Aftrap Magrette "Try-it-on" Tour

JeéWeé Schreef:

Nadeel van zo’n handopwinder is wel dat je geacht
wordt het uurwerk op te winden, iets wat ik dan
ook een aantal keer vergeten ben. Maargoed, dat
zal een kwestie van wennen zijn. Wat me wel op
viel in negatieve zin is dat het non-pvd exemplaar
wel eens vast loopt wanneer je de chrono-functie
gebruikt. Door vervolgens weer op start/stop
danwel reset te drukken begint het horloge weer te
lopen, maar zo is het vast niet bedoeld.

Ah, dat moet ik thuis dan toch nog even proberen - want ik ging er van uit dat hij helemaal kapot was :smiley:

JeéWeé Schreef:

Wat ik ergens wel vreemd
vind is dat de horloges zo dik zijn. Over het
algemeen is een handopwinder wat minder dik dan
automaten was altijd mijn opvatting. Dat zal
natuurlijk wel verschillen per uurwerk en
bovendien past het goed bij het stoere, robuuste
karakter van magrette.

Vergeet niet dat een chronograaf uurwerkje praktisch altijd dikker is dan een normaal uurwerkje. Maar het is idd ook wel zo dat het aan de keuze van de kast ligt. M’n 1963 met hetzelfde uurwerk bijvoorbeeld, is minder dik dan de Magrette.

Helaas was de dstrap niet
voor mijn pols gemaakt,

Maar dat kan wel :wink:

Maar ik moest wel wennen
aan de bezel, die is toch wel erg glanzig plastic
wat een beetje een cheapy uitstraling geeft.

Bedoel je de bezelring of het binnenin gelegen bezelinsert (die van glanzend keramiek is gemaakt)?

Ik hoop dat de veiling veel op zal leveren en wens
de laatste van de tour nog veel plezier!

Jeetje wat is het hard gegaan zeg! Maar laatste? Ik dacht dat Veekeren de een-na laatste is en Bas de laatste.

Enneh, bedankt voor het delen van een mooie reportage! (tu)

Leuke review JeéWeé (tu)

(jammer dat de DStrap niet goed paste!)

tis een tijdje stil geweest met reviews (naar mijn idee) maar dit is weer een leuke review om te lezen!

thnx voor je verhaal!

@ marnix.moed

Ik bedoel de draaibare bezelring. Buitenop dus. Overigens bedoelde ik het niet zo te zeggen dat veekeren de laatste is, maar dat ik degene na hem ook nog veel plezier wens ;).

@ Lugten

Ja erg spijtig, maar je kan moeilijk met iedereen rekening houden met één band.

Al weer een poosje stil rond dit item.

Komt er nog een eindconclusie of zo? of een epiloog van Stevo?

(ook niets gelezen van de laatste drager trouwens)

Groet
Herman

De laatste drager was Veekeren. Bas (laatste op de lijst) moest afhaken ivm werk.

Zaterdag gaat het pakje retour richting mij en zal ik starten met de voorbereidingen van de veiling voor Kika. Ik meld me hier zodra ik nieuws heb!

Stephan

De Magrettes zijn op weg terug!

Mijn ervaring was gemengd, kritisch als ik wellicht ben. Natuurlijk niet voor de mogelijkheid voor het dragen an sich, erg leuk zo’n tour! Ook briljante marketing gezien de hoeveelheid exposure op het forum natuurlijk, Stevo is niet gek :smiley:

Maar het gemengde zat in het volgende. Ik ben eigenlijk op zoek naar een redelijk grote stoere klok waarbij het leuk met bandjes spelen is. Eerlijk is eerlijk - het liefst zou ik daar een Panerai voor aanschaffen, maar de financiële afdeling wil het niet regelen. Dus dan maar iets wat nieuw of 2ehands onder de +/- 800 zit.

Met die insteek heb ik ze dan ook gedragen. Bij beiden vond ik de zichtbodem prachtig, helemaal goed. Bij de niet-pvd vond ik de kast stoer, ook goed. Maat ook. Maar de wijzerplaat deed het hem niet bij mij. Beetje te flets, niet stoer genoeg ofzo. Kleur had donkerder gemogen, typografie misschien anders, weet het niet.

De PVD was qua wijzerplaat voor mijn gevoel al weer beter. Misschien is het wel dezelfde kleur als de niet pvd, kon daar niet helemaal over uit, maar in samenhang met de rest vond ik het voor wat ik zoek beter in balans. Maar hier ook weer een maar, pvd is niet echt wat ik zoek en belangrijker nog, ik vond de bezelring het horloge te kort doen. Ik ben er blijkbaar ook niet de enige in, maar ik vond het een te glanzend plastic-achtig onderdeel, dat door de prominente aanwezigheid bepalend was voor de complete uitstraling van het horloge.

Tot slot, de D-Strap band. Wat vind ik die banden altijd stoer op de plaatjes! In het echt vond ik dat de band al aardig wat verweerd was, dat had ik niet verwacht van een dergelijk geprijsde band die toch ook weer niet enorm lang mee ging. Maar ik heb verder geen ervaring met zulke banden hoor, wellicht is het normaal, en de vele verschillende polsen zullen ook niet geholpen hebben tegen gesp-slijtage. Die gesp en met name de gaatjes is ook nog wel iets voor me om rekening mee te houden, net als bij JeéWeé zat ook mij polsmaat er precies tussen. Maar hoe dan ook (om positief af te sluiten :)), als je het om hebt ziet het er wel echt stoer uit.

Conclusie, jammer dat ik zelf geen Magrette samen kan stellen :smiley: Ik heb het idee dat je voor de prijs zeker een mooi horloge krijgt, waarbij ik zelf in beide modellen sterke en zwakke kanten zag - maar puur gebaseerd op uiterlijke smaak. Wellicht komt er voor mij in de toekomst iets bij Magrette voorbij dat wel een match is!

wat is t toch leuk om op zo een manier met een horloge kennis te kunnen maken. chapeau stephan voor het mogelijk maken van zo een tour.

en bedankt allen voor de reviews.

Nou hè hè, eindelijk even tijd om het pakje te openen dat al enkele weken hier staat. Prioriteiten lagen even elders.

De horloges zijn op het eerste gezicht in prima staat weer teruggekeerd bij hun thuishonk. Tijd om de veiling voor KiKa voor te gaan bereiden.

Ik ben van plan elk horloge in een eigen oranje PeliCase aan te bieden ter veiling. De gehele opbrengst zal dan gedoneerd worden aan KiKa. Zelfs de BTW hou ik er buiten, omdat de bieders in feite via mij een donatie doen aan KiKa. Vorige keer geen probleem geweest, dus herhalen we dat gewoon.

Ik zal de veiling zowel hier, alsook op andere fora en onze facebook pagina aankondigen. Het gaat er natuurlijk vooral om, zoveel mogelijk geld in te zamelen voor KiKa! Eerst gaan de horloges nog even langs mijn service-punt ter controle. Uiteindelijk geven we uiteraard gewoon 2 jaar garantie op beide horloges.

Twee plaatjes van het pakketje zoals het terugkwam:

toppie! (tu)
Ik hoop dat er veel geld voor dit goede doel opgebracht wordt!

Youri1995 Schreef:

toppie! (tu)
Ik hoop dat er veel geld voor dit goede doel
opgebracht wordt!

+1

Mooi intitiatief, mooi doel! Ik ga het zeker volgen en mischien ook nog wel een bod uit brengen.

Een paar weken geleden voor het eerste en Magrette live gezien toen ik een kinderfietsje opgehaald heb bij wat blijkt een forumlid. Zag er erg goed uit!

Da’s grappig! Heb ik een keer gehad toen ik een nikkor lens te koop aanbood. De koper bleek een zeer ervaren forum-nestor (ander forum, dat wel).

Ik herkende de magrette. Anders was ik er waarschijnlijk niet eens op gekomen. Toch mooi wat een horloge dan weer voor gesprekstof met zich mee brengt.

koningcaris Schreef:

Ik herkende de magrette. Anders was ik er
waarschijnlijk niet eens op gekomen. Toch mooi wat
een horloge dan weer voor gesprekstof met zich mee
brengt.

(:smiley: Was 't de forum Magrette?

Intusen kan ik melden dat New Zealand Auckland (kledingmerk) per horloge een shirt beschikbaar zal stellen.

Ook heeft Olaf van www.dstrap.com besloten per horloge een nieuwe band beschikbaar te stellen voor de KiKa veiling.

Dat is geweldig nieuws en ik hou me aanbevolen mocht een forumlid vanuit zijn bedrijf iets willen/kunnen bijdragen om de veiling tot een succes te maken!

Het zal nog even duren voordat het zover is, maar ik krijg het er nu al weer warm van…

stevo Schreef:

Intusen kan ik melden dat New Zealand Auckland
(kledingmerk) per horloge een shirt beschikbaar
zal stellen.

Ook heeft Olaf van www.dstrap.com besloten per
horloge een nieuwe band beschikbaar te stellen
voor de KiKa veiling.

Dat is geweldig nieuws en ik hou me aanbevolen
mocht een forumlid vanuit zijn bedrijf iets
willen/kunnen bijdragen om de veiling tot een
succes te maken!

Het zal nog even duren voordat het zover is, maar
ik krijg het er nu al weer warm van…

(tu)

stevo Schreef:

Da’s grappig! Heb ik een keer gehad toen ik een
nikkor lens te koop aanbood. De koper bleek een
zeer ervaren forum-nestor (ander forum, dat wel).

Volgens mij is diegene hier ook aanwezig. Toch Brutus?

En nog meer goedheid!

Mijn service partner, Hub van Blanche Watches, heeft aangeboden beide horloges gratis te servicen en geheel na te lopen voordat deze geveild worden!

Nu weet ik al een tijdje dat Hub een toffe peer is en hij bewijst dat ook hij snapt waarvoor de veiling bedoeld is. KiKa en de strijd tegen kanker bij kinderen.

Dankjewel!

Stephan