Aftrap Magrette "Try-it-on" Tour

Jammer dat Harderwijk net even te ver was voor vandaag tussen de bedrijven door, anders had ik de nwe even langsgebracht op de motor. Gaat vanmiddag onderweg!

Mooie foto’s en ben benieuwd naar de fotos van de stalen uitvoering

Zeer zeker prachtige leuke foto’s! Ook die groepsfoto is geinig, krijg je toch wat meer een idee van de verhouding qua grootte en natuurlijk de lume :wink:

Leuke fotoshoot! Wel valt me op het de meesten toch meer gecharmeerd zijn van de zwarte. Ik was juist benieuwd naar de stalen icm stalen band. Maar door al jullie verhalen ga ik twijfelen…

Mr. Moed, laat je eigen ogen/smaak bepalen! In mijn ogen is juist de stalen mooier op langere termijn. Als is de PVD weer wat stoerder. Sommigen kopen overigens beiden juist omdat ze moeilijk kunnen kiezen…dat kan ook.

marnix.moed Schreef:

Leuke fotoshoot! Wel valt me op het de meesten
toch meer gecharmeerd zijn van de zwarte. Ik was
juist benieuwd naar de stalen icm stalen band.
Maar door al jullie verhalen ga ik twijfelen…

Altijd zelf ook nog even de boel hands-on bekijken blijft de beste optie.
De ‘klik’ is belangrijk. Daarom ben ik ook erg blij met deze tour, aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe aanwinst en benieuwd ben of een van de 2 me die 'klik’geeft (en mijn pols er niet uit laat zien als een luciferhoutje :stuck_out_tongue: )

Wat Stevo ook zegt: beide klokken hebben een eigen uitstraling. De stalen is wat gekleder, de PVD weer lekker ruig/stoer. Je bent ook niet altijd in dezelfde bui, dus de ene keer ga je voor wat nets, de andere keer ga je voor wat meer casual. Vergeet ook niet dat banden ook heel veel uit kunnen maken voor een horloge :slight_smile:

stevo Schreef:

Mr. Moed, laat je eigen ogen/smaak bepalen! In
mijn ogen is juist de stalen mooier op langere
termijn. Als is de PVD weer wat stoerder. Sommigen
kopen overigens beiden juist omdat ze moeilijk
kunnen kiezen…dat kan ook.

Daar komt het uiteindelijk natuurlijk op neer. Maar door alle enthousiaste reacties ben ik toch wel nieuwsgierig geworden waarom de zwarte zovelen prefereren boven de stalen. Terwijl ik in eerste instantie de zwarte snel had afgeschreven ivm krasgevoeligheid voor de lange termijn.
Dat zwarte lijkt me idd ook wel stoer. De combi met een DStrap verhoogt natuurlijk nog eens het bijzondere gevoel. Bovendien is een ceramische lunette een feature die ik graag nog eens aan mijn verzameling wil toevoegen.

toodutch Schreef:

Altijd zelf ook nog even de boel hands-on bekijken
blijft de beste optie.
De ‘klik’ is belangrijk. Daarom ben ik ook erg
blij met deze tour, aangezien ik op zoek ben naar
een nieuwe aanwinst en benieuwd ben of een van de
2 me die 'klik’geeft (en mijn pols er niet uit
laat zien als een luciferhoutje :stuck_out_tongue: )

Wat Stevo ook zegt: beide klokken hebben een eigen
uitstraling. De stalen is wat gekleder, de PVD
weer lekker ruig/stoer. Je bent ook niet altijd in
dezelfde bui, dus de ene keer ga je voor wat nets,
de andere keer ga je voor wat meer casual. Vergeet
ook niet dat banden ook heel veel uit kunnen maken
voor een horloge :slight_smile:

Bedankt voor je insights. Ik was op vakantie en heb de inschrijving voor de tour gemist. Als alles meezit kan ik ze volgende week bewonderen. Daarover later meer.

En inderdaad. Beide hebben een eigen look. In het allereerste begin had ik m’n Bronze nog niet zo heel lang. En toen vond ik het beetje te veel van 't goeie om weer een Regattare te overwegen onder het mom van http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,329773,329773#msg-329773.

Door omstandigheden met de Bronze http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,730342,1000172,page=2#msg-1000172 ben ik nu toch de chrono weer aan het overwegen. En zwart heeft me altijd wel getrokken door de stoere uitstraling. Maar duurzaamheid staat ook hoog op m’n vaandel. Dat laatste kreeg het overwicht. Maar door alle enthousiaste reacties op de zwarte, is ie toch wat aan het kriebelen. Hopelijk geeft de irl ervaring de doorslag.

Waar blijft je review Norton?

In overleg met Sven en Tom (de volgende in lijn) mogen we de tour een paar dagen opschuiven. De overdracht naar Tom is vrijdag. Het voordeel is dan wel dat de stalen Magrette nu een volledig nieuwe is die helemaal werkt zoals het hoort! En de stalen is mijn absolute favoriet. Sportief en chic gelijk,ik kan nu wel begrijpen waarom iemand bv een Panerai koopt.

Later meer en foto’s

Ik heb de tabel op de eerste pagina zoals altijd aangepast. Mochten er problemen ontstaan zijn door de verschuiving dan kan dat bij mij gemeld worden.

Ik heb de Magrette meteen de eerste dag maar even een vuurproef gegeven (laat op de avond met een smartphone…)

Even een tussentijdse update. Iedereen vind ze er super uit zien de uitstraling en gevoel van kwaliteit voor de kast is prima in orde. Tot nu toe drie dagen achter elkaar gedragen en dan betreur ik wel de keuze voor het uurwerkje. Het ziet er prachtig uit maar loopt niet als de spreekwoordelijke klok. De eerste dag liep hij niet zichtbaar verkeerd. Gisteren een paar minuten achter (circa 2) vandaag gelijk gezet en opnieuw opgewonden en vanmiddag stond hij stil. Opnieuw opgewonden en hij was niet volledig opwindbaar en nu een paar uur later loopt hij niet meer in dezelfde minuut. Misschien moet hij even inlopen aangezien het een nieuw exemplaar betreft. Later meer en wat het het model betreft de stalen variant met de rubberen band is mijn absolute favoriet!

Nou, Murphy’s Law at play? Je denkt toch niet dat ik een ongereguleerd horloge toestuur? Haha.

Op mijn meetmachine liep hij binnen de -5/+12. Met prachtige amplitude en een te verwaarlozen beat error.

Zul je altijd zien dat dit met een tour-horloge gebeurt. Hou het even in de gaten, heb toch het vermoeden dat er iets echt mis is, als hij nu zo afwijkt. Het is zeker niet een beeld wat ik herken van andere horloges. Ik had hem goed verpakt, maar je weet maar nooit met dat transport. Let je op dat je hem niet doordraait met opwinden? Dat zou een andere oorzaak kunnen zijn. Heb er net een terug die overdraaid is. Staat in de handleiding, maar weet niet meer of ik het kaartje met de link naar de site had ingevoegd.

De losgeschoten secondenwijzer was inderdaad een te wijd hartje. Dat laat ik herstellen. Tip voor iemand die een gebruikt exemplaar zoekt misschien? Ik hoor het wel.

Stephan

Hij loopt vandaag wel goed,in ieder geval meer richting de 12 seconden. Ik zal de komende dagen eens op de seconde gaan kijken. Het model spreekt me steeds meer en meer aan dat wordt echt lastig afscheid nemen… Ik zal ook aan Tijmen vragen de nauwkeurigheid bij te houden. Ik weet wel dat hij de voorkeur heeft voor de PVD uitvoering.

Vanochtend op 3 seconden na gelijk gezet (liep voor geen hack) en nu 2 achter. Keurige waarde. Ik vraag me af of de oorzaak kan zitten in de chronograaf te laten lopen,de dag met de grote afwijking heb ik de chronograaf ongeveer een uur of twee mee laten lopen. Weet iemand of dat mogelijk invloed kan hebben?:S

Ja, dat maakt zeker uit. Als de chrono veel meedraait neemt de gangreserve ook veel af.

En nu: foto’s!

Gangreserve wel. Voor de nauwkeurigheid zou het niet zoveel invloed mogen hebben

Tom Koerts Schreef:

Gangreserve wel. Voor de nauwkeurigheid zou het
niet zoveel invloed mogen hebben

Precies. Zie dat ik niet duidelijk was.

Een horloge verliest toch nauwkeurigheid wanneer de veer niet volledig is opgewonden? Ik dacht dat iemand zei dat de nauwkeurigheid afneemt indien de veer op lagere spanning komt te staan.