niet de enige in, maar ik vond het een te glanzend plastic-achtig onderdeel, dat door de prominente aanwezigheid bepalend was voor de complete uitstraling van het horloge.
Tot slot, de D-Strap band. Wat vind ik die banden altijd stoer op de plaatjes! In het echt vond ik dat de band al aardig wat verweerd was, dat had ik niet verwacht van een dergelijk geprijsde band die toch ook weer niet enorm lang mee ging. Maar ik heb verder geen ervaring met zulke banden hoor, wellicht is het normaal, en de vele verschillende polsen zullen ook niet geholpen hebben tegen gesp-slijtage. Die gesp en met name de gaatjes is ook nog wel iets voor me om rekening mee te houden, net als bij JeéWeé zat ook mij polsmaat er precies tussen. Maar hoe dan ook (om positief af te sluiten :)), als je het om hebt ziet het er wel echt stoer uit.
Conclusie, jammer dat ik zelf geen Magrette samen kan stellen
Ik heb het idee dat je voor de prijs zeker een mooi horloge krijgt, waarbij ik zelf in beide modellen sterke en zwakke kanten zag - maar puur gebaseerd op uiterlijke smaak. Wellicht komt er voor mij in de toekomst iets bij Magrette voorbij dat wel een match is!